Enligt earMUSIC verkar nya skivan sälja bra. Bättre än dom flesta av Alice Coopers album i många länder. Fast att sälja #6 idag kan väl omöjligt dra in lika mycket pengar som att sälja #14 1993 eller 1983? SÅ bra är väl inte skivförsäljningen överlag?
Favoriter ett två lyssningar på skivan: Paranormal, Holy Water och The Sound of A. Alice Cooper har släppt sjukt mycket material genom alla år. Låtar på hans lägsta eller medelnivå intresserar mig inte särskilt. Det är dom udda låtarna som vågar lite mer som attraherar mig. I övrigt tycker jag skivan har bra energi, men ganska många låtar som går in och ut fort. Inte nödvändigtvis dåliga, men inget jag skulle sakna heller.
"Alice Cooper har upptäckt ett 40 år gammalt verk av konstnären Andy Warhol i sitt förråd. Hårdrocksstjärnan köpte verket för omkring 20 000 kronor av sin vän Warhol på 70-talet. /.../
Idag kan verket vara värt omkring 90 miljoner kronor, förutsatt att den osignerade tavlan är äkta. Problemet är att Cooper, som omkring den tiden lades in på rehab för alkoholism, inte minns så mycket av 70-talet.
– Han säger att han minns att han pratade med Warhol om verket. Han tror att det hände på riktigt, men han kan inte ta gift på det, säger Coopers manager Shep Gordon.
Warhol-experten Richard Polsky har kontrollerat ”Little Electric Chair” och bedömer att den sannolikt är äkta, och tills vidare planerar Cooper åtminstone att hänga upp tavlan istället för att förvara den i förrådet."
Jag drog igenom live-låtarna på CD2 av Paranormal idag. Bra ljud, bra drag och allmänt starka. Tänker och ska inte jämföra med massa andra live-skivor, men tycker dom håller bra kvalitet. Hade gärna hört mer!
Såg Alice på Liseberg för några år sen. Då spelade han ”the Wall”.
En Pink Floyd låt. Grymt häftigt.
Nån som vet varför han drog den låten?
Han körde bara en liten kort del av den under School's Out (där har du f.ö svaret på din sista fråga), han spelade inte hela Another Brick in the Wall. detta hände både 2012 och i år igen på Liseberg
Hollywood Vampires verkar komma ut med nytt album redan till sommaren och deras turné i år. Alice Cooper, Joe Perry, Johnny Depp och möjligtvis andra kända namn kommer att medverka på skivan. Detta bara ett år efter Alice Coopers egna Paranormal. Gubben är produktiv - Annat kan man inte påstå.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!