2016-04-18, 07:18
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
sikter om skivan Dada?

Jag gillar't!

Tycker skivan blandar pop, rock och "flum" p ett bra stt. Det r mjligtvis en ganska smal skiva som inte intresserar den typiska "Poison" eller "School's Out"-lyssnaren, men jag skulle som helhet placera den framfr mnga av Alice Coopers andra skivor.

DaDa, Former Lee Warmer och Pass The Gun Around r favoriterna.
Citera
2016-04-20, 11:27
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag gillar't!

Tycker skivan blandar pop, rock och "flum" p ett bra stt. Det r mjligtvis en ganska smal skiva som inte intresserar den typiska "Poison" eller "School's Out"-lyssnaren, men jag skulle som helhet placera den framfr mnga av Alice Coopers andra skivor.

DaDa, Former Lee Warmer och Pass The Gun Around r favoriterna.

Du tog orden ur mun p mig exakt. Utver de ltar du nmnt skulle jag ven vilja lgga till den lite flummiga lten I Love America, som r lite catchy och schysst.
Citera
2016-04-20, 11:36
Medlem
Adelaides avatar
Alice Cooper r sjukt bra som liveartist ocks. Jag sg honom frra ret i Globen (som frband till Mtley Crue), och det var verkligen ver mina frvntningar. En ca 40 minuter lng konsert med sjukt bra drag, scenteknik och teaterspel. Den som ngonsin bevittnat skrckgubben Alice Cooper p scenen kommer inte att frneka mig. Ngon mer som var dr?
Citera
2016-04-20, 14:25
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Alice Cooper r sjukt bra som liveartist ocks. Jag sg honom frra ret i Globen (som frband till Mtley Crue), och det var verkligen ver mina frvntningar. En ca 40 minuter lng konsert med sjukt bra drag, scenteknik och teaterspel. Den som ngonsin bevittnat skrckgubben Alice Cooper p scenen kommer inte att frneka mig. Ngon mer som var dr?

I Love America r nog lten p DaDa som har lite hitpotential. Ngot decennium dk "Lost in America" upp som singel. Tycker nog frsta r starkare!

Jag var inte dr, men sett bandet p Grna Lund bde i somras och ngra r tidigare. Tycker frra rets konsert var steget starkare. Den frsta hade nog mer udda ltlista, men tyckte den andra flt p bttre. Alice Cooper ligger uppe i 26 studioalbum, live-skivor, Hollywood Vampires och annat. Jag tror han r en sdan som rockvrlden tagit fr givet till skillnad frn t.ex. AC/DC, Metallica eller Red Hot Chili Peppers som verkar vara aktiva/inaktiva betydligt mer sporadiskt.

Ska du, Adelaide, se Hollywood Vampires i sommar?
Citera
2016-05-07, 02:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
sikter om skivan Dada?

Troligen det bsta han gjorde under 80-talet (med viss konkurrens frn Flush the Fashion), men dels r konkurrensen under den perioden inte srskilt hrd, dels r det nog mestadels Bob Ezrins frtjnst. Lite tramsig p gott och ont, men det finns starka gonblick. Framfr allt Former Lee Warmer och Pass the Gun Around. Det suggestiva titelspret r jag ocks lite svag fr, men det har nog den gode Alice inte bidragit vidare mycket till.
Citera
2016-05-12, 08:18
Medlem
Geomeisters avatar
Alice Cooper samlar levande medlemmar ifrn originella bandet fr att gra en skiva med vibbar ifrn klassikern "Killer". Kanske kan bli trevligt?

http://bravewords.com/news/alice-coo...-for-new-album
Citera
2016-05-12, 17:16
Medlem
eddiessons avatar
Alice Cooper, mycket bra.
Citera
2016-05-12, 19:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Alice Cooper samlar levande medlemmar ifrn originella bandet fr att gra en skiva med vibbar ifrn klassikern "Killer". Kanske kan bli trevligt?

jklars, det lter intressant! andra sidan: det r ett rtt lngt hopp frn Under my wheels/Be my lover till Halo of Flies/Killer, s man undrar ju vilket sound det r de siktar p.
Citera
2016-05-13, 09:57
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
jklars, det lter intressant! andra sidan: det r ett rtt lngt hopp frn Under my wheels/Be my lover till Halo of Flies/Killer, s man undrar ju vilket sound det r de siktar p.

Jag har ingen aning, men chansar p Under My Wheels/Be My Lover. Alice Cooper har ju lnge varit mer prioriterat kring "singlar" n ngot mer progressivt som Halo of Flies/Killer. D Alice har sitt "vanliga band" kvar tror jag inte heller skivan blir en ren skiva med klassiska medlemmar (undantag Glenn) utan ngon mix.
Citera
2016-05-13, 11:35
Medlem
Saltkatts avatar
Du har antagligen rtt. (Och ltarna som Smith/Bruce/Dunaway var med och skrev p W2MN drog ju klart mer t det hllet.) Fast jag kan inte lta bli att hoppas p ngot lite ventyrligare.
Citera
2016-05-13, 17:23
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Du har antagligen rtt. (Och ltarna som Smith/Bruce/Dunaway var med och skrev p W2MN drog ju klart mer t det hllet.) Fast jag kan inte lta bli att hoppas p ngot lite ventyrligare.

Hller med. Efter 26 (!) studioalbum i olika stilar och med olika framgngar tycker jag man kan slopa "leta efter en hitlt" och bara jamma loss till man bygger ngot intressant. Visserligen gillar jag en hel del p materialet ifrn r 2000 och framt, men ngon ny superhit lr Alice Cooper aldrig f s bttre och satsa p ngot kul fr dom trogna kparna/lyssnarna
Citera
2016-05-14, 13:23
Medlem
diannos avatar
Citat:

Cool!

Det bandet var ju ljligt bra, har tyvrr vldigt svrt fr senare Cooper-ltar just fr att jag jmfr med dem. Skmskudden har kt fram ngra gnger nr jag har youtubat ngon vidrig douchebagdigitaldistvariant av Billion Dollar Babies. En turn med originaluppsttningen skulle gra att jag grna skulle kika p honom live!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in