1. Hello Hooray (Judy Collins cover)
2. House of Fire
3. No More Mr. Nice Guy
4. Under My Wheels
5. I'll Bite Your Face Off
6. Billion Dollar Babies
7. Lost in America
8. Hey Stoopid
9. Dirty Diamonds (Including guitar solo)
10. Welcome to My Nightmare
11. Go to Hell
12. He's Back (The Man Behind the Mask)
13. Wicked Young Man
14. Feed My Frankenstein
15. Ballad of Dwight Fry
16. Killer (excerpt only)
17. I Love the Dead
18. Break On Through (to the Other Side) (The Doors cover)
19. Revolution (The Beatles cover)
20. Foxy Lady (The Jimi Hendrix Experience cover)
21. My Generation (The Who cover)
22. I'm Eighteen
23. Poison
Encore:
24. School's Out
Lng setlist fr att vara, inte festival, men vl njesflt. Allts inte ngon "egen" konsert s att sga. Fast vldigt varierad och bra setlist i mitt tycke, jag som bara har ngra album och ngra samlingar. Jag hade tyvrr ingen mjlighet att beska Stockholm i helgen, men hade grna sett honom. Aldrig gjort det.
1. Hello Hooray (Judy Collins cover)
2. House of Fire
3. No More Mr. Nice Guy
4. Under My Wheels
5. I'll Bite Your Face Off
6. Billion Dollar Babies
7. Lost in America
8. Hey Stoopid
9. Dirty Diamonds (Including guitar solo)
10. Welcome to My Nightmare
11. Go to Hell
12. He's Back (The Man Behind the Mask)
13. Wicked Young Man
14. Feed My Frankenstein
15. Ballad of Dwight Fry
16. Killer (excerpt only)
17. I Love the Dead
18. Break On Through (to the Other Side) (The Doors cover)
19. Revolution (The Beatles cover)
20. Foxy Lady (The Jimi Hendrix Experience cover)
21. My Generation (The Who cover)
22. I'm Eighteen
23. Poison
Encore:
24. School's Out
Lng setlist fr att vara, inte festival, men vl njesflt. Allts inte ngon "egen" konsert s att sga. Fast vldigt varierad och bra setlist i mitt tycke, jag som bara har ngra album och ngra samlingar. Jag hade tyvrr ingen mjlighet att beska Stockholm i helgen, men hade grna sett honom. Aldrig gjort det.
Den setlisten ser ut att stmma! Tycker det r svrt att hlla reda p lnga setlists i huvudet, men denna verkar korrekt. I'll Bite Your Face Off, Lost in America, Revolution och My Generation spelandes helt okej, men knns som spr han skulle kunna byta ut.
Fyra introduktionsltarna rullade p hur bra som helst. Jag lyssnar sllan p "glam-rock-metal-Alice" p eget initiativ idag, men mste sga att dom r betydligt mer intressanta live n p skiva. Feed My Frankenstein r en hjdare nr stora monstret kommer ut ven om jag tycker lten r lngtifrn en av bandets bttre. School's Out som mixas med Pink Floyds "Another Brick in the Wall, Part 2" var ocks snyggt gjord.
Givetvis skulle det vara roligare p olika stt att se originella bandet ifrn 70-talet, men har inga klagoml p dom som spelade igr. Bde som musiker och involveringen i showen.
En frga bara: r det Alice Cooper som som r stora Frankenstein monstret eller gr han och vilar medan ngon totalt oknd tar p sig den rollen?
Tror han vilar, verkade ju g av scen titt som ttt. Nr musikerna fick kra solon, i vad som kndes som en evighet, var jag vertygad om att Alice hade ftt vrmeslag och de behvde dra ut p tiden.
Det ryktades frst om att Alice Cooper var p vg med ett nytt album, sen att det skulle vara ett cover-album och slutligen fick vi Hollywood Vampires-skivan med samma namn som varit ute en liten stund nu.
Hela skivan finns ute p Spotify och det r frmst covers d av vldigt knda ltar samt ngra nya spr. Alice Cooper r frontpersonen i bandet, men ven Johnny Depp, Joe Perry och Paul McCartney r med.
Det ryktades frst om att Alice Cooper var p vg med ett nytt album, sen att det skulle vara ett cover-album och slutligen fick vi Hollywood Vampires-skivan med samma namn som varit ute en liten stund nu.
Hela skivan finns ute p Spotify och det r frmst covers d av vldigt knda ltar samt ngra nya spr. Alice Cooper r frontpersonen i bandet, men ven Johnny Depp, Joe Perry och Paul McCartney r med.
Jag lyssnade igenom Hollywood Vampires coverplatta. Albumet innehller en oerhrt bra cover av Led Zeppelins- Who lotta love. Det r inte den enda bra lten p skivan, men det r den som sticker ut mest.
Senast redigerad av AttCza 2015-11-03 kl. 22:28.
Hittade en av Coopers mer udda verk idag. Who Do We Think We Are. Knappast ngot msterverk, men en ganska rolig skiva p sitt stt. Skulle placera den framfr en rad andra gubben gjort!
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!