2015-11-09, 15:42
Medlem
Vindpinads avatar
Jag har stora problem med att koppla upp mig på vissa servrar i Europa. Fler som har det problemet? OVPN-ikonen blir gul och mitt internet blockeras helt. En omstart av datorn är vad som krävs för att få det att funka igen.
Citera
2015-11-17, 04:07
Medlem
whit3wid0ws avatar
Tjo!
Jag ber om ursäkt i förväg för att jag är extremt okunnig och frågorna lär ju inte låta som att de kommer från racketforskaren själv så att säga men..

Har någon något tips till hur man börjar använda VPN tunnlar och om de ens är nödvändigt om man enbart laddar ner torrents osv och inte delar? Better safe than sorry kanske?
Och isf vilken typ av VPN ska man ha, vissa kostar andra inte som jag förstår det?
Som sagt är verkligen nybörjare och inte alls teknisk av mig men vill gärna lära mig!

All hjälp uppskattas
Citera
2015-11-30, 14:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är också okunnig men nyfiken.
Alla som surfar på Anonines VPN inom de servar som finns i Sverige, tilldelas alla de samma IP nummer? Har för mig jag har läst att Anonine ger en ny IP-adress för varje gång tjänsten kopplas upp och ner..? Men så är det kanske inte?

Finns de nån tillförlitlig webbsida där man kan kolla vad för IP nummer man utger på nätet när man surfar under VPN ni kan rekommendera?
Citera
2015-11-30, 14:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Finns de nån tillförlitlig webbsida där man kan kolla vad för IP nummer man utger på nätet när man surfar under VPN ni kan rekommendera?

Denna webbsida rekommenderar OPVN.se -> https://ipleak.net/
Citera
2015-11-30, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är också okunnig men nyfiken.
Alla som surfar på Anonines VPN inom de servar som finns i Sverige, tilldelas alla de samma IP nummer? Har för mig jag har läst att Anonine ger en ny IP-adress för varje gång tjänsten kopplas upp och ner..? Men så är det kanske inte?

Anonine erbjuder dynamiska IP-adresser, vilket innebär att när du kopplar upp, kopplar ner och kopplar upp igen så kan du få samma IP adress, eller en ny IP adress. Vissa tjänster erbjuder även statiska (dedikerade) IP adresser, och då får du samma IP varje gång. Detta är bra om du t.ex. vill hosta en server via VPN (för att dölja egentlig ägare, t.ex. om du ska hosta barnporr (grovt exempel)).

Jag använder http://whoer.net, den kollar mycket. IPleak.net hade jag inte hört talats om men den fungerade ju också bra. Sedan vill jag rekommendera OVPN.se över Anonine alla dagar i veckan.
Citera
2015-11-30, 22:47
Medlem
SvartaVargens avatar
Hej

Gällande ANONINE och Open VPN till WIN 10

Jag har installerat det, har använt detta förr men då på Windows 7, kör det på Win10 som Administratör

Men kan inte skriva in något lösenord, innan har jag lagt in 2 filer i OpenVPN mappen, nu när jag högerklickar på appen i startmenyn finns bara "inställningar" och "avsluta"

Innan kunde man skriva in nickname och lösenord

Har jag missat någon fil eller något annan?

Mycket tacksam för hjälp!

Mvh
Citera
2015-12-01, 22:07
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Hej

Gällande ANONINE och Open VPN till WIN 10

Jag har installerat det, har använt detta förr men då på Windows 7, kör det på Win10 som Administratör

Men kan inte skriva in något lösenord, innan har jag lagt in 2 filer i OpenVPN mappen, nu när jag högerklickar på appen i startmenyn finns bara "inställningar" och "avsluta"

Innan kunde man skriva in nickname och lösenord

Har jag missat någon fil eller något annan?

Mycket tacksam för hjälp!

Mvh
Först så installerar du mjukvaran precis som vanligt.
Sedan innan du ansluter så lägger du in dina config filer i följande mapp (förutsatt att du valt default folder samt använder Windows) C:\Program Files (x86)\OpenVPN\Config
Alternativt, C:\Program Files\OpenVPN\Config om du installerat 64bitars versionen.
Citera
2015-12-02, 12:49
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Först så installerar du mjukvaran precis som vanligt.
Sedan innan du ansluter så lägger du in dina config filer i följande mapp (förutsatt att du valt default folder samt använder Windows) C:\Program Files (x86)\OpenVPN\Config
Alternativt, C:\Program Files\OpenVPN\Config om du installerat 64bitars versionen.

tusen tack nu fungerar det. hittade inte filerna först !!
Citera
2015-12-02, 20:48
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
tusen tack nu fungerar det. hittade inte filerna först !!
Ah, där ser man!
Kul att det ordnade sig
Citera
2015-12-03, 18:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tackar för era svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Barnknullare
Sedan vill jag rekommendera OVPN.se över Anonine alla dagar i veckan.
Det känns som OVPN.se är den populäraste VPN-tjänsten på Flashback. Kanske inte en helt enkel fråga, eller en väldigt enkel fråga vad vet jag, men varför föredrar du OVPN framför Anonine?

Är inte Anonine lika säker?
Citera
2015-12-19, 10:47
Medlem
Accepterar Anonine fortfarande Spendon korten (mastercard)?
Citera
2015-12-20, 10:22
Medlem
sxephils avatar
Jag kör ovpn på min freenas box och har fungerat bra, men med en annan tjänst. Jag tänkte jag skulle prova annonie och gör det nu.

Jag kör alltså openvpn från terminal, och min tidigare vpn-leverantör använder .conf filer som funkade att connecta med, men annonie använder .ovpn filer som inte fungerar. Det står att allt connectar "Sun Dec 20 10:14:59 2015 Initialization Sequence Completed" men ipn binder sig inte korrekt, jag kan inte pinga ipn och kan inte connecta via din till min transmission(torrent klient) webb gui.

Med min förra leverantör fungerade inte .ovpn filer heller av nån anledning, bara .conf filer.

Någon som kan hjälpa mig?

EDIT: När jag använder ett script för att se ipn jag använder via vpn, så får jag olika ip adresser som svar hela tiden.
Senast redigerad av sxephil 2015-12-20 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in