2014-02-01, 11:01
Medlem
Inaniss avatar
Funderade på att göra om en gammal dator till en nas, funderade på att köra freenas, betalar idag för openvpn hos anonine. Vet någon om OpenVPN fungerar med freenas (kan jag installera klienten på den)?
Citera
2014-02-02, 03:26
Medlem
Så om man behöver ha en port öppen till sin dator med Anonine så måste det alltså vara en port högre än 1024, har jag förstått detta rätt?
Citera
2014-02-03, 23:29
Medlem
Utan Anonine: 30/30
Med Anonine: 30/30

Citera
2014-02-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Jepp, rubbet -> använder mig av en Linux router, med Tomato mjukvara.

Kan lägga upp en tutorial någonstans, om så önskas.

Har tidigare skrivit om detta i denna tråd, men ingen verkar fatta vitsen..

Men, finns andra alternativ.

Och, nu har Anonine bytt ägare igen -> Breus Electronic Solutions Ltd

Var säkrare på något sätt, så länge det var någorlunda helsvenskt - nu är alla våra uppgifter ute internationellt....

Vore perfekt med någon form av tutorial...
Försökte få igång openvpn mot anonine fast med en dd-wrt utan att helt komma i mål. Gick bra att koppla upp men inte med automatik när routern startas upp.
Citera
2014-02-06, 20:22
Medlem
Nothing Specials avatar
Men vafan, har dom tagit bort att man kan köpa endast PPTP? OpenVPN är helt ointressant, vill inte köpa ett paket utan endast PPTP...
Citera
2014-02-06, 20:39
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Men vafan, har dom tagit bort att man kan köpa endast PPTP? OpenVPN är helt ointressant, vill inte köpa ett paket utan endast PPTP...

Men seriöst, vad tjänar du? 10 spänn?
Citera
2014-02-06, 20:45
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:

Openvpn är bra mycket säkrare än pptp. Sen är det inte särskilt stor prisskillnad mellan Openvpn och pptp så sluta vara en sån snåljåp.
Citera
2014-02-06, 20:57
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Men seriöst, vad tjänar du? 10 spänn?
Kanske mest principsak att inte betala för sånt jag inte nyttjar. Men visst, det är ju löjliga summor i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Openvpn är bra mycket säkrare än pptp. Sen är det inte särskilt stor prisskillnad mellan Openvpn och pptp så sluta vara en sån snåljåp.

Finns inget inbyggt stöd för OpenVPN på Mac utan man man måste använda ett program (Tunnelblick)...gillar att köra den inbyggda klienten.
Citera
2014-02-06, 21:57
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Kanske mest principsak att inte betala för sånt jag inte nyttjar. Men visst, det är ju löjliga summor i sammanhanget.

Finns inget inbyggt stöd för OpenVPN på Mac utan man man måste använda ett program (Tunnelblick)...gillar att köra den inbyggda klienten.

Det kan jag iofs förstå, jag tror dock att det är få som kör pptp. På windows tenderar pptp att stänga ner sig i tid och otid. Vet inte om det är protokollet som är dåligt, eller om det beror på windows.
Citera
2014-02-06, 22:30
Medlem
SWINs avatar
Citat:
Vore perfekt med någon form av tutorial...
Försökte få igång openvpn mot anonine fast med en dd-wrt utan att helt komma i mål. Gick bra att koppla upp men inte med automatik när routern startas upp.

Kan det vara User + P/W?

Finns OpenVpn på DD-WRT?

Funkar lätt & kanon med Tomato.
Citera
2014-02-14, 21:36
Medlem
FlacLosslesss avatar
Blev tvungen att stänga av klienten nu, laggar för mycket.
Citera
2014-02-14, 22:26
Medlem
Kontrakulturs avatar
Tipsar om VPNBook.com. Mycket seriös tjänst baserat i underbara Rumänien som går runt på donationer. Riktigt fin lina utan problem och de erbjuder OpenVPN och PPTP.

Pros:
+ Ingen (0) loggning!
+ Helt gratis
+ Snabbt & stabilt
+ Alla portar öppna
+ Även UK & US endpoint (för t.ex. Netflix)

Cons:
- Byter det publika anslutningslösenordet 1 gång i månaden vilket man då måste updatera i sina inställningar (buhu)
- "Hacking, attacking, and fraudulent activities are strictly prohibited and are not protected by our privacy policy." men det är förstås standard.

Testa för all del. Till skillnad från alla andra "gratis" tjänster fulla med ads får man en ren och professionell vpn här. Jag reserverar mig för betaltjänster tills vidare.

@F FlacLossless,
vacker bild på Finlands stolthet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in