2012-05-31, 13:38
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilll88
Jag kollade med dem och detta är deras svar..

"Vi har inga som helst begränsningar på varken hastighet eller bandbredd. Har med routingen att göra, dvs den väg trafiken måste ta mellan dig och oss via olika ISPs alternativt att du har hårdvaror/mjukvaror i ditt nätverk som stryper VPN anslutningen. Du får felsöka lite på ditt nätverk/dator. Vi har som sagt inga som helst begränsningar och bandbredd har vi gott om."

Kan det verkligen vara så eller är det bara en dålig bortförklaring? (är inte super haj på de tekniska bitarna)

Det kan mycket väl vara så. Internet-trafik tar inte den geografiskt kortaste vägen utan den som för tillfället uppskattas som snabbast vilket betyder att även fast din trafik ska till grannen så kan den åka hela jorden runt innan den når fram. Högst osannolikt att det händer ofta men det händer.

Sen så är det ju så att nätet inte går snabbare än den svagaste länken. Det spelar ingen roll om du har 100/100 fiber om datan routas genom en kopparkabel påvägen dit eller hem. Då kommer kopparkabeln att sätta maxtaket för hur snabbt det går att surfa, tanka osv.

Det kan vara så att vägen mellan din ISP till Anonine har en flaskhals någonstans som gör att hastigheten stryps till viss del då den svaga länken inte kan prestera mer. Själv så sitter jag och tankar med Anonine (PTPP-tjänsten) och uTorrent just nu och min hastighet är 1.2 MB/sek Ned och 5 MB/sek Upp.
Citera
2012-05-31, 17:56
Medlem
DevilGrotescs avatar
Har idag köpt och installerat OpenVPN till vårt lilla hem och får felmeddelandet "Connection to Anonine has failed." Vad gör man åt den saken? Bear in mind att jag är en total nybörjare på VPN och dess funktioner.

(Offtopic: Har även råkat få AVG Secure Search att förpesta min webbläsare och behöver hjälp med att ta bort skiten, någon som vet nån tråd om just det?)
Citera
2012-06-01, 07:12
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGrotesc
Har idag köpt och installerat OpenVPN till vårt lilla hem och får felmeddelandet "Connection to Anonine has failed." Vad gör man åt den saken? Bear in mind att jag är en total nybörjare på VPN och dess funktioner.

(Offtopic: Har även råkat få AVG Secure Search att förpesta min webbläsare och behöver hjälp med att ta bort skiten, någon som vet nån tråd om just det?)

Har du följt guiden på deras hemsida? https://www.anonine.com/en/guides/op...indows-vista-7

Jag testade att slå på min OpenVPN just nu och det funkar.
Citera
2012-06-01, 12:02
Medlem
DevilGrotescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Har du följt guiden på deras hemsida? https://www.anonine.com/en/guides/op...indows-vista-7

Jag testade att slå på min OpenVPN just nu och det funkar.

Ja, det är ju det jag gjort. Installerat allt enligt guide, laddat hem de där två filerna, lagt filerna i rätt mapp osv. Så här ser loggen ut vid failad inloggning:

Fri Jun 01 12:02:07 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011
Fri Jun 01 12:02:16 2012 NOTE: OpenVPN 2.1 requires '--script-security 2' or higher to call user-defined scripts or executables
Fri Jun 01 12:02:16 2012 Cannot load CA certificate file anonine.ca.crt path (null) (SSL_CTX_load_verify_locations): error:02001002:system library:fopen:No such file or directory: error:2006D080:BIO routines:BIO_new_file:no such file: error:0B084002:x509 certificate routines:X509_load_cert_crl_file:system lib
Fri Jun 01 12:02:16 2012 Exiting

Jag fattar inte mycket av det men nån här gör väl det.
Citera
2012-06-01, 17:50
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGrotesc
Ja, det är ju det jag gjort. Installerat allt enligt guide, laddat hem de där två filerna, lagt filerna i rätt mapp osv. Så här ser loggen ut vid failad inloggning:

Fri Jun 01 12:02:07 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011
Fri Jun 01 12:02:16 2012 NOTE: OpenVPN 2.1 requires '--script-security 2' or higher to call user-defined scripts or executables
Fri Jun 01 12:02:16 2012 Cannot load CA certificate file anonine.ca.crt path (null) (SSL_CTX_load_verify_locations): error:02001002:system library:fopen:No such file or directory: error:2006D080:BIO routines:BIO_new_file:no such file: error:0B084002:x509 certificate routines:X509_load_cert_crl_file:system lib
Fri Jun 01 12:02:16 2012 Exiting

Jag fattar inte mycket av det men nån här gör väl det.

Ser ut som att den inte hittar certifieringsfilerna. Och du körde OpenVPN-klienten med administratörsrättigheter?
Citera
2012-06-01, 20:03
Medlem
Emilll88s avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så. Internet-trafik tar inte den geografiskt kortaste vägen utan den som för tillfället uppskattas som snabbast vilket betyder att även fast din trafik ska till grannen så kan den åka hela jorden runt innan den når fram. Högst osannolikt att det händer ofta men det händer.

Sen så är det ju så att nätet inte går snabbare än den svagaste länken. Det spelar ingen roll om du har 100/100 fiber om datan routas genom en kopparkabel påvägen dit eller hem. Då kommer kopparkabeln att sätta maxtaket för hur snabbt det går att surfa, tanka osv.

Det kan vara så att vägen mellan din ISP till Anonine har en flaskhals någonstans som gör att hastigheten stryps till viss del då den svaga länken inte kan prestera mer. Själv så sitter jag och tankar med Anonine (PTPP-tjänsten) och uTorrent just nu och min hastighet är 1.2 MB/sek Ned och 5 MB/sek Upp.

Men jag förstår inte riktigt, är det någon port eller liknande jag måste öppna upp då? För när jag inte kör med Anonine så funkar det ju kanon..
Citera
2012-06-01, 21:14
Medlem
denemos avatar
Citat:
Men jag förstår inte riktigt, är det någon port eller liknande jag måste öppna upp då? För när jag inte kör med Anonine så funkar det ju kanon..

Nee, finns inte så mycket att göra vad jag vet. Det funkar ju kanon utan Anonine för att trafiken inte behöver passera en mellanhand (Anonine) när du kör utan VPN. Som sagt, trafiken mellan dig och Anonine kanske passerar en flaskhals som gör att din hastighet sjunker.
Citera
2012-06-01, 21:15
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:

Nu var det ett tag sedan jag hade anonine, det verkar ha blivit sämre den senaste månaden, men jag tycker inte anslutningen gillar när man har väldigt många torrenter öppna samtidigt. Brukar därför dra ner antalet anslutningar i utorrent. OpenVPN ger en större hit mot hastigheten än PPTP.

Vad får du exempelvis här http://www.bredbandskollen.se/tptest.php?sektion=1
Senast redigerad av HemmaRambo 2012-06-01 kl. 21:23.
Citera
2012-06-01, 21:21
Medlem
DevilGrotescs avatar
Citat:
Ser ut som att den inte hittar certifieringsfilerna. Och du körde OpenVPN-klienten med administratörsrättigheter?

Japp, allt enligt protokoll. Finns det nån lösning? Har mejlat Anonines support också och väntar på svar.

Edit: Jag flyttade ut säkerhetscertifikatet anonine.ca.crt ur mappen Keys och nu gick det att connecta. Enligt guiden skulle man helst lägga filen i en mapp döpt Keys. Varför?
Senast redigerad av DevilGrotesc 2012-06-01 kl. 21:24.
Citera
2012-06-01, 23:42
Medlem
Ibland så dör ju OpenVPN anslutningen samtidigt som man t.ex. har igång Vuze eller någon annan torrentklient - vilket kan bli nervöst. Går det på något sätt att ställa in att Vuze skall omedelbart stänga alla portar om man blir bortkopplad från OpenVPN?
Citera
2012-06-02, 20:09
Medlem
AnusSeekers avatar
Har någon lyckats få svar från supporten på senaste?
Citera
2012-06-02, 20:54
Medlem
Storebrossans avatar
Om man laddar ner normalt/mycket men är snål räcker det att ta den för 25 kr? 128bit borde väl räcka? Kommer de att lämna ut loggarna till polisen? Ungefär hur stor bandbreddsförslut kommer det till att bli? Var finns servrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in