2013-04-22, 12:13
Medlem
Någon som vet vart man kan hitta vpn-leverantörer där man kan köpa garanterad hastighet? Less på att alltid få förminskad hastighet när man sitter bakom vpn.
Citera
2013-04-22, 12:17
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindz
Någon som vet vart man kan hitta vpn-leverantörer där man kan köpa garanterad hastighet? Less på att alltid få förminskad hastighet när man sitter bakom vpn.

Mig veterligen finns ingen som kan leverera en garanterad hastighet. Detta eftersom det handlar om så mycket mer än kapaciteten hos din VPN. Det handlar om noder och routing mellan dig och din VPN som kan flaskhalsa.

För mig flaskhalsar routern som står i källaren i vår bostadsrättsföreningen. Den pallar inte när flera av oss med 100/100 laddar ner/upp samtidigt och VPN:n sjunker ner till 40% av hastigheten.
Citera
2013-04-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Mig veterligen finns ingen som kan leverera en garanterad hastighet. Detta eftersom det handlar om så mycket mer än kapaciteten hos din VPN. Det handlar om noder och routing mellan dig och din VPN som kan flaskhalsa.

För mig flaskhalsar routern som står i källaren i vår bostadsrättsföreningen. Den pallar inte när flera av oss med 100/100 laddar ner/upp samtidigt och VPN:n sjunker ner till 40% av hastigheten.

Garanterad kapacitet hos vpn-leverantören borde väl gå att köpa? sen att jag förlorar en viss % pga noder/routing får man leva med, förstår självklart att man inte kan få ut exakt det man har utan vpn men man borde kunna få bättre än man får av en del leverantörer.

Tex Anonine funkar helt okej på vardagar när inte så mycket folk använder tjänsten, men sen på kvällarna märker man att det blir jättesegt pga att dom inte har kapaciteten för alla som använder det.
Citera
2013-04-22, 13:51
Medlem
När jag kör Anonine så får jag inte tillgång till varken TV4play eller Kanal5play. Det går inte ens att komma åt kanal5play.se. SVTplay fungerar dock. Skitkonstigt, Anonine meddelar ju att man befinner sig i Sverige. Någon som vet?
Citera
2013-04-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruZZade
När jag kör Anonine så får jag inte tillgång till varken TV4play eller Kanal5play. Det går inte ens att komma åt kanal5play.se. SVTplay fungerar dock. Skitkonstigt, Anonine meddelar ju att man befinner sig i Sverige. Någon som vet?
Alla dessa vod-tjänster från Sverige agerar väldigt konstigt. Ena dagen kan det fungera men inte dagen efter. För mig brukar det fungera med att ändra DNS-adress till någon svensk leverantör och rensa cachen.
Citera
2013-04-22, 21:56
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindz
Garanterad kapacitet hos vpn-leverantören borde väl gå att köpa? sen att jag förlorar en viss % pga noder/routing får man leva med, förstår självklart att man inte kan få ut exakt det man har utan vpn men man borde kunna få bättre än man får av en del leverantörer.

Tex Anonine funkar helt okej på vardagar när inte så mycket folk använder tjänsten, men sen på kvällarna märker man att det blir jättesegt pga att dom inte har kapaciteten för alla som använder det.

Anonine erbjuder ju obegränsat med bandbredd redan. Det är noder/routing som sänker det... fast du menar förmodligen att den "obegränsade" bandbredden inte är obegränsad när många belastar deras servrar... jo, jag tycker med att de kan lägga till fler servrar. Jag skulle gärna betala 50% extra varje månad, bara de hade supersnabba servrar som klarade trafiktopparna som uppstår mellan 15-20 varje vardag. :-)

Kanske att de skulle erbjuda en VIP-tjänst där man får ut högre hastigheter eller har sin anslutning prioriterad över andras, mot en högre kostnad.
Citera
2013-04-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noyameki
Alla dessa vod-tjänster från Sverige agerar väldigt konstigt. Ena dagen kan det fungera men inte dagen efter. För mig brukar det fungera med att ändra DNS-adress till någon svensk leverantör och rensa cachen.

Jag märker att något är jävligt fucked up med Anonine. Nyss var det omöjligt att ansluta till Flashback. Anslöt om och helt plötsligt gick det. Nu fungerar också Tv4play och Kanal5play.

Jag kör med Googles DNS, kör jag med min isp:s DNS så läcker den ut infon (antar att det är så för alla?) Men finns det bra svenska DNS:er i klass med Google?
Citera
2013-04-23, 10:11
Medlem
Om man går in på dnsleaktest.com och det inte listar ens egen isp utan bara portlane, kan dns "läcka" ändå ?
Citera
2013-04-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockaren
Om man går in på dnsleaktest.com och det inte listar ens egen isp utan bara portlane, kan dns "läcka" ändå ?
Om du är säker på att din DNS inte kan kopplas till din ISP etc, då är du säker från DNS leaks. Var också säker på att ditt modem/router inte tvingar dig att använda en annan.
Citera
2013-04-23, 16:58
Medlem
Men om man köper ett kontant kort sätter i kortet i en (oregistrerad) mobil telefon, köper anonine 1 månad via sms samt man reggar anonine med CM (Countermail) så borde det väl funka? Pang bom klart.

PS: Reggar man på anonine via t.ex biblioteket sen typ ladda ner programet till en USB sticka och ta hem sedan ladda hem. (vet ej om det går men borde väl?)
Senast redigerad av Loffee88 2013-04-23 kl. 17:04.
Citera
2013-04-23, 19:13
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loffee88
Men om man köper ett kontant kort sätter i kortet i en (oregistrerad) mobil telefon, köper anonine 1 månad via sms samt man reggar anonine med CM (Countermail) så borde det väl funka? Pang bom klart.

PS: Reggar man på anonine via t.ex biblioteket sen typ ladda ner programet till en USB sticka och ta hem sedan ladda hem. (vet ej om det går men borde väl?)
Du glömmer den lilla detaljen om att man inte kan sms betala ifrån oregistrerade kontantkort längre.

För övrigt så behöver man inte vara överparanoid. Man kan lika gärna betala med Paypal då anonine inte sparar vem som använder vilken ip, om dom gjorde det så skulle dom inte ha några kunder. Även om dom gör det så är det alltid flera personer på varje ip så man kan alltid hävda (förutsätt att anonine först loggar vilken av deras ip s du använder) att det är någon annan som har haft samma iP samtidigt som har laddat ner eller besökt barnporrsidor eller va fan ni gör med erat VPN. Förmodligen 2-300 minimum som delar på samma IP-Adress samtidigt.

Wosp
Citera
2013-04-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffee88

Ja visst, eller köp ett förbetalt mastercard o betala på så sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in