Citat:
Ursprungligen postat av Lindz
Garanterad kapacitet hos vpn-leverantören borde väl gå att köpa? sen att jag förlorar en viss % pga noder/routing får man leva med, förstår självklart att man inte kan få ut exakt det man har utan vpn men man borde kunna få bättre än man får av en del leverantörer.
Tex Anonine funkar helt okej på vardagar när inte så mycket folk använder tjänsten, men sen på kvällarna märker man att det blir jättesegt pga att dom inte har kapaciteten för alla som använder det.
Anonine erbjuder ju obegränsat med bandbredd redan. Det är noder/routing som sänker det... fast du menar förmodligen att den "obegränsade" bandbredden inte är obegränsad när många belastar deras servrar... jo, jag tycker med att de kan lägga till fler servrar. Jag skulle gärna betala 50% extra varje månad, bara de hade supersnabba servrar som klarade trafiktopparna som uppstår mellan 15-20 varje vardag. :-)
Kanske att de skulle erbjuda en VIP-tjänst där man får ut högre hastigheter eller har sin anslutning prioriterad över andras, mot en högre kostnad.