2012-05-02, 21:30
Medlem
Rezolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rezolution
Har samma problem som Madnote, som finns längre upp.

Dvs, jag kommer inte ut på Internet efter första omstarten av datorn efter installationen av Dnsfix, varken utan eller med OpenVPN. Det händer alltså inte redan efter att installationen av Dnsfix är klar, det funkar galant att connecta då och det slutar även att läcka.

Har gjort samma process två gånger, samma resultat. I mitt fall har jag löst det med systemåterställning, men fick nu alltså reda på att Dnsfix verkar inaktivera DHCP. Och detta måste jag alltså i så fall aktivera manuellt varje gång jag startar upp datorn/disconnectar min VPN? Känns ju inte rätt. Ytterst märkligt.

^ Löste mitt egna problem alldeles nyss. Allt jag behövde göra var att disconnecta min VPN manuellt innan jag stänger av datorn, alternativt startar om den. Gör jag inte det så har den kvar samma IP från VPNn som nästa gång jag startar upp den, fast för min vanliga uppkoppling och då kommer jag förstås inte ut på Internet.
Citera
2012-05-02, 23:01
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ORc_angel
Vet inte om någon kan svara på det här men gör ett försök.

Vet någon vem det är som driver Anonine? Om det nu är ett företag så finns det ju inga garantier (förutom deras goda ord) på att de inte sparar loggar eller kartlägger användare, data som i nödfall kan ges till polisen om de knackar på.

Det skulle visserligen göra så Anonine går i graven när det kommer ut, men det kanske blir billigare för organisationen bakom.

Så frågan är väll, vem står bakom Anonine och hur pass mycket kan man lita på dem? Kan man lite på någon leverantör egentligen?

Anonone ägs av Portlane Network AB som i sin tur är hostat av internetleverantören Power och Random T-Lane AB, där Bahnhof AB har ett finger med i spelet. Jag skulle absolut lita på hela konceptet i sig, men trots allt finns det ingen som helst fakta kring om Anonine loggar eller inte loggar, förutom deras ord på det. Som ett flertal andra har poängterat tidigare, om vi ponerar att Anonine loggar t.ex datatrafik och/eller - IP, hade det kommit ut för länge sedan och företaget som äger Anonine, Portlane Network AB, hade gått i konkurs direkt.

Befattningsinformation om Portlane Networks AB som i sin tur äger VPN-företaget, Anonine:

Där VD'n B*ney A*luwalia är ägare till flera andra bolag:

Citera
2012-05-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rezolution
^ Löste mitt egna problem alldeles nyss. Allt jag behövde göra var att disconnecta min VPN manuellt innan jag stänger av datorn, alternativt startar om den. Gör jag inte det så har den kvar samma IP från VPNn som nästa gång jag startar upp den, fast för min vanliga uppkoppling och då kommer jag förstås inte ut på Internet.

Tack för tipset!
Jag brukar vanligtvis bara högerklicka på ikonen i statusfältet och trycka "exit" - får hoppas din lösning funkar för mig med!
Citera
2012-05-03, 07:27
Medlem
PELSNERs avatar
Köpte OPENVPN hos Anonine igår och är allt annat än nöjd! Siffrorna talar för sig självt.

Med Anonine
DL 9.79
UL 5.18

Utan Anonine
DL 98.66
UL 9.42

Ska de behöva vara så att man endast får ut 10% av sin neråtlina?
Finns det något förutom att stänga av ipv6 som jag bör göra?
Är OPENVPN overkill för en normalanvändare? Räcker PPTP?
Citera
2012-05-03, 08:43
Medlem
Jag valde att enbart testa PPTP, har inte kollat om ja har ipv6 eller inte,
tappar inget i upp/ned, får snarare mera än vad Bahnhof utlovat.

Stängde inte ner min uppkoppling till anonine igår, utan stängde bara av datorn,
men fick idag ett nytt IP, men är kvar i Västra Götaland som igår.
Det blir att testa vid nästa omstart, att först "exit" från anonine så
kanske de blir en ny plats också.

I nuläget, nöjd.
Citera
2012-05-03, 11:13
Medlem
PELSNERs avatar
YES! Nu ligger jag på DL 9.43 Mbit/s, UL 0.35 Mbit/s! FML!
Citera
2012-05-03, 18:19
Medlem
Någon mer än jag som haft problem under dagen? Kom hem idag och märker att jag tappat kontakt med anonine, lagom kul när man haft utorrent igång. Märkte dock att min internetanslutning tappades nyss vilket kan vara problemet.

Någon som har bredbandsbolaget och har haft problem idag?
Citera
2012-05-03, 18:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donned
Någon mer än jag som haft problem under dagen? Kom hem idag och märker att jag tappat kontakt med anonine, lagom kul när man haft utorrent igång. Märkte dock att min internetanslutning tappades nyss vilket kan vara problemet.

Någon som har bredbandsbolaget och har haft problem idag?

Har inte bbb men problem med Anonine har jag haft hela dagen.
Citera
2012-05-03, 18:59
Medlem
ORc_angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Anonone ägs av Portlane Network AB som i sin tur är hostat av internetleverantören Power och Random T-Lane AB, där Bahnhof AB har ett finger med i spelet. Jag skulle absolut lita på hela konceptet i sig, men trots allt finns det ingen som helst fakta kring om Anonine loggar eller inte loggar, förutom deras ord på det. Som ett flertal andra har poängterat tidigare, om vi ponerar att Anonine loggar t.ex datatrafik och/eller - IP, hade det kommit ut för länge sedan och företaget som äger Anonine, Portlane Network AB, hade gått i konkurs direkt.

Befattningsinformation om Portlane Networks AB som i sin tur äger VPN-företaget, Anonine:

Där VD'n B*ney A*luwalia är ägare till flera andra bolag:

Tack för infon!
Citera
2012-05-03, 19:37
Medlem
Lost-Souls avatar
Provade just att skicka ett testmejl uppkopplad med anonine, Det skumma är att när jag kollade egenskaper på det inkommande mejlet så var det en annan IP-adress som avsändare(213.80.101.20) än den jag normalt har då jag kollar på tex whatsmyip.org då jag är uppkopplad med anonine

försöker spåra IP.n 213.80.101.20 men det står bara att den kommer ifrån Sverige samt att värdnamnet är mf.bahnhof.se , Står inget om VPN.anonine som det gör annars så nu blir jag nojjig som fan.

Kan man inte mejla helt anonymt med Anonine, någon som vet?
Citera
2012-05-03, 20:20
Medlem
har testat med dnsleak nu ett par dagar och det funkar bra sen jag laddade hem filen på alternativ A. Men så fort jag startar u-torrent så läcker det... vad är det för fel? ska man ställa in nått på u-torrent??
Citera
2012-05-03, 20:28
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Provade just att skicka ett testmejl uppkopplad med anonine, Det skumma är att när jag kollade egenskaper på det inkommande mejlet så var det en annan IP-adress som avsändare(213.80.101.20) än den jag normalt har då jag kollar på tex whatsmyip.org då jag är uppkopplad med anonine

försöker spåra IP.n 213.80.101.20 men det står bara att den kommer ifrån Sverige samt att värdnamnet är mf.bahnhof.se , Står inget om VPN.anonine som det gör annars så nu blir jag nojjig som fan.

Kan man inte mejla helt anonymt med Anonine, någon som vet?
Du tilldelas en av deras ipadresser varje gång du loggar in, loggade du ut och in mellan mailet och whatsmyip-besöket???
testa igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in