Tjenare, de senaste dagarna har jag haft problem med Anonine.
Jag kör med OpenVPN och det står att jag är ansluten och har fått en annan IP-adress.
Men när jag kollar på whatsmyip så har jag fortfarande samma IP.
Någon mer än jag som har problem?
pröva att köra annonie som administratör det fungerade för mig.
Måste bara säga att openVPN tjänsten är sjukt stabil i jämförelse med den "vanliga", snart 7 dagar i sträck utan att ha tappat kontakten en enda gång(första gången jag testat så länge).
Det kanske redan har diskuterats men kan man köra Anonine på en dator i sitt hemmanätverk och på så sätt anonymisera alla burkar därhemma?
Har du router så skaffa anonie som VPN bara och lägg in det i routern, så har jag gjort då jag haft lan party då sitter alla bakom VPN så slipper man bry sig senare när "spriten" tar över för att göra dumma saker
Värt varenda i krona i det avseendet, skriv in IP adressen istället för server adressen bara så funkar det.
Säker är jag inte på mycket här i livet, så om du hittar en lösning så posta det hemskt gärna här.
Man kan tydligen kompilera OpenVPN själv och då ange en flagga för att lösenord skall kunna sparas i en textfil. Men det är jag inte intresserad av, fruktansvärt osäker metod...
AceVPN har en egen version, färdigkompilerad med just denna funktion. Om nu någon vill prova... http://www.acevpn.com/2009/12/07/ope...sword-enabled/
Ni som har köpt och ni som har Anonine, vad tycker ni om tjänsten hos Anonine? Värt att köpa från dem? Och hur brukar ni betala? Brukar ni göra det med kontantkort eller paypal?
Ni som har köpt och ni som har Anonine, vad tycker ni om tjänsten hos Anonine? Värt att köpa från dem? Och hur brukar ni betala? Brukar ni göra det med kontantkort eller paypal?
Körde vanliga vpn tjänsten ett tag och var inte nöjd, testade dold och kände samma där. Fixade openVPN från anonine och är sedan dess väldigt nöjd.
Betalar med kontantkort.
edit : har inte haft några problem med betalningen
Körde vanliga vpn tjänsten ett tag och var inte nöjd, testade dold och kände samma där. Fixade openVPN från anonine och är sedan dess väldigt nöjd.
Betalar med kontantkort.
edit : har inte haft några problem med betalningen
Brukar ni köpa PPTP eller SSL?
Och betalar ni med kontaktkort för att inte bli outade med personuppgifter osv.? Jag är ju rätt onödigt gå ner o köpa ett nytt kontantkort bara för att betala för en tjänst samtidigt vill man ju inte att betala med något sätt där personuppgifter finns .
Och betalar ni med kontaktkort för att inte bli outade med personuppgifter osv.? Jag är ju rätt onödigt gå ner o köpa ett nytt kontantkort bara för att betala för en tjänst samtidigt vill man ju inte att betala med något sätt där personuppgifter finns .
SSL kör jag nu, mycket stabilare än PPTP för mig.
Har kört VPN i ungefär ett år tror jag, så har kontantkort och telefon enbart för det, mailadressen som är registrerad på deras sida är enbart använd när VPN anslutningen är ansluten och den skapades på ett öppet nätverk på något café om jag kommer ihåg rätt.
Kostar lixom inget extra att skaffa ett sådant kontantkort och man känner alltid någon som har en gammal mobiltelefon liggandes någonstans som man kan använda till detta.
Nej jag använder inte foliehatt.
edit: kan tilläggas att jag inte har en 100/100 lina så vet inte hur det fungerar i dessa hastigheter.
Har kört VPN i ungefär ett år tror jag, så har kontantkort och telefon enbart för det, mailadressen som är registrerad på deras sida är enbart använd när VPN anslutningen är ansluten och den skapades på ett öppet nätverk på något café om jag kommer ihåg rätt.
Kostar lixom inget extra att skaffa ett sådant kontantkort och man känner alltid någon som har en gammal mobiltelefon liggandes någonstans som man kan använda till detta.
Nej jag använder inte foliehatt.
edit: kan tilläggas att jag inte har en 100/100 lina så vet inte hur det fungerar i dessa hastigheter.
Okej!
men det var desperat försök av dig att kolla genom mina inlägg. verkar som om du är också homo.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!