2009-07-05, 16:17
Medlem
VPNen har varit väldigt stabil dom senaste dagarna! Har dom kanske fått över dom sista 50% till det nya systemet?
Citera
2009-07-05, 16:20
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
VPNen har varit väldigt stabil dom senaste dagarna! Har dom kanske fått över dom sista 50% till det nya systemet?

Kan bara instämma! Väldigt stabil och bra hastigheter dygnet runt!
Citera
2009-07-05, 18:12
Medlem
Har precis beställt tjänsten och är ansluten till vpn nätverket.
Men om det går ner så är jag inte längre skyddad, kan man då ställa in så att utorrent bryter anslutningen när det går ner?
Undrar även om det går att välja så att vissa program inte är anslutna till VPNet?
Citera
2009-07-05, 18:19
Medlem
PrettySneakys avatar
testade att tanka igen nyss och kom upp i cirka 5,3 meg per sekund. Nu är klockan cirka 18:00 vilket borde innebära att deras system är ganska belastat. Bra skit minst sagt, hoppas det håller i sig..

Har dock lite problem med att ansluta till min ftp server,.. men det har nog inget med själva vpn'en att göra..
Citera
2009-07-05, 19:25
Medlem
Tuxxens avatar
Köpte förut idag 3månader, funka ju fint som fan.. började tok tanka som jag gjorde förr "bara för att jag kan". Men nu några timmar senare märkte jag att jag var på mitt vanliga IP. Jävligt jobbigt om man måste sitta och kolla det lite då och då.
Citera
2009-07-05, 22:58
Medlem
så här gjorde jag

Citat:
Ursprungligen postat av Red-Eagle
Jag har nu testat med comodo grejen. Har testat med bittorrent, utorrent och bitcomet. När man lägger till reglerna i brandväggen för programmen så buggar alla programmen sönder. Det kommer upp: program svarar inte.

Någon som har kommit på hur inställningarna ska vara i comodo misstänker att dem är fel. Om inte kan man göra på något annat sätt? VPNetMon fungerar inte alls längre.

Vad ska jag ta mig till?

jag använde den här guiden http://forums.ivacy.com/index.php?to....msg473#msg473 och använde ip range 80.67.12.0 - 80.67.15.255
Citera
2009-07-05, 23:05
Medlem
Någon?

som har tipps på bra torrent sidor förutom piratebay?
Citera
2009-07-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulkarudolf
som har tipps på bra torrent sidor förutom piratebay?

sct, tti, sparvar, FTN, TL, smurfar. Finns massa.
Citera
2009-07-06, 10:18
Medlem
Skaffade denna VPN efter allt gott jag läst här. Dock har jag blivit orolig nu eftersom jag läst e.g. på The pirate society etc att VPN servrar som Relakks samt Anonine läcker IP och är i princip helt värkningslösa. Och att man måste ha Open VPN från Xerobank eller strong VPN för att vara skyddad.

Är det någon som vet? I vilket fall så funkar tjänsten fint för mig har inte blivit disconnected under en 24 timmars period samt jag har i princip inte märkt något segare internet har bara förlorat drygt 200 kb i DL speed. Vilket är mycket bättre än jag hoppats. Har 20/3 uppkoppling
Citera
2009-07-06, 10:46
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XM177
Skaffade denna VPN efter allt gott jag läst här. Dock har jag blivit orolig nu eftersom jag läst e.g. på The pirate society etc att VPN servrar som Relakks samt Anonine läcker IP och är i princip helt värkningslösa. Och att man måste ha Open VPN från Xerobank eller strong VPN för att vara skyddad.

Är det någon som vet? I vilket fall så funkar tjänsten fint för mig har inte blivit disconnected under en 24 timmars period samt jag har i princip inte märkt något segare internet har bara förlorat drygt 200 kb i DL speed. Vilket är mycket bättre än jag hoppats. Har 20/3 uppkoppling

Jag resonerar som så att man kan aldrig bli 100% säker. Däremot så gör man det mycket krångligare för ifpi osv att sätta dit mig. De lägger hellre mycket mer tid på att lobba nya lagar osv än att sätta dit någon som kör vpn.
Citera
2009-07-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Jag resonerar som så att man kan aldrig bli 100% säker. Däremot så gör man det mycket krångligare för ifpi osv att sätta dit mig. De lägger hellre mycket mer tid på att lobba nya lagar osv än att sätta dit någon som kör vpn.

Du har nog väldigt rätt i vad du säger, tyvärr är dom flesta inklusive mig lite rädda men det blir nog som så att de utan VPN kommer åka fast och även dom kommer inte vara många till antal
Citera
2009-07-06, 12:52
Medlem
Tiskeviciuss avatar
Kommer man åt torrentbytes.net med Anonine?

Har använt Ivacy tidigare och då är torrentbytes.net spärrat av nån anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in