2009-07-03, 12:40
Medlem
Bigmassys avatar
finns det något sett att ringa upp vpn tunnel automatsikt efter att den har stängts av?
Citera
2009-07-03, 17:22
Medlem
ther06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
Pröva att bara ändra port i utorrent och kör utorrents test då för att se om porten är öppen

Jag har prövat att ändra portnr i både router och uTorrent men det spelar ingen roll vilket nr jag anger är stängd. Om jag kopplar ur tjänsten då är jag kontaktbar. Har även provat att koppla bort routern och köra ADSL modemet men porten är stängd!
Citera
2009-07-03, 17:23
Medlem
ther06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ActWrong
Va grinar du i? Har funkat bra för mig hela tiden, har dock kass lina.

Fråga, funkar portforward för dig?
Citera
2009-07-03, 18:29
Medlem
Har inte lyckats få något svar på om man kan se på något sett att man e skyddad i Utorrent? Hur ska jag kunna se att jag är det när jag kör via Anonine?
Citera
2009-07-03, 18:42
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattsson90
Har inte lyckats få något svar på om man kan se på något sett att man e skyddad i Utorrent? Hur ska jag kunna se att jag är det när jag kör via Anonine?

Be en kamrat kolla peerlist på en torrent du tankar !
Citera
2009-07-03, 18:49
Medlem
När jag lägger till reglerna för utorrent i comodo så fungerar det klockrent på vår andra dator där os:et är windows xp. Comodo versionen där är 3.8.65951.477. Men på vista datorn så laggar, inte bara utorrent, utan alla program som man lägger till reglerna för ihop. Comodo versionen på vista datorn är 3.9.95478.509. Kan det vara någon bugg med den senare comodo verionen eller är det något strul med vista?

Jag kan ha kommit på vad som orsakar allt strul: jag lägger till network zone och lägger sedan till ip adress rangen för anonine efter att jag klickat på A range of IP adresses. Detta lägger jag till 80.67.0.0 - 80.67.255.255. Tillagt efter att jag klickat på A range of IP adresses. När jag sedan går in i my network zones och tittar under anonine så står det INTE 80.67.0.0 - 80.67.255.255 utan istället 80.67.0.0 / 80.67.255.255. Det står som att jag har lagt till An IP adress mask. Detta till trots att jag skrivit in ip rangen efter att ha klickat på A range of IP adresses.

Någon annan som har stött på samma problem?
Citera
2009-07-03, 20:28
Medlem
Raketsnors avatar
Har bara kört med Anonine ett par timmar nu och det fungerar ganska hyggligt med uTorrent...till och från. Det verkar som att nedladdningen går i vågor när det gäller hastighet.

Först när man startar torrenten går den upp i max hastighet, ligger där ett par minuter för att sen krasha och ligga på någon 0.3+-0.5 kB/s.
Händer att den får något ryck och hoppar upp till runt 50 men dyker sen igen.

Stoppar man torrenten och sen startar den igen, går den direkt upp till max, ligger där ett par minuter och krashar sedan igen till ~0.

Är det någon som har upplevt samma problem och/eller har någon lösning?
Citera
2009-07-03, 20:59
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketsnor
Har bara kört med Anonine ett par timmar nu och det fungerar ganska hyggligt med uTorrent...till och från. Det verkar som att nedladdningen går i vågor när det gäller hastighet.

Först när man startar torrenten går den upp i max hastighet, ligger där ett par minuter för att sen krasha och ligga på någon 0.3+-0.5 kB/s.
Händer att den får något ryck och hoppar upp till runt 50 men dyker sen igen.

Stoppar man torrenten och sen startar den igen, går den direkt upp till max, ligger där ett par minuter och krashar sedan igen till ~0.

Är det någon som har upplevt samma problem och/eller har någon lösning?

Jag har haft det problemet utan VPN, prova byta port! Det kanske är din internetleverantör som strypt de vanliga p2p portarna?
Citera
2009-07-03, 22:54
Medlem
ther06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulletMidget
Jag kan inte heller logga in på PT när jag är inloggad på Anonine. Däremot kan jag logga in med mitt vanliga IP och sen tanka/seeda i uTorrent via Anonine.

Om PT är PirateTorrents så hade jag samma problem, men när jag rensade cookies och Internethistorik så var det inga problem att logga in på PT
Citera
2009-07-04, 00:26
Medlem
Raketsnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Jag har haft det problemet utan VPN, prova byta port! Det kanske är din internetleverantör som strypt de vanliga p2p portarna?
Ligger på 28800, vet inte om det är en vanlig port eller inte. uTorrent säger att porten är öppen och klar, men jag får pröva byta och invänta resultat..
Citera
2009-07-04, 02:16
Medlem
MulletMidgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ther06
Om PT är PirateTorrents så hade jag samma problem, men när jag rensade cookies och Internethistorik så var det inga problem att logga in på PT

Japp, men nu funkar det att logga in på PT igen, sen Anonine bytte till dynamiska IPn.
Senast redigerad av MulletMidget 2009-07-04 kl. 02:53.
Citera
2009-07-05, 01:36
Medlem
PrettySneakys avatar
Har precis reggat mig och testade att tanka en torrent. Kom upp i 5.7 meg per sekund vilket är över förväntan. Jag har 50/10 comhem..

Nu är det förvisso klockan väldigt mycket så vi får se hur det går imorgon kväll.

Hittills är jag dock mycket nöjd såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in