2011-04-15, 11:20
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recan
Om du inaktiverar ditt vanliga kan du väl inte använda dig av Anonine?

Jag vet inte, är väldigt dåligt insatt i just VPN, nätverk och hela den biten som sagt.
Citera
2011-04-15, 11:39
Medlem
Anonymans avatar
http://piq.nu/qM83.png

Jag har precis samma som du men kollar på http://ip-adress.se/

Min syns ut just typ

Host: 89-221.anonymous.at.anonine.com

Då du är säkerhet anonyman mannen!

// Anonyman
Citera
2011-04-15, 11:57
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyman
http://piq.nu/qM83.png

Jag har precis samma som du men kollar på http://ip-adress.se/

Min syns ut just typ

Host: 89-221.anonymous.at.anonine.com

Då du är säkerhet anonyman mannen!

// Anonyman

Ja, jo. IP har ändrats sen efter det blev fixat så antar att allt är ok. Men jag undrade om båda nätverken ändå skulle ligga kvar men förstår hur dum den frågan var nu.
Host: 93-5.anonymous.at.anonine.com

EDIT: Lite OT, men vad hette den sidan där man kunde kolla upp IP-adresser med väldig precision i Sverige?
Senast redigerad av TireFire 2011-04-15 kl. 11:59.
Citera
2011-04-15, 13:38
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Låter intressant, men är det verkligen opersonligt?

edit
Kollade upp det där nu och det verkar ju faktist som att det är opersonligt och då skulle det ju vara ett starkt alternativ för anonyma internetbetalningar till ex anonine.

http://spendon.se/Information/
Verkar funka som ett presentkort och längst ner på FAQ står att det är opersonligt och inte går att spåra för kundtjänsten. Sen om det funkar på pay pal vet jag inte., men går det med Mastercard så borde det ju gå vad jag fattar.

någon som testat om det fungerar? Måste fylla på min anonine imorgon och det är antingen detta sättet eller köpa 2 månader med mobilen som gäller.

Läste detta på deras hemsida och förstår inte 100%

Kostar kortet 125:- + det man vill ladda med? För kortet går ju inte att fylla på så känns då som en sjuuukt dålig deal.

Denna diskussion kanske är för OT för Mods smak men hoppas att den får vara kvar!
Citera
2011-04-15, 13:52
Medlem
millekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Varför detta hemlighetsmakeri med betalningen?
Det är ju inte olagligt att använda vpn.
Det verkar ju vara lite oklart om Anonine sparar loggar eller inte, men låt oss säga att dom gör det och blir tvingade att lämna ut uppgifter, då spelar det ju ingen roll att man betalat anonymt då ip´t ändå kommer att spåras till den isp man är kund hos, och om dom inte sparar loggar så kommer ju ingen åt er ändå, även om man betalat med tex kontokort.

Håller med... Var inte SÅ paranoida...
Anonine och alla andra liknande tjänster skulle ju självdö på en gång , om det framkom att dom verkligen SPARAR några loggar...
Citera
2011-04-15, 19:20
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
någon som testat om det fungerar? Måste fylla på min anonine imorgon och det är antingen detta sättet eller köpa 2 månader med mobilen som gäller.

Läste detta på deras hemsida och förstår inte 100%

Kostar kortet 125:- + det man vill ladda med? För kortet går ju inte att fylla på så känns då som en sjuuukt dålig deal.

Denna diskussion kanske är för OT för Mods smak men hoppas att den får vara kvar!

nej jag fattar det som att priset för kortet är 39 kr inkl två gratisinköp med kortet

m.a.o så köper du ett kort med säg 500 kr för att köpa ett års prenumeration på anonine. Du gör endast ett köp och totalsumman blir 539 kr
Senast redigerad av brotuck 2011-04-15 kl. 19:23.
Citera
2011-04-17, 08:54
Medlem
TireFires avatar
När var det vi kunder hos Bahnhof skulle få gratis VPN? Någon som vet? Har ju varit prat om detta nu ett tag.
Mailade för länge sedan men det var ett ganska diffust svar jag fick.
Citera
2011-04-17, 15:17
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
När var det vi kunder hos Bahnhof skulle få gratis VPN? Någon som vet? Har ju varit prat om detta nu ett tag.
Mailade för länge sedan men det var ett ganska diffust svar jag fick.
Var det ifrån Anonine ni skulle få? Annars tror jag du ska ta det i Bahnhof tråden.
Citera
2011-04-17, 15:22
Medlem
uncanny_hoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire

Om jag har förstått saken rätt så blir det om/när datalagringsdirektivet träder i kraft, så förhoppningsvis aldrig.
Citera
2011-04-17, 15:29
Medlem
komnata622s avatar
Anonine är en skittjänst som jag har dåliga erfarenheter av. Världssämst kundtjänst också som aldrig svarar om man har något problem.

Finns mycket bättre VPN-tjänster som inte är lika slöa i laddningshastighet som Anonine är. Sjukt sakta går allt.
Citera
2011-04-17, 15:41
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Anonine är en skittjänst som jag har dåliga erfarenheter av. Världssämst kundtjänst också som aldrig svarar om man har något problem.

Finns mycket bättre VPN-tjänster som inte är lika slöa i laddningshastighet som Anonine är. Sjukt sakta går allt.
Som vilka då? Ighost? Cyberghost?
Citera
2011-04-17, 20:47
Medlem
ganglere2s avatar
Jag undrar också vilka som nu skulle vara snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in