Citat:
Ursprungligen postat av Nirgendwo
Har kört anonine ett par veckor och är nöjd. Nu testade jag att installera open vpn och logga in på en annan burk med mitt anoninekonto och den burken har en gammal symantec firewall installerad. Brandväggen klagar på ständiga trojanangrepp (deepthroat trojan horse) genom utorrent från adresser som ligger inom anonines ip range. Är detta en bugg i brandväggen (typ false positive) eller sitter det folk med anonineadresser och försöker hacka sig in på min burk med hjälp av deepthroat trojan horse?
Citat:
Ursprungligen postat av Nirgendwo
Jag antar att det är samma grej som jag skrev om innan. Jag har konstanta "trojanangrepp" från andra datorer inom Anonines IP-range. Vet inte alls vad det innebär.
Det är troligen inte alls någon person som försöker hacka sig in, utan angripna datorer som automatiskt letar andra datorer att infektera. De provar då automatiskt olika tcp och udp portar på datorer i samma subnät.
Som jämförelse: när
Code Red II var som mest aktiv loggade jag ca 3 olika angrepp per sekund, vilka nådde mig från andra datorer som hade com hem.
Nu är frågan varför Anonine använder en sådan här lösning. Det borde inte vara så svårt att göra alla uppkopplade datorer osynliga för varandra. Så görs numera av alla internetleverantörer, tror jag iallafall.