2011-11-20, 12:42
Medlem
Rectuss avatar
Idag verkar jag överhuvudtaget inte kunna ansluta till Anonine? Kommer inte ens in på deras hemsida.

Någon med samma problem?
Citera
2011-11-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rectus
Idag verkar jag överhuvudtaget inte kunna ansluta till Anonine? Kommer inte ens in på deras hemsida.

Någon med samma problem?

Hade många nedkopplingar igår men idag har det varit stabilt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gorther
Nån som kommer in på aftonbladet med anonine? När jag går ur anonine kommer jag in på aftonbladet men när jag kopplar på anonine kommer jag inte in?

Kom inte in i morse, var tvungen att använda anonymouse och då fungerade det. Just nu verkar det dock fungera med anonine också.
Citera
2011-11-20, 21:08
Efter tillslaget på TTi så har jag, som säkert många andra, börjat bli lite nojjig. Har läst mig på anonine lite, och verkar vara en riktigt bra vpn. Framförallt ett bra pris.

Hur ligger det till med hastighet? Blir det en stor minskning?
Sitter idag på 100/10.
Citera
2011-11-21, 14:46
Med Anonines OpenVPN-tjänst fungerar det att ha ett flertal klienter igång samtidigt, kopplade till ett konto. Prövade nyss och får olika IP'n på datorerna.
Citera
2011-11-21, 17:59
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Med Anonines OpenVPN-tjänst fungerar det att ha ett flertal klienter igång samtidigt, kopplade till ett konto. Prövade nyss och får olika IP'n på datorerna.
Så det betyder att man kan låna ut sitt konto till tex en kompis och båda kan vara inne samtidigt utan att man bryter mot någon regel? Hittar nämligen ingen info om det på anonines hemsida men de förlorar ju en del om de skulle tillåta något sånt.
Citera
2011-11-21, 18:11
Medlem
mrkilroys avatar
Som sagt i några poster upp kör jag Anonines PPTP vpn på tomato, men det går ju som bekant ner emellanåt (katastrof för mig i helgen), varpå den byter till min ISP's IP för en stund.
Sedan kommer den ju ganska snabbt att koppla upp mot Anonine igen automatiskt och byta IP, men jag är ändå "exponerad" under en kort tid.

Är hellre utan internet helt under tiden den försöker återansluta, kan man ordna det?
Citera
2011-11-21, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Så det betyder att man kan låna ut sitt konto till tex en kompis och båda kan vara inne samtidigt utan att man bryter mot någon regel? Hittar nämligen ingen info om det på anonines hemsida men de förlorar ju en del om de skulle tillåta något sånt.

Allt jag säger är att det fungerar, inte om det bryter mot någon regel. Har dock skickat mail till Anonine och frågat nu.
Citera
2011-11-22, 20:20
Medlem
Defyxs avatar
Efter dom slog till hos TTi så har man börjat fundera lite, ÄR man GARANTERAT säkrare om man kör med vpn, speciellt med annonie, (kört det i 2 månader snart), well?
Citera
2011-11-22, 21:54
Medlem
Varför skulle man inte vara säker? Jag har inte hört några argument för det.
Citera
2011-11-23, 10:48
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirgendwo
Har kört anonine ett par veckor och är nöjd. Nu testade jag att installera open vpn och logga in på en annan burk med mitt anoninekonto och den burken har en gammal symantec firewall installerad. Brandväggen klagar på ständiga trojanangrepp (deepthroat trojan horse) genom utorrent från adresser som ligger inom anonines ip range. Är detta en bugg i brandväggen (typ false positive) eller sitter det folk med anonineadresser och försöker hacka sig in på min burk med hjälp av deepthroat trojan horse?

Citat:
Ursprungligen postat av Nirgendwo
Jag antar att det är samma grej som jag skrev om innan. Jag har konstanta "trojanangrepp" från andra datorer inom Anonines IP-range. Vet inte alls vad det innebär.

Det är troligen inte alls någon person som försöker hacka sig in, utan angripna datorer som automatiskt letar andra datorer att infektera. De provar då automatiskt olika tcp och udp portar på datorer i samma subnät.

Som jämförelse: när Code Red II var som mest aktiv loggade jag ca 3 olika angrepp per sekund, vilka nådde mig från andra datorer som hade com hem.

Nu är frågan varför Anonine använder en sådan här lösning. Det borde inte vara så svårt att göra alla uppkopplade datorer osynliga för varandra. Så görs numera av alla internetleverantörer, tror jag iallafall.
Citera
2011-11-23, 18:59
Medlem
Det låter som en rimlig förklaring. Håller med dig om att det är skumt att anonine använder detta system.

EDIT: det känns lite olustigt faktiskt, skulle gärna vilja ha en förklaring till det. Tror jag får maila dem och fråga helt enkelt.
Senast redigerad av Nirgendwo 2011-11-23 kl. 19:10.
Citera
2011-11-24, 18:02
Medlem
Narumes avatar
Jag har lite problem med tjänsten då jag inte får ordning på anslutningen på min macbook air, har följt guiden helt och hållet. Fungerar på min pc utan problem så är inte fel username eller password. Får upp detta meddelandet "VPN-anslutning Lyckades inte bekräfta behörighet"

Några idéer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in