2010-05-24, 07:09
Medlem
Blandats avatar
Hade inget "nät" alls nu på morgonen så var tvungen att starta om datan och då funka sig
Citera
2010-05-24, 18:09
Medlem
Köpte Anonine tidiagre idag. Tankade en del grejor och kollade på IPtest osv så att jag inte min riktiga IP visades. Det gjorde den inte.

Men nu! när jag va inne på google va det min gamla vanliga ip som användes! hur gör jag så att jag inte måste ansluta hela tiden? hur VET jag att anonine är igång?!

Nu gick jag in och valde "använd som standardanslutning" Borde det fungera då?
Senast redigerad av Ligist. 2010-05-24 kl. 18:12.
Citera
2010-05-24, 18:24
Medlem
oawus avatar
Jag har tidigare inte använt någon VPN-tjänst, men är sugen på att testa något nu. Är Anonine ett bra alternativ? Hur fungerar det ihop med uTorrent? Behöver man göra några inställningar eller är det bara att aktivera den och sedan tuta och köra? Vem är det som står bakom denna tjänsten egentligen?
Citera
2010-05-24, 23:06
Medlem
yabbahs avatar
Fungerar anonine för er nu?

Jag får bara ett felmeddelande när jag försöker ansluta. Fungerade tidigare idag.

***EDIT***
Och bara för att jag skrev posten så började det fungera. Nästa gång ska jag inte vänta 2 timmar innan jag skriver ett inlägg.
Citera
2010-05-24, 23:17
Medlem
haft anonine över ett halvår och är mycket nöjd med stabilitet och hastighet!
Citera
2010-05-25, 09:22
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metran
haft anonine över ett halvår och är mycket nöjd med stabilitet och hastighet!

Du som haft anonine ett bra tag, skulle du kunna svara på en fråga till mig? Måste jag ansluta till Anonine varje gång jag startar datorn? går det inte att ställa in det så att den ansluts dit per automatik?
Citera
2010-05-25, 09:29
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Du som haft anonine ett bra tag, skulle du kunna svara på en fråga till mig? Måste jag ansluta till Anonine varje gång jag startar datorn? går det inte att ställa in det så att den ansluts dit per automatik?

Jag kör windows server 2008 r2, och den kan i alla fall inte ansluta default till anonine. Däremot har jag löst det så att 25 sekunder efter uppstart så kopplar den upp sig till anonine.

Det har jag gjort med programmet xstarter, www.xstarter.com / http://www.automate-my-tasks.com/ (forum)

Det är ett sjukt bra program som jag har haft sjuk användning av. Klart värt varenda krona jag betalade för det. Man kan göra i princip vad som helst med det, och allt blir helt automagiskt.
Om du skaffar det och undrar hur du ska göra, så skicka ett pm så kan jag hjälpa dig. Eller så kan jag posta "tasken" här.

mvh
yabbah
Citera
2010-05-27, 01:04
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakdhakdhakd
Nerkopplingar:
Anonine: 96 Nerkopplingar
Ipredator: 2 Nerkoppling
Har anonine fortfarande samma problem med nerkopplingarna/stabiliteten?
Citera
2010-05-27, 07:23
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Har anonine fortfarande samma problem med nerkopplingarna/stabiliteten?

Inget jag märker eller ser som störande.
Citera
2010-05-27, 10:13
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Inget jag märker eller ser som störande.
Låter bra det
Citera
2010-05-27, 11:59
Medlem
herrlustigs avatar
Vad menas med detta:

Jag mailade Anonine och frågade om alla får en varsin IP adress.
Kan flera personer ha samma IP samtidigt?

Anledningen till att jag frågar är på grund utav på t.ex What.CD så tillåter dem inte att flertalet sitter bakom samma IP.
Citera
2010-05-27, 12:05
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Vad menas med detta:

Jag mailade Anonine och frågade om alla får en varsin IP adress.
Kan flera personer ha samma IP samtidigt?

Anledningen till att jag frågar är på grund utav på t.ex What.CD så tillåter dem inte att flertalet sitter bakom samma IP.

Flera mac-ids (datorer) kan inte få samma ip-adress från en dhcp-server. Så nej, flera personer kan inte ha samma ip samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in