2010-11-30, 19:36
Medlem
vonfnass avatar
Hur funkar deras SSL (OpenVPN)? Är den stabil?
Är det värt att välja den framför deras vanliga PPTP?
Citera
2010-11-30, 20:04
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Hur funkar deras SSL (OpenVPN)? Är den stabil?
Är det värt att välja den framför deras vanliga PPTP?
Beror på vad du ska göra
Citat:
Vi erbjuder idag två olika paket som erbjuder något för alla. Är du en inbiten datoranvändare med många järn i elden så kan vi rekommendera vår starka OpenVPN-tjänst med 2048 SSL kryptering.
Är du å andra sidan en vanlig Svensson som använder datorn till att surfa, kolla mail och kanske chatta någon gång ibland så rekommenderar vi vår PPTP-tjänst med en enklare 128-bit kryptering men som ändå garanterar en stabil och anonym tillvaro.
Själv har jag OpenVPN och den har funkat perfekt. Tankade 1.8 mb/s utan och 1.7mb/s med via uTorrent.
Citera
2010-12-01, 16:35
Medlem
angående att spåra vem som ligger bakom en anonineanvändare. Jag betalar med paypal där uppger man ju alla sina uppgifter kan dom kolla upp vem man är genom att helt enkelt kolla vilket paypal konto som betalt för anoninetjänsten?
Citera
2010-12-03, 18:44
Medlem
Någon annan som inte kommer in på Anonine nu?
Citera
2010-12-03, 18:52
Medlem
jag kommer inte in. lite snopet, hade just förlängt abonnemanget!
Citera
2010-12-03, 19:24
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepD0wn
Någon annan som inte kommer in på Anonine nu?

Citat:
Ursprungligen postat av madsamby
jag kommer inte in. lite snopet, hade just förlängt abonnemanget!

Jag är inne...varit inne över 1 och halv dag sen jag starta om datan.. får ni något felmeddelande??
Citera
2010-12-03, 19:33
Medlem
Rainst0rms avatar
Har inte haft några problem på senaste tiden. Kör PPTP.
Citera
2010-12-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Jag är inne...varit inne över 1 och halv dag sen jag starta om datan.. får ni något felmeddelande??

Nepp, inget felmeddelande, fungerade klockrent i onsdags men nu vill den inte gå igång.
Citera
2010-12-03, 23:45
Medlem
Citat:
Nepp, inget felmeddelande, fungerade klockrent i onsdags men nu vill den inte gå igång.

Jag är inne nu - kör OpenVPN. Inga problem.

Du måste väl ändå få något från loggen (eller kommer du inte ens så långt)?
Förutsatt att loggen kommer upp (och att ditt abonnemang inte har upphört):
Se till att kopiera den.
Gå in på Anonines FAQ.
Kolla vad som står där och följ detta (du kan ha nytta av loggen då).
Får du ingen framgång efter att gjort allt enligt FAQ:en mailar du Anonine och bifogar loggen tillsammans med en egen kort beskrivning av problemet.
Citera
2010-12-04, 00:38
Medlem
Grumbledocks avatar
Citat:

Kolat så att prenumerationen inte tagit slut då?
Brukar vara mitt problem när jag inte kommer in på VPN
Citera
2010-12-05, 00:09
Medlem
Beställde precis OpenVPN 1 månad och hittills funkar det prima. Tog knappt 3 minuter att installera det, no trouble at all. Mycket stabil än så länge.
Senast redigerad av Raslatt 2010-12-05 kl. 00:16.
Citera
2010-12-05, 15:39
Medlem
The Philosophers avatar
Håller på att klura ut hur vad jag ska använda för program och hårdvara för att göra min dator så säker som möjligt (https://www.flashback.org/t1371579p4) och har nu bestämt mig för Anonine som VPN tjänst. Har dock 3 frågor.

1: Troligtvis blir det en icke trådlös router med inbyggd hårdvarubrandsvägg plus en mjukvarubrandsvägg. Kommer detta slöa ner mitt internet märkbart?

2: Är det någon skillnad mellan PPTP och OpenVPN utöver att det senare har starkare kryptering?

3: Läste något om att man borde surfa anonymt när man reggar sig med sin mail men kommer inte ihåg varför(??) och spelar det någon roll om jag använder ett existerande mailkonto när jag reggar mig medan jag surfar anonymt eller ska jag skapa ett nytt och använda det kontot? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in