2011-04-02, 15:37
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Anonine lyder under svensk lag så dom sparar loggar som vilken annan ISP som helst
Anonine är ingen ISP. Även om de hade varit en ISP (Internetleverantör) finns det ingen lag som tvingat dem att spara loggar.

Datalagringsdirektivet har blivit uppskjutet ett år och om/när det införs så gör det varken från eller till för Anonines del, de är som sagt ingen ISP.

Jag hade varit mer orolig för den nya lagen för betalning med kontantkort som inträder i månadsskiftet. Någon som har koll på vad det egentligen innebär?

https://comviq.se/nya-regler-for-betaltjanster.aspx
Citera
2011-04-02, 23:16
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Anonine är ingen ISP. Även om de hade varit en ISP (Internetleverantör) finns det ingen lag som tvingat dem att spara loggar.

Datalagringsdirektivet har blivit uppskjutet ett år och om/när det införs så gör det varken från eller till för Anonines del, de är som sagt ingen ISP.

Jag hade varit mer orolig för den nya lagen för betalning med kontantkort som inträder i månadsskiftet. Någon som har koll på vad det egentligen innebär?

https://comviq.se/nya-regler-for-betaltjanster.aspx

Då jag är nybliven kund hos Anonine så frågade jag dem om de spar några loggar, och de gör de inte.
Citera
2011-04-04, 23:53
Medlem
Hur många c-nät har anonine? Dvs hur stor är ip-rangen?
Citera
2011-04-05, 04:00
Medlem
Så folk är fortfarande paranoida? Trodde det här skämtet hade dött ut för länge sedan.
Citera
2011-04-05, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
Har du router så skaffa anonie som VPN bara och lägg in det i routern, så har jag gjort då jag haft lan party då sitter alla bakom VPN så slipper man bry sig senare när "spriten" tar över för att göra dumma saker

Värt varenda i krona i det avseendet, skriv in IP adressen istället för server adressen bara så funkar det.

Hur lägger man in det i routern? Jag och min bror kör openVPN på våra burkar, men nu om man skulle ha lanparty eller liknande hur trycker man in det i routern?
Citera
2011-04-05, 09:48
Medlem
Sellapaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepogge
Hur lägger man in det i routern? Jag och min bror kör openVPN på våra burkar, men nu om man skulle ha lanparty eller liknande hur trycker man in det i routern?

Min uppfattning är att det är få routers som stöder att man ansluter till ett VPN genom SSL protokollet, PTTP ska i princip dom flesta modeller som säljs idag klara av. Annars får ni sätta upp en burk där ni kör openVPN och tunnla eran trafik därigenom.
Citera
2011-04-05, 10:12
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellapaer
Min uppfattning är att det är få routers som stöder att man ansluter till ett VPN genom SSL protokollet, PTTP ska i princip dom flesta modeller som säljs idag klara av. Annars får ni sätta upp en burk där ni kör openVPN och tunnla eran trafik därigenom.

Någon som vet om Comhems cisco modem med inbyggd router klarar av detta? Är inte hemma och kan kolla detta själv på ett par dagar, kör själv anonine och har inte haft tanken på att köra det direkt genom routern faktiskt, faktiskt ingen dum idé trots allt.
Citera
2011-04-06, 10:54
Medlem
Snöröks avatar
Ftp med Anonine?

Är det någon som kan köra ftp mot en server som kör Anonine? Jag har sökt i tråden och på forumet och där hävdas det att man kan köra ftp mot portar högre än 1024 men jag får inte det att fungera. Anonines support svarar inte heller på mina frågor så jag hoppas på bättre svar här.

Tack!
Citera
2011-04-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukstah
Så folk är fortfarande paranoida? Trodde det här skämtet hade dött ut för länge sedan.
Skämtet? Det finns faktiskt en liten del av den svenska befolkningen som bryr sig om sin personliga integritet, tro det eller ej.
Citera
2011-04-08, 11:22
Medlem
Hej, bor utomlands i ett land där dom är rätt hårda på det här med fildelning, så pass hård aatt jag förmodligen blir deporterad om jag blir påkommen. Kör med OpenVPN från anonine är det "lugnt" eller? Tankar enbart torrents, från lite olike sidor.
Citera
2011-04-08, 11:24
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337leetman
Hej, bor utomlands i ett land där dom är rätt hårda på det här med fildelning, så pass hård aatt jag förmodligen blir deporterad om jag blir påkommen. Kör med OpenVPN från anonine är det "lugnt" eller? Tankar enbart torrents, från lite olike sidor.
Wow ett land med hårda fildelningslagar, vilket land är det?
Citera
2011-04-08, 15:32
Medlem
Anonymans avatar
Det finns 2 olika beställ PPTP eller Openvpn.

Vilken ska jag välja en av dom..?

// Anonyman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in