2010-12-21, 19:13
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Jag söker ett spel som är som ett äkta armé spel..

För att utväckla denna förfrågan:

Battlefield: Bad Company.. Modern Warfare.. Medal Of Honor.. I alla de spelen är du en jävla special-ops militär som är som ett stycke James Bond.. Trött på sånna spel.. Har lirat och älskat dessa spel.. och ta mig inte fel... Battlefield: Bad Company 2 är totally fucking amazing i online läget! Att panga runt på en mega stor bana.. Fast då är du en vanlig soldat och ingen special-ops soldats agent type of thing..

Letar alltså ett FPS spel där du är en helt vanlig soldat.. Ett spel som är så nära äkta warfare som de bara går! Jag säger Arma 2 som jag blivit tippsad om och har kollat in de.. Nämn dock andra & fler spel!

Prioriterar:
1. Spel motorn.. Gillar när man är sniper och måste t.ex. aima lite över målet p.g.a. kulans gravitations-drop..
2. Grafik
3. Resten..

Kolla in Call of Duty World at War, riktigt roligt spel
Citera
2010-12-21, 19:14
Medlem
pzycons avatar
Hej, söker rpg spel där man inte spelar alver eller människor, alltså inte ett mmorpg!
Citera
2010-12-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze

Tyckte du att Arma var något att hänga i julgranen så kan du ju alltid kolla in Project Reality-modden till Battlefield 2.

Edit: Och klassikern Operation Flashpoint får man ju inte glömma förstås. (Det första, inte det här nya tramset.)
Senast redigerad av disdestroyer 2010-12-21 kl. 19:28.
Citera
2010-12-21, 19:38
Medlem
peak81s avatar
Kan inte komma på vad spelet heter

Spelet går ut på att "kasta" olika karaktärer från en brygga tex. sjörövare eller prinsessa i en båt som åker längre & längre bort. Ibland landar man på fiskmåsar & får extra poäng.
Spelet fanns på metacafe.com för några år sedan men de finns inte kvar där längre.

Är det någon som vet vilket spel jag menar ?
Citera
2010-12-21, 20:26
Medlem
pzycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pzycon
Hej, söker rpg spel där man inte spelar alver eller människor, alltså inte ett mmorpg!
Edit: Glömde säga... det skall vara fantasy inget spaceage stuff. Samt jag har redan spelat Oblivion/Morrowind.
Citera
2010-12-21, 20:32
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Edit: Glömde säga... det skall vara fantasy inget spaceage stuff. Samt jag har redan spelat Oblivion/Morrowind.

Men, kolla bak i tråden så ser du oändliga svar på ungefär samma fråga. Tror bara jag har svarat på just det 10-20 gånger, och jag är inte ensam. Men som sagt så finns t.ex. Gothic-serien(Se upp för 4:an bara, it's just not the same...), Risen, Two Worlds och Ego Draconis(har jag för mig det hette...). Vill du se uppifrån finns såklart Diablo, Neverwinter Nights, Dragon Age, Baldurs Gate, Icewind Dale och Titan Quest. Om du har steam så finns det även en uppsjö spel där under genren fantasy, just nu är det specialerbjudande på Disciples III: Reneissance vilket jag tycker ser lovande ut.
Citera
2010-12-21, 21:36
Medlem
pzycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Men, kolla bak i tråden så ser du oändliga svar på ungefär samma fråga. Tror bara jag har svarat på just det 10-20 gånger, och jag är inte ensam. Men som sagt så finns t.ex. Gothic-serien(Se upp för 4:an bara, it's just not the same...), Risen, Two Worlds och Ego Draconis(har jag för mig det hette...). Vill du se uppifrån finns såklart Diablo, Neverwinter Nights, Dragon Age, Baldurs Gate, Icewind Dale och Titan Quest. Om du har steam så finns det även en uppsjö spel där under genren fantasy, just nu är det specialerbjudande på Disciples III: Reneissance vilket jag tycker ser lovande ut.
Alltså jag menar mer spel där man kan spela troll, orcher, monster osv. i en rpg miljö. Alltså inte spela som en människa eller en sketen alv, och om jag har rätt så spelar man just det i de spelen du har föreslagit?
Citera
2010-12-21, 21:55
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Alltså jag menar mer spel där man kan spela troll, orcher, monster osv. i en rpg miljö. Alltså inte spela som en människa eller en sketen alv, och om jag har rätt så spelar man just det i de spelen du har föreslagit?

Man kan ju köra halvtroll i baldurs gate och neverwinter nights iallafall. Annars är det kanske inte jättevanligt...
Citera
2010-12-22, 00:29
Medlem
Liiiinns avatar
Fortfarande ingen som vet vad spelet heter?
Citera
2010-12-22, 00:33
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Fortfarande ingen som vet vad spelet heter?
Rodent's Revenge
Citera
2010-12-22, 23:27
Medlem
stiggelols avatar
Försöker komma ihåg ett spel jag hade till ps2 förr. Irriterar mig som fan att jag inte kan komma på vad det heter...

Det var som GTA fast det var i london (?) de flesta bilarna var sjukt sega, saab 900 fanns mm.
Citera
2010-12-22, 23:57
Medlem
hallå kan någon rekommendera något spel man kan snöa in sig på som är likt minecraft alltså inget stort spel med story utan simpelt, något som powder game funkar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in