2011-05-14, 15:25
Bannlyst
Jag söker efter skjutspel med riktigt vapenljud. Dvs. de vapen som används i spelet ska riktigt ljud, precis som det låter i verkligheten, alltså ljud inspelat från riktiga vapen. Ni förstår säkert vad jag menar

Det enda spelet som jag känner till som har riktigt vapenljud är battlefield bad company 2. Efter att ha testat bc2 första gången så avinstallerade jag samtliga call of duty - spel på en gång!
bc2 har helt klart riktigt grymt vapenljud, och jag lirar den varje dag

Så, vad finns det mer för spel som håller samma kvalite som bc2?

Mvh
Citera
2011-05-14, 22:05
Bannlyst
söker ett spel där man rider fyrhjulingar , relativt nytt

och söker främst en låt som spelar väldigt bra med den som har spelats på dennes trailer tror jag
Citera
2011-05-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temporaryaccount

och söker främst en låt som spelar väldigt bra med den som har spelats på dennes trailer tror jag :yes
Kan vara antingen ett av Motorstorm-spelen eller ett av MX vs. ATV-spelen.
Citera
2011-05-14, 23:51
Medlem
Söker 2 spel.

* Jag letar efter ett onlinespel jag spelade för något år sen där man fick välja mellan två lag. Det ena var människor och det andra ett slags muterade djur.

En spelare i varje lag var någon form av "Commander" och resten soldater på slagfältet. Commandern byggde baser och utfärdade order och soldaterna utförde dessa.

Varje lag hade tre olika klasser, en lätt soldat, en mellantung och en tung.

Reparera och bygga byggnader gjorde man genom att slå på dom.

* Det andra är ett skitgammalt taxi spel, där man skall flytta plattor med "väg" på för att komma fram till målet. Då man nådde målet hördes "Taxi", och man kom till nästa bana.

Hjälp mig med nostalgin snälla
Tack på förhand //ImmortalCore
Citera
2011-05-15, 00:00
Bannlyst
Citat:

och söker främst en låt som spelar väldigt bra med den som har spelats på dennes trailer tror jag

Dirt 2 kan amn åka massa olika fordon.
Citera
2011-05-15, 14:33
Medlem
Anycons avatar
Citat:

Pure kanske? En hel del bra musik i det spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av agestedt95
Ge tips på lan-spel! Orkar inte läsa igenom alla sidorna.. Allt från Co-op till stategi till fps!

Portal 2 och Diablo 2.
Senast redigerad av Anycon 2011-05-15 kl. 14:36.
Citera
2011-05-15, 16:40
Medlem
SirJizzAlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immortalcore
Söker 2 spel.

* Jag letar efter ett onlinespel jag spelade för något år sen där man fick välja mellan två lag. Det ena var människor och det andra ett slags muterade djur.

En spelare i varje lag var någon form av "Commander" och resten soldater på slagfältet. Commandern byggde baser och utfärdade order och soldaterna utförde dessa.

* Det andra är ett skitgammalt taxi spel, där man skall flytta plattor med "väg" på för att komma fram till målet. Då man nådde målet hördes "Taxi", och man kom till nästa bana.

Det första låter som savage 2.
Citera
2011-05-15, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av immortalcore
Söker 2 spel.

Natural Selection?

2:an är igång nu
Citera
2011-05-15, 19:38
Medlem
nietsoviets avatar
Snälla hjälp mig jag blir TOKIG!

Letar efter ett gammalt spel för playstation, minns inte om det är ps1 eller 2 men jag spelade det för säkert åtta år sedan. Man spelade som en jäkligt märklig figur som lät konstigt hela tiden typ "unnunuu ewnew new" och sånt. Man skulle akta sig för aliens som patrullerade och bar pistol och när dom fick syn på en skulle man springa utav bara helvete. Minns också att man vid ett tillfälle red på en kamel som man skulle använda för att hoppa med. Ibland var man inomhus på vad jag tror var en rymdstation eller ett rymdskepp eller nåt annat i scifi stuk. Utomhusmiljön var lite drömsk och konstig med eldflugor och grejer och man kunde "ta över/besätta" de onda varelserna och infiltrera patrullerna och på så vis skjuta dom. Jag tror att karaktären man spelade som var någon slags gollumliknande alien men jag minns verkligen inte mycket mer än så här. Man kunde göra en massa skumma ljud mha knapparna på kontrollen och skulle vid ett par tillfällen använda ljuden som ett lösenord i viss ordningsföljd.

Känns som ett hopplöst fall, ett gammalt spel som förmodligen inte många spelat(?).
Citera
2011-05-15, 19:43
Medlem
nietsoviets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
http://www.mobygames.com/game/windows/oddworld-abes-exoddus
Kanske?
DET VAR DETTA ÅH YES TACK TACK
Citera
2011-05-15, 20:00
Medlem
Jag söker ett spel som får adrenalinet att flöda. Blixtsnabb action, högljudda explosioner, blinkande ljus som skulle få vilken epileptiker som helst att smälla av, technomusik som pumpar i bakgrunden... typ så. Gärna science-fiction. Har inga speciella krav på genre förutom att jag generellt inte gillar first-person shooters. Spelet måste dock vara utmanande. Inte ens femtusen jätterobotar som skjuter sjutusen missiler får adrenalinet att pumpa om de inte utgör ett riktigt hot. Så till exempel Uncharted 2 skulle inte duga, då det även om det innehåller explosioner, rasande hus och tågkrascher är väldigt simpelt och lätt även på de högre svårighetsnivåerna.

Exempel på spel som uppfyller mina krav: Vanquish, Bayonetta, Espgaluda II.
Senast redigerad av Icemael 2011-05-15 kl. 20:10.
Citera
2011-05-15, 20:06
Medlem
Potaaatisens avatar
Söker något singelplayer spel, liknande Fable. Kanske ett lite mer "slaktar spel" där man använder sig av t.ex svärd, pilbåge eller andra magier, utspela sig i någon slags fatasy värld. Och inte allt för dålig grafik.
Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in