2010-12-20, 19:59
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Sitter här med en polare och har inget att lira. Någon som kan komma med lite förslag på spel man kan lana på? Föredrar rollspel. Andra förslag är dock välkomna.

Har redan spelat Savage 1, 2, Neverwinters Night, Diablo 2, Morrowind och Oblivion.

Heroes of Newerth? Dragon Age Origins (liknar Neverwinters night) Gothic 3?
Citera
2010-12-20, 20:04
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Okami
Viewtiful Joe 1-2
Beyond Good And Evil
Killer 7
The Warriors
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
Dark Cloud 2
Rayman 2 Revolution

Dessa spel är jävligt bra!
Hmm, dom fetmarkerade får det bli. Resten har jag spelat på Wii/GC eller såg utomordentligt dåliga ut. Men tack ändå!
Några fler tips?
Citera
2010-12-20, 20:50
Avstängd
The Crashs avatar
Citat:
Sitter här med en polare och har inget att lira. Någon som kan komma med lite förslag på spel man kan lana på? Föredrar rollspel. Andra förslag är dock välkomna.

Har redan spelat Savage 1, 2, Neverwinters Night, Diablo 2, Morrowind och Oblivion.
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Heroes of Newerth? Dragon Age Origins (liknar Neverwinters night) Gothic 3?
HoN är han inte intresserad av. Ganska svårt att lära en nybörjare det spelet.

Dragon Age Origins, kan man lana på det? Har dessutom för höga systemkrav

Gothic 3 känner jag igen, men osäker på om jag spelat det. Ska kolla lite på gameplays. Fler svar uppskattas!
Citera
2010-12-20, 21:35
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
HoN är han inte intresserad av. Ganska svårt att lära en nybörjare det spelet.

Dragon Age Origins, kan man lana på det? Har dessutom för höga systemkrav

Gothic 3 känner jag igen, men osäker på om jag spelat det. Ska kolla lite på gameplays. Fler svar uppskattas!

Vet inte om man kan lana DA:O faktiskt. HoN är inte så svårt att lära nybörjare, finns ju tutorial .

Annars så borde väl Diablo 2 funka rätt bra?
Citera
2010-12-20, 21:44
Avstängd
The Crashs avatar
Citat:
Vet inte om man kan lana DA:O faktiskt. HoN är inte så svårt att lära nybörjare, finns ju tutorial .

Annars så borde väl Diablo 2 funka rätt bra?
Ah Diablo glömde jag nämna. Vi har båda spelat D2 ganska mycket och är otroligt trötta på det. Dels för att det är så enformigt och dels för att man har spelat det för mycket. Känns för linjärt för våran del.
Citera
2010-12-21, 00:08
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ah Diablo glömde jag nämna. Vi har båda spelat D2 ganska mycket och är otroligt trötta på det. Dels för att det är så enformigt och dels för att man har spelat det för mycket. Känns för linjärt för våran del.

Fan vad du var kräsen då ...

Fia med knuff?

Risk?
Citera
2010-12-21, 04:54
Medlem
Jag söker ett spel som är som ett äkta armé spel..

För att utväckla denna förfrågan:

Battlefield: Bad Company.. Modern Warfare.. Medal Of Honor.. I alla de spelen är du en jävla special-ops militär som är som ett stycke James Bond.. Trött på sånna spel.. Har lirat och älskat dessa spel.. och ta mig inte fel... Battlefield: Bad Company 2 är totally fucking amazing i online läget! Att panga runt på en mega stor bana.. Fast då är du en vanlig soldat och ingen special-ops soldats agent type of thing..

Letar alltså ett FPS spel där du är en helt vanlig soldat.. Ett spel som är så nära äkta warfare som de bara går! Jag säger Arma 2 som jag blivit tippsad om och har kollat in de.. Nämn dock andra & fler spel!

Prioriterar:
1. Spel motorn.. Gillar när man är sniper och måste t.ex. aima lite över målet p.g.a. kulans gravitations-drop..
2. Grafik
3. Resten..
Citera
2010-12-21, 08:55
Avstängd
The Crashs avatar
Citat:
Fan vad du var kräsen då ...

Fia med knuff?

Risk?
Haha, du kanske ser varför jag vänder mig hit Vi har helt slut på idéer. Det enda som funkar någorlunda är väl WoW privatservrar och WC3 lite då och då.

Risk gillar han inte. Jag föreslog att jag skulle lära honom Victoria 2, vilket jag spenderat många timmar vid. Men han klarar inte av spel som inte har något djupare grafiskt i sig. Han måste liksom se vad som händer

Fia med knuff är extremt tråkigt. Tröttnade på det för 7 år sedan när vi satt varje rast i skolan i biblioteket och spelade.

Fler förslag ?
Citera
2010-12-21, 10:02
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Haha, du kanske ser varför jag vänder mig hit Vi har helt slut på idéer. Det enda som funkar någorlunda är väl WoW privatservrar och WC3 lite då och då.

Risk gillar han inte. Jag föreslog att jag skulle lära honom Victoria 2, vilket jag spenderat många timmar vid. Men han klarar inte av spel som inte har något djupare grafiskt i sig. Han måste liksom se vad som händer

Fia med knuff är extremt tråkigt. Tröttnade på det för 7 år sedan när vi satt varje rast i skolan i biblioteket och spelade.

Fler förslag ?

Dawn of War kanske?
Citera
2010-12-21, 10:06
Avstängd
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Dawn of War kanske?
Lirade det för ett par år sedan. Tyckte det var ganska underhållande. Vet dock inte vad polaren anser, då han inte är här för tillfället. Finns det custom games till det? Tips på sådana isåfall vore uppskattade
Citera
2010-12-21, 10:13
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Lirade det för ett par år sedan. Tyckte det var ganska underhållande. Vet dock inte vad polaren anser, då han inte är här för tillfället. Finns det custom games till det? Tips på sådana isåfall vore uppskattade

Måste säga att det var min brors idé, själv är jag inte mycket för RTS men det finns säkert massa customs och sånt till det. Jag vet att man kan modda det iallafall.
Citera
2010-12-21, 12:20
Medlem
Liiiinns avatar
Hejsan! Jag söker ett gammalt datorspel där man är en mus som blir jagad av massa katter. Man ska flytta på block för att stänga in katterna, och när man gjort det så blir dom till ostar.

Någon som vet vad spelet heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in