Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-06, 10:31
  #11701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Om du inte redan lirat dem så ska du absolut testa Fallout 3 och Fallout: New Vegas.

Sen måste jag tillägga att även om de inte är från 2009-2010 så måste du spela Star Wars Knights of the old Republic, både 1 och 2.

Fallout var ganska tråkigt, gillade det inte. (Döda mig inte).
Mins att jag spela Star Wars knights of the old republic 1 på xbox. 2an finns det till PC ?
Några andra spel möjligtvis ?
Och juste vet du något spel som är extremt creppy helst 2009-2010 som man knappt vågar spela själv med släckt ljus?
Citera
2010-12-06, 11:13
  #11702
Medlem
Zmakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusan95
Fallout var ganska tråkigt, gillade det inte. (Döda mig inte).
Mins att jag spela Star Wars knights of the old republic 1 på xbox. 2an finns det till PC ?
Några andra spel möjligtvis ?
Och juste vet du något spel som är extremt creppy helst 2009-2010 som man knappt vågar spela själv med släckt ljus?
Kör dragon age origins. Läskigaste spelet någonsin IMO är condemned 2: bloodshot
Citera
2010-12-06, 12:15
  #11703
Medlem
lärkkans avatar
Söker spel till xbox 360 som funkar bra för flera spelare så helst inte några split screen spel där man inte ser något om man är fler än 2 eller där man kan köra turneringar utan att det blir alltför långa väntetider.

Spel vi har kört/kör är: Nhl 11, Scene it, Bos, Guitar hero, Black ops(dead ops), zombie apocalypse, UFC, Fight night.
Är dock medveten om Fifa och nhl arcade så behöver inte tips om dessa.

Så tipsa om fler spel, funkar med både vanliga xbox 360 spel och arcade spel.
Citera
2010-12-06, 13:50
  #11704
Medlem
Efterlyser ett gammalt dos spel, man var en gulhårig grabb som först åkte ner i underjorden och valde mellan olika banor, fanns väl ett 20-tal kanske, väl inne på banorna skulle man ta sig förbi olika monster och trycka på lite switchar och grejer, dessutom varje gång han dog skakade han på snoppen och sen ramlade han ner.

Någon som känner igen detta?
Citera
2010-12-06, 21:19
  #11705
Medlem
Hej alla.
Jag tänkte köpa ett PS3 spel till min flickvän i julklapp. Hon är ingen gamer, men jag är. Försöker konvertera henne så gott jag kan och skulle behöva lite hjälp.
Jag letar ett spel för en mjuk start. Hon är inte så mycket för köttande och tyvärr inte alltid så målfokuserad. Söta gubbar är ett starkt plus! Vad jag tänkte mig var typ Spyro, fast mer action och lite mindre äventyr.
Några idéer?
Citera
2010-12-06, 21:28
  #11706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhmInpw
Hej alla.
Jag tänkte köpa ett PS3 spel till min flickvän i julklapp. Hon är ingen gamer, men jag är. Försöker konvertera henne så gott jag kan och skulle behöva lite hjälp.
Jag letar ett spel för en mjuk start. Hon är inte så mycket för köttande och tyvärr inte alltid så målfokuserad. Söta gubbar är ett starkt plus! Vad jag tänkte mig var typ Spyro, fast mer action och lite mindre äventyr.
Några idéer?

Spana in little big planet! Man kan hålla på mycket med o pyssla med de små dockorna eller vad dom nu är för något, så check it!
Citera
2010-12-06, 21:48
  #11707
Medlem
Kan nån lista ut vilket spel jag söker?
På skärmen syns ett antal "bollar" i olika färger. Alla bollar i samma färg som ligger i anknytning till varandra kan man ta bort. Ju fler bollar av samma färg man tar bort samtidigt ju fler poäng får man.
När man tar bort bollar så kommer bollarna ovanför att falla ner och ta de tomma platserna. Det gäller alltså att ta bort strategiska bollar så att varje ras får ett fält av en färg att bli större för att slutligen ge så många poäng som möjligt. Till slut ska man försöka tömma hela fältet. Allt på så få drag som möjligt.

Äh det går bara inte att förklara. Men jag bara måste hitta spelet! Jag har spelat det på en smart mobil för några år sen men minns inte vilken modell av telefån.

Finns det kanske nåt forum för speldårar jag kan fråga i?
Citera
2010-12-07, 01:04
  #11708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Kan nån lista ut vilket spel jag söker?
På skärmen syns ett antal "bollar" i olika färger. Alla bollar i samma färg som ligger i anknytning till varandra kan man ta bort. Ju fler bollar av samma färg man tar bort samtidigt ju fler poäng får man.
När man tar bort bollar så kommer bollarna ovanför att falla ner och ta de tomma platserna. Det gäller alltså att ta bort strategiska bollar så att varje ras får ett fält av en färg att bli större för att slutligen ge så många poäng som möjligt. Till slut ska man försöka tömma hela fältet. Allt på så få drag som möjligt.

Äh det går bara inte att förklara. Men jag bara måste hitta spelet! Jag har spelat det på en smart mobil för några år sen men minns inte vilken modell av telefån.

Finns det kanske nåt forum för speldårar jag kan fråga i?
Har för mig att det finns ett liknande spel på jesper.nu/hamsterpaj.nu, kolla där!
Citera
2010-12-07, 11:46
  #11709
Medlem
Söker ett spel jag lirade när jag var mindre, liknande går också bra. Kommer inte riktigt ihåg hur spelet gick till men på en höft iaf.

Spelet går ut på att ska sätta igång en viss apparat eller få ner tennisbollen i ett hål. Detta skulle man göra med hjälp av att ändra på miljön i spelet, t.ex. flytta på gummisnodden lite till höger, vinkla elvispen. När man var klar med att ändra miljön så tryckte man på play, då släpptes det iväg en eller flera tennisbollar som sedan studsade omkring i miljön man skapat. Förhoppningsvis hamnade de då i hålet eller satte igång apparaten eller hur det nu var.
Citera
2010-12-07, 12:12
  #11710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Efterlyser ett gammalt dos spel, man var en gulhårig grabb som först åkte ner i underjorden och valde mellan olika banor, fanns väl ett 20-tal kanske, väl inne på banorna skulle man ta sig förbi olika monster och trycka på lite switchar och grejer, dessutom varje gång han dog skakade han på snoppen och sen ramlade han ner.

Någon som känner igen detta?
Dan Dolme?
Citera
2010-12-07, 12:27
  #11711
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Top
Söker ett spel jag lirade när jag var mindre, liknande går också bra. Kommer inte riktigt ihåg hur spelet gick till men på en höft iaf.

Spelet går ut på att ska sätta igång en viss apparat eller få ner tennisbollen i ett hål. Detta skulle man göra med hjälp av att ändra på miljön i spelet, t.ex. flytta på gummisnodden lite till höger, vinkla elvispen. När man var klar med att ändra miljön så tryckte man på play, då släpptes det iväg en eller flera tennisbollar som sedan studsade omkring i miljön man skapat. Förhoppningsvis hamnade de då i hålet eller satte igång apparaten eller hur det nu var.

The Incredible Machine! Grymt bra spel för övrigt.
Citera
2010-12-07, 12:30
  #11712
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Top
Söker ett spel jag lirade när jag var mindre, liknande går också bra. Kommer inte riktigt ihåg hur spelet gick till men på en höft iaf.

Spelet går ut på att ska sätta igång en viss apparat eller få ner tennisbollen i ett hål. Detta skulle man göra med hjälp av att ändra på miljön i spelet, t.ex. flytta på gummisnodden lite till höger, vinkla elvispen. När man var klar med att ändra miljön så tryckte man på play, då släpptes det iväg en eller flera tennisbollar som sedan studsade omkring i miljön man skapat. Förhoppningsvis hamnade de då i hålet eller satte igång apparaten eller hur det nu var.

Tror att det är ett Pettson och Findus spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback