2017-03-21, 21:11
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Kan det vara Kingdom Come du tänker på?

Yes, det var det! Tack
Citera
2017-03-23, 09:02
Medlem
Två stragegi spel.

Ena spelet skall man ta hand om en grupp gegga. Som agerar som människor. Man skall ta hand om de från olika saker. Precis som människor, så handlar det om ha hus, vatten och mat. Om det var något mer, minns jag inte. Men det var ett roligt spel, där det gäller att tänka till lite.

Det andra stragegi spelet, handlar om dockor som troligtvis mer eller mindre lider av trauma, och därmed blockerat minne. Under tiden med sin patient (Man får bara ta hand om en docka åt gången) så kommer det olika mardrömmar/scener. Liksom ledtrådar, som man helt enkelt senare kan göra dockan frisk.

Även det är ett roligt spel där man får tänka lite. Jag kommer inte alls ihåg vad dessa två spel heter, och försökt Googla lite varstans. Men hittar inte det någonstans.

Jag tror det fanns på 123spill. Men efter att Sverige köpte nätverket, och sidan hette 123spela, så försvann även spelen. Jag har ingen aning om varför. Sedan dess har jag inte spelat spelen, jag hittar inte de någonstans.

Tack för svar!
Citera
2017-04-01, 01:01
Medlem
ps1 eller tom n64 spel där man tävlade i skateboard, cykel eller rollerblades i att åka nerför en backe? vad hette det?
Citera
2017-04-03, 09:09
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
ps1 eller tom n64 spel där man tävlade i skateboard, cykel eller rollerblades i att åka nerför en backe? vad hette det?

ESPN Extreme Games/1Xtreme, 2Xtreme eller 3Xtreme.

Lika usla alla tre.
Citera
2017-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
ESPN Extreme Games/1Xtreme, 2Xtreme eller 3Xtreme.

Lika usla alla tre.

tack,

nä det var ju kung ju
Citera
2017-04-03, 20:23
Medlem
Tjabba!

Kom att tänka på ett dataspel jag lirade för några år sedan!
Var ett slags Mmorpg spel som påminde lite om typ "wow"?
Man va nån typ av krigare i en värld där man kunde träffa andra spelare, är inte säker men har för mig att det var typ asiatiskt?
Detta är det enda jag minns så hoppas nån förstår vilket jag menar hahah!

Tack på förhand!
Citera
2017-04-03, 22:23
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olympique
Tjabba!

Kom att tänka på ett dataspel jag lirade för några år sedan!
Var ett slags Mmorpg spel som påminde lite om typ "wow"?
Man va nån typ av krigare i en värld där man kunde träffa andra spelare, är inte säker men har för mig att det var typ asiatiskt?
Detta är det enda jag minns så hoppas nån förstår vilket jag menar hahah!

Tack på förhand!

Kan det ha varit Phantasy Star Online? https://en.wikipedia.org/wiki/Phantasy_Star_Online
Citera
2017-04-04, 17:43
Medlem
folioboys avatar
såg på ansiktsboken för någon/några månader sedan om ett nytt hack N slash spel ala diablo 3 på sterioder, med bättre möjlighet att forma gubben med både attacker och utseende,passiva osv men vad heter spelet? har det släppts ännu? hade ett vagt minne av vem det var som hade postat det men efter lite lusläsning av hans logg så vänder jag mig till er.
Citera
2017-04-04, 17:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
såg på ansiktsboken för någon/några månader sedan om ett nytt hack N slash spel ala diablo 3 på sterioder, med bättre möjlighet att forma gubben med både attacker och utseende,passiva osv men vad heter spelet? har det släppts ännu? hade ett vagt minne av vem det var som hade postat det men efter lite lusläsning av hans logg så vänder jag mig till er.

Grim Dawn http://www.grimdawn.com/
eller kanske Path of Exile: https://www.pathofexile.com/game

Edit: Om det är nytt så är det helt klart inte PoE.
Citera
2017-05-06, 05:14
Bannlyst
Söker efter ett MMO som jag spelade för 6 år sedan ungefär.

Det var ett typiskt asiatiskt F2P spel, med mycket grinding, dock med en twist, man hade soldater som man stred med där man kunde om man hade rätt sammansättning, grinda passivt, genom att ställa sig på rätt ställe med bra spawnrate så kunde soldaterna gå och döda dom medans man gjorde annat, samt fanns det moral boostrar på dessa och om dom gick ned till noll så försvann dom.

Samt så fanns det att man kunde strida för att ta över städer ett par timmar två - tre gånger per vecka, för att få bonusar och betala mindre i shopparna.

Och nej det är inte atlantica online.

Tacksam för svar.
Citera
2017-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Söker efter ett MMO som jag spelade för 6 år sedan ungefär.

Det var ett typiskt asiatiskt F2P spel, med mycket grinding, dock med en twist, man hade soldater som man stred med där man kunde om man hade rätt sammansättning, grinda passivt, genom att ställa sig på rätt ställe med bra spawnrate så kunde soldaterna gå och döda dom medans man gjorde annat, samt fanns det moral boostrar på dessa och om dom gick ned till noll så försvann dom.

Samt så fanns det att man kunde strida för att ta över städer ett par timmar två - tre gånger per vecka, för att få bonusar och betala mindre i shopparna.

Och nej det är inte atlantica online.

Tacksam för svar.

Ganska säker på att det är det HÄR du menar. Kommer ihåg att jag lirat det jag med för många år sen. Verkar inte finnas kvar på engelska tyvärr.
Citera
2017-05-11, 15:08
Medlem
Fredrikstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Det fanns ett spel till ps2 då man var en snubbe som såg ut man vore från en mission impossible rulle, man åkte runt på en svart sporthoj.
Kan det være PS2-porten av Headhunter du tenker på?

https://www.youtube.com/watch?v=rwwZyGJDBhU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in