la först mitt inlägg i fel tråd så jag får väl posta om den..
minns att jag såg en trailer till ett ps3spel när konsolen var ganska ny på marknaden.
Trailern handlade iallafall om att det var nån eldstrid vid någon gammal shaskig mack i usa. Riktig snygg grafik (såklart) och med en lastbil full med bensin som kraschade in i macken på slutet av trailern..
Någon som har en aning om vad jag snackar om? är sugen på att se på spelet nu igen då jag har införskaffat mig konsolen
Hallo, vet letar efter ett spel som jag hade för några år sen på datorn.
(Nu ska vi se om jag minns exakt hur det var)
Spelet går ut på att du är legosoldat, i början av varje uppdrag så har du en viss summa pengar som du hyr in andra legosoldater dom har olika för och nackdelar.
En del skjuter bra, andra har mera "manövertid", en del bär mer osv osv osv..
Låt säga att du har dig själv + 4 man till så gör du dina drag.
Du har bara ett vissat antal manövrar på dig innan dina drag är slut, beroende om du ska springa, klättra upp på tak, skjuta osv osv osv...
Sen är det datorns tur att göra sina drag.
Så går det runt sådär tills du dött eller klarat uppdraget (vanligtvis att alla motståndare dött)
Det första uppdraget hoppar man ut från helikopter i någon jävla by i typ Mexico.
Spelet är kanske 3-7 år gammalt men jag minns fan inte vad det heter, när jag läst igenom inlägget så måste jag faktiskt erkänna att det jag skrivit låter lätt efterblivet.
Men skit samma...hoppas någon känner igen beskrivningen jag gjort.
Hallo, vet letar efter ett spel som jag hade för några år sen på datorn.
(Nu ska vi se om jag minns exakt hur det var)
Spelet går ut på att du är legosoldat, i början av varje uppdrag så har du en viss summa pengar som du hyr in andra legosoldater dom har olika för och nackdelar.
En del skjuter bra, andra har mera "manövertid", en del bär mer osv osv osv..
Låt säga att du har dig själv + 4 man till så gör du dina drag.
Du har bara ett vissat antal manövrar på dig innan dina drag är slut, beroende om du ska springa, klättra upp på tak, skjuta osv osv osv...
Sen är det datorns tur att göra sina drag.
Så går det runt sådär tills du dött eller klarat uppdraget (vanligtvis att alla motståndare dött)
Det första uppdraget hoppar man ut från helikopter i någon jävla by i typ Mexico.
Spelet är kanske 3-7 år gammalt men jag minns fan inte vad det heter, när jag läst igenom inlägget så måste jag faktiskt erkänna att det jag skrivit låter lätt efterblivet.
Men skit samma...hoppas någon känner igen beskrivningen jag gjort.
Jag söker ett roligt och gratis onlinespel. Enda kravet jag har är att det ska vara ett spel där man utvecklar något (dvs inte spel i stil med counter strike) utan i stil med tribalwars, wow osv.
Genren kvittar så länge det är roligt, gillar det mesta! Dock vill jag inte bli tipsad om just WoW, har tröttnat på det..
Det är ju ett skitgammalt spel. Görs det inga nya plattformsspel?
Undrar också ifall det finns spel som är lätta att sätta sig in i men roliga samt att man kan spela mer än en. Tänker när folk kommer över så man kan lira lite utan att först behöva förklara hur man gör i 20 min.
Läste lite om det nu och det verkar intressant, ska bortse i från att det är rollspel som jag vanligen inte gillar, tack för tipset!
Ingen fara på taket, Alpha Protocol är inget rollspel så det behöver du inte oroa dig över. Eller ja, det är ju en del dialogväljande och så får du sätta ut lite ploppar på färdigheter men långt ifrån rollspel i stil med Baldur's Gate, Arcanum eller Fallout 1/2.
la först mitt inlägg i fel tråd så jag får väl posta om den..
minns att jag såg en trailer till ett ps3spel när konsolen var ganska ny på marknaden.
Trailern handlade iallafall om att det var nån eldstrid vid någon gammal shaskig mack i usa. Riktig snygg grafik (såklart) och med en lastbil full med bensin som kraschade in i macken på slutet av trailern..
Någon som har en aning om vad jag snackar om? är sugen på att se på spelet nu igen då jag har införskaffat mig konsolen