2010-12-04, 13:36
Medlem
Någon som vet om några spel till PC som är som zelda spelen?
Citera
2010-12-05, 15:16
Medlem
Jag söker ett.. maffigt ps3-rpg! Tänk er spel som liknar baldurs gate spelen. Ett sånt spel där man kan sitta ner en fredagkväll(OBS, här kommer det viktiga)fyra polare och bara lira nattenlång. En smaskig story som man kan ryckas med i vore heller inte fel. Själva lorén eller vad man ska säga kvittar egentligen, huvudsaken är att man skall spela tillsammans, kunna utveckla sin karraktär och vara beroende av varandra.

Har kollat runt lite smått men inte hittat något "jättewoow!", det verkar som de flesta sånna spel som släpps nowdays så är det uppkoppling till varandra via nätet som gäller, inte det klassiska "en soffa, en konsol, fyra kontroller och 15 påsar chips"

Tips uppskattas enormt!!
Citera
2010-12-05, 18:39
Bannlyst
Söker ett snowboardspel till PC
Citera
2010-12-05, 18:56
Medlem
Tjena.
Söker inte något speciellt spel, utan mera tips. RPG spel är något som underhåller mig extremt, men börjar bli lite trött på det gamla hederliga. " Im a wizard, taste my fireboll " Grejen, Så spel som Mass effect . Alltså Action Rpg's , Sci-Fi Rpg's osv. Helst från 2009-2010.
Sen så Action spel vanliga panga på spel och racing spel, Helst från 2009-2010 där också.
Juste spelen ska vara till PC.

Sen om ni har några andra spel alltså inte någon av genre tidigare nämnt som ni personligen tycker är underbara från 2009-2010 säg gärna till.

Edit: Mass effect 1 & 2 ( Kört ). BF Bad company 2 ( Kört ) . Alien vs predators ( Kört ) . Crysis ( kört ). CoD Serien ( kört )
Citera
2010-12-05, 19:55
Bannlyst
Söker ett FPS spel som liknar Medal of Honor, Call of Duty spelen osv. Ni förstår vad jag letar för spel?

Spelen jag har spelat inom dessa liknelser
Medal of Honor Allied (?)
Medal of Honor Pacific Assault
Medal of Honor Airborne
[Alla Call of Duty spel]
Finns det något nytt MoH efter Airborne?

Några krav har jag också.
Spelet måste ha en bra grafik, det är det viktigaste, annars finns ingen känsla. [Bra grafik enligt mig är alla MoH spel förutom Allied, och Alla nya CoD spel. CoDMW, CoDBP.

Tipsa gärna!

Mvh
PsychadelicFract
Citera
2010-12-05, 19:59
Medlem
Söker ett spel där man får göra detta: http://www.youtube.com/watch?v=8JF3vq_WtYE&feature=related

Dvs skjtua från en helikopterr på ett realistiskt sätt eller flygplan. Dvs liknande det som finns i modern warfare 2.
Dock så vill jag ha om än mer realism. Finns det någon mod till flight simulator tex eller operation flashpoint/arma?
Citera
2010-12-05, 23:31
Medlem
Laktosintolerants avatar
Jag söker spel liknande star wars galaxies pre CU och ultima online alltså mmorpg sandlådespel med mycket frihet för spelarbyggda städer och husbyggen på spelvärldens mark med god craftingcommunity. Inte strömlinjeformat som world of warcraft och alla andra mmorpg jag testat den senaste tiden. Tacksam för tips.
Citera
2010-12-06, 00:58
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusan95
Tjena.
Söker inte något speciellt spel, utan mera tips. RPG spel är något som underhåller mig extremt, men börjar bli lite trött på det gamla hederliga. " Im a wizard, taste my fireboll " Grejen, Så spel som Mass effect . Alltså Action Rpg's , Sci-Fi Rpg's osv. Helst från 2009-2010.

Om du inte redan lirat dem så ska du absolut testa Fallout 3 och Fallout: New Vegas.

Sen måste jag tillägga att även om de inte är från 2009-2010 så måste du spela Star Wars Knights of the old Republic, både 1 och 2.
Citera
2010-12-06, 09:32
Medlem
Hej jag skulle vilja ha tips på spel som min dator klarar av, "på en dräglig nivå"
Specifikationer:
2GHz Intel Core 2 Duo
4GB ram
Grafik: GMA X3100

Jag har redan Warcraft, och Urban terror, finns det några fler bra som min "pissdator" klarar av?
För att undvika att det blir en listtråd, så får ni gärna skriva något om det också,
Och om ni har något tipps på hur man kan få min dator att bli mer spelapassad (UTAN att installera Windows) så är det mkt välkommet
2010-12-06, 09:46
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Hej jag skulle vilja ha tips på spel som min dator klarar av, "på en dräglig nivå"
Specifikationer:
2GHz Intel Core 2 Duo
4GB ram
Grafik: GMA X3100

Jag har redan Warcraft, och Urban terror, finns det några fler bra som min "pissdator" klarar av?
För att undvika att det blir en listtråd, så får ni gärna skriva något om det också,
Och om ni har något tipps på hur man kan få min dator att bli mer spelapassad (UTAN att installera Windows) så är det mkt välkommet

Jag börjar väl med det uppenbara då och säger att du bör sätta i ett fräckare grafikkort, och det spelar egentligen ingen roll vilket. Alla grafikkort är bättre för spel än ditt GMA X3100.
Citera
2010-12-06, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Jag börjar väl med det uppenbara då och säger att du bör sätta i ett fräckare grafikkort, och det spelar egentligen ingen roll vilket. Alla grafikkort är bättre för spel än ditt GMA X3100.

Det går inte den är integrerad
Citera
2010-12-06, 10:14
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamsterns
Söker ett spel där man får göra detta: http://www.youtube.com/watch?v=8JF3vq_WtYE&feature=related

Dvs skjtua från en helikopterr på ett realistiskt sätt eller flygplan. Dvs liknande det som finns i modern warfare 2.
Dock så vill jag ha om än mer realism. Finns det någon mod till flight simulator tex eller operation flashpoint/arma?

Den helt klart mest realistiska simulatorn alla kategorier just nu är DCS KA-50 Black Shark. Grymt komplext men jävligt kul när man lär sig.
Dom filar också på en A-10 Warthog-simulator som lär släppas snart.
Pröva dom, du kommer inte bli besviken. Finns massa filmer på YT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in