2007-10-18, 11:32
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Vet någon ifall det finns ett kampsportsspel där man kan designa egna karaktärer?

Gärna både utseende och till viss mån stil eller styrkor/svagheter. Liknande så som man kan skapa egna fotbollsspelare i ex. fifa spelen. Skulle ju vara det ultimata förfestspelet, att knåpa ihop digitala avatarer av sig själv och polarna som får spöa upp varandra.
Jag minns inte huruvida MK:Armageddon var väldans design-begränsat, men jag har iaf för mig att det skulle vara ganska djupt på "skapa-en-figur-fronten".
Citera
2007-10-18, 11:34
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Tack för tipsen,

Soul Calibur, och mugen är nog lite för mycket svärd/2D för att det skall funka. Fighter Maker verkar löjligt invecklat, precis som du sa Megalomania dessutom kan man tydligen inte designa utseendet på snubben man skapar utan bara hans moves.

WWF smackdown 2 verkar ha potential, men går det att göra flera gubbar eller bara en?

Hittade också ett antal spel baserat på Ultimate Fighting Championship. Fast det verkar inte som att man får skapa egna fighters, nån som spelat?

Tanken är ju jävligt kul i alla fall, måste säga att jag blev lite begeistrad av det hela när du nämnde det. Det vore verkligen skitkul att bygga gubbar som är baserade på en själv och gänget och sen veva loss

I senaste Tiger Woods-golfspelet till xbox byggde jag en gubbe som är riktigt lik mig. Till och med flickvännen blev skrämd av det hela :>
Något liknande det systemet vore ju guld.
Citera
2007-10-18, 11:59
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Hittade också ett antal spel baserat på Ultimate Fighting Championship. Fast det verkar inte som att man får skapa egna fighters, nån som spelat?
Jag har bara spelat den gamla DC-versionen och där kunde man inte skapa egna karaktärer, tyvärr.

Sedan kan jag även påpaka att spelet var riktigt uselt.
Citera
2007-10-18, 13:56
Medlem
Vryzass avatar
Across var det ja! Tack som fan, nu blir det köra av...
Citera
2007-10-18, 17:03
Medlem
antonftws avatar
Jag blev numera otroligt sugen att spela FA Premier League Football Manager 99! Någon som sitter på ett ex, eller vart jag kan ladda ner det?!
Citera
2007-10-18, 19:14
Medlem
Kissapas avatar
Citat:
Tack för tipsen,

WWF smackdown 2 verkar ha potential, men går det att göra flera gubbar eller bara en?

Du kan göra flera gubbar och designa dom nästan hur du vill.
Citera
2007-10-19, 22:23
Medlem
Pure Evils avatar
Söker spel åt en polare. Nånting i stil med Baldurs Gate: Dark Alliance och Champions of Norrath-spelen. Det ska alltså vara hack n slash för ps2 eller psp. I annat fall nåt i stil med God of War, fast med väldigt lite plattform- och pusselmoment.
Citera
2007-10-19, 23:30
Medlem
temp0s avatar
Orkar inte leta igenom alla sidor men hack n' slash till pc tack inte diablo serien och inte hellgate
Citera
2007-10-20, 00:00
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
Orkar inte leta igenom alla sidor men hack n' slash till pc tack inte diablo serien och inte hellgate

Throne of Darkness
Blood Omen: Legacy of Kain
Dungeon Siege
Sacred
Divine Divinity
Sen finns det någon nytt spel som liknar diablo i grekist stil, men kommer fan inte ihåg namnet på spelet.
Citera
2007-10-20, 00:08
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Throne of Darkness
Blood Omen: Legacy of Kain
Dungeon Siege
Sacred
Divine Divinity
Sen finns det någon nytt spel som liknar diablo i grekist stil, men kommer fan inte ihåg namnet på spelet.

Lirat alla och det grekiska spelet du syftar på är Titan Quest.
Citera
2007-10-20, 00:20
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
Lirat alla och det grekiska spelet du syftar på är Titan Quest.

Heretic Kingdoms: The Inquisition
The Temple of Elemental Evil <-- vet inte ens om det klassas som hack n slash

kommer inte på några mera
Citera
2007-10-21, 11:21
Bannlyst
Hej, söker ett spel som är likt Stronghold crusander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in