2007-10-21, 16:55
Medlem
temp0s avatar
För nått år sedan så spelade jag ett spel som jag tror hette något i stil med Midsummer Spring Rain översatt till engelska, det är ett "flyg-arkadspel" väldigt likt detta http://www.youtube.com/watch?v=nscP9QpXoFM
Någon som vet vad jag pratar om?, Spelet var då freeware vill jag minnas
Citera
2007-10-21, 21:47
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Tja.

Har så mycket dötid nu när man är arbetslös så jag tänkte sätta mig och spela något roll- eller äventyrsliknande spel som tar länge att dra igenom.

Kriterierna är väl att de inte ska vara gammalt, tänker mest på grafiken då jag är lite kräsen efter bioshock etc

Bumpar lite
Citera
2007-10-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Tja.

Har så mycket dötid nu när man är arbetslös så jag tänkte sätta mig och spela något roll- eller äventyrsliknande spel som tar länge att dra igenom.

Kriterierna är väl att de inte ska vara gammalt, tänker mest på grafiken då jag är lite kräsen efter bioshock etc

X3 Reunion är en mysig science fiction flygis om du gillar sånt. Jag kör det med min X52 joy/throttle och har hul kul som helst. Stort som fan. Det är lite sandlåda variant så man kan typ spela på i åratal hehe. Gratis expansion och tonvis med moddar finns att tanka hem på deras hemsida.

Edit: Här är den quote som mitt svar var avsedd för från början hehe. Sorry - jag vet att jag är en pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Flygspel.

Köpte idag en joystick för Blazing Glory och Whirlwind over Vietnam, Blazing Glory sög joystick stödet i..

Några ideer på andra kul spel?
Citera
2007-10-21, 22:23
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gort
X3 Reunion är en mysig science fiction flygis om du gillar sånt. Jag kör det med min X52 joy/throttle och har hul kul som helst. Stort som fan. Det är lite sandlåda variant så man kan typ spela på i åratal hehe. Gratis expansion och tonvis med moddar finns att tanka hem på deras hemsida.

Säkert urkul om man har en joystick, vilket jag inte har

Blir samma visa som med bilspel, ingen känsla alls om man inte har ratt.
Citera
2007-10-21, 22:25
Medlem
Haha jag quotade fel post. Återigen har jag visat att jag är fullständigt rutten på teh interwäbb.

Sorry Lars - det var meningen att jag skulle ge Eaz ett tips då han just skaffat joystick.
Citera
2007-10-21, 22:28
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gort
Haha jag quotade fel post. Återigen har jag visat att jag är fullständigt rutten på teh interwäbb.

Sorry Lars - det var meningen att jag skulle ge Eaz ett tips då han just skaffat joystick.

Hah! Lugnt.
Citera
2007-10-21, 23:11
Medlem
Dennos avatar
Finns det något "smutsigt" first person shooter?

Har inte lirat något riktigt bra first person shooter sedan bf1.
Jag spelar mest cz för min dator inte klarar mer men en uppgradering av maskin är väl på gång.

Men vad jag söker är ett first person som är lite mer skitigt, alltså där man verkligen får känslan av hur smutsigt krig är. Där byggnader flyger i luften och där det är farligt att sticka ut huvudet för långt.

Finns det något spel idag som ger den känslan?
Citera
2007-10-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Har inte lirat något riktigt bra first person shooter sedan bf1.
Jag spelar mest cz för min dator inte klarar mer men en uppgradering av maskin är väl på gång.

Men vad jag söker är ett first person som är lite mer skitigt, alltså där man verkligen får känslan av hur smutsigt krig är. Där byggnader flyger i luften och där det är farligt att sticka ut huvudet för långt.

Finns det något spel idag som ger den känslan?

Du vill ha ett smutsigt krig, brothers in arms, call of duty 1 och 2 (din dator bör palla dem). Sen finns Deadly dozen 1 och 2. mycket spännande ww2 spel.
Citera
2007-10-21, 23:20
Medlem
Eidolons avatar
Jag söker efter lite schyssta realistiska shooters. De behöver inte vara superverkliga och vara soldatsimulatorer ut i fingerspetsarna, men jag vill inte skjuta en massa slemmiga aliens. Det ska vara vanliga människor som får smaka bly. Min dator är väl inte direkt top notch, så de allra senaste liren med dunderhöga systemkrav är jag inte så intresserad av
Citera
2007-10-21, 23:21
Medlem
sinologens avatar
gears of war till xbox kanske... man fick väl inte känslan av att krig är särskilt smutsigt men saker och ting går ju sönder och det är ju smutsigt i miljön...
Citera
2007-10-21, 23:23
Medlem
lordos avatar
Jag säger bara: Operation flashpoint, detta spel från 2001 är HELT oslagbart när det gäller sådan realism. Ett spel som varje människa borde spela.
Citera
2007-10-21, 23:26
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
gears of war till xbox kanske... man fick väl inte känslan av att krig är särskilt smutsigt men saker och ting går ju sönder och det är ju smutsigt i miljön...

Men det var väl pc han undrade över?.

Ju mer saker som går sönder desto mer krävande är spelen. Men Call of Duty 2 tyckte jag var smutsigt utan att det gick sönder en massa grejer och även om det var ganska linjärt.

Har du inte testat Vietcong så gör det också. Det har ju ett par år på nacken så grafiken är kanske inte den allra bästa, men helt klart värt att spela, för där hade de verkligen lyckats fånga atmosfären tycker jag. Vietcong 1 alltså, inte 2:an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in