2008-04-13, 19:52
Bannlyst
finns de nyare final fantasy spelen till pc? några överhuvudtaget?? har endast spelat final fantasy på 8-bitars.
Citera
2008-04-13, 21:23
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtoz
finns de nyare final fantasy spelen till pc? några överhuvudtaget?? har endast spelat final fantasy på 8-bitars.
FF 7, 8 och 11 finns till PC. Del 11 är ett MMORPG.
Citera
2008-04-13, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
FF 7, 8 och 11 finns till PC. Del 11 är ett MMORPG.
oj oj hade jag inte någon aning om får jag ta och fixa så microsoft installern funkar nurrå så jag kan lira lite
Citera
2008-04-13, 22:27
Medlem
Hej. Söker olika spel som påminer lite om Army of Two, i alla fall i den meningen att man köper och uppgraderar sina vapen. Helst ska det vara ett FPS-spel, men dte behöver inte vara som army of two i den bemärkelsen.

Helst till PC för övrigt..
Citera
2008-04-14, 09:30
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Du kan också spela alla spelen i serien fram till FFX om du bara har en tillräckligt bra dator via NES-, SNES-, PS1- och PS2-emulatorer. Det är bara FFX som kräver särskillt mycket från datorn. PS1-spelen bör du kunna köra på en nästan fem år gammal dator och SNES-spelen var spelbara på min högstadieskolas helt värdelösa datorer för åtta år sedan.
Citera
2008-04-14, 13:59
Medlem
Seriouskais avatar
Hej hej!

Jag är på jakt efter något spel som påminner om Final Fantasy, fast pc version och nyare, dvs från 2007-2008. Jag vill inte ha något diablo eller baldurs gate, inget oblivion utan ett RPG som man då går runt och pratar med folk, handlar potions, gör allmäna saker, lämnar staden och går runt på en så kallad world map och sen blir bilden blurrig och vips så är man inne i en turbaserad fight.

Någon som kan tipsa om något bra? Som sagt helst ett nyare spel, iaf senare än 2003 typ. Har inte råd att spela Final Fantasy 11 tyvärr så det är uteslutet.
Citera
2008-04-14, 14:27
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Hej hej!

Jag är på jakt efter något spel som påminner om Final Fantasy, fast pc version och nyare, dvs från 2007-2008. Jag vill inte ha något diablo eller baldurs gate, inget oblivion utan ett RPG som man då går runt och pratar med folk, handlar potions, gör allmäna saker, lämnar staden och går runt på en så kallad world map och sen blir bilden blurrig och vips så är man inne i en turbaserad fight.

Någon som kan tipsa om något bra? Som sagt helst ett nyare spel, iaf senare än 2003 typ. Har inte råd att spela Final Fantasy 11 tyvärr så det är uteslutet.
Breath of Fire IV från 2003 och Grandia II från 2002 kanske kan vara något? Det har aldrig släppts så värst många JRPGs till PC och på senare år har man frångått det där med världskartor och slumpmässiga strider mer och mer så det är inte så lätt att hitta något nytt av klassiskt snitt.
Citera
2008-04-14, 14:54
Medlem
AE23s avatar
Lätta RTS

Jag suger hårt på RTS, men gillar genren likväl. Det som alltid tillslut får mitt blod att koka och be spelet flyga och fara är nog stressfaktorn.

De flesta känner väl igen si i scenariot där man precis börjar få ordning på allt för att sedan bli sönderbombad av fiendetrupper som bara brakar in utan att få sig en skråma.

Så jag söker då alltså följande:

Jävligt enkla RTS, enkla som i svårighetsgrad, inte komplexitet (även om sådant också kan bli jobbigt)

Ett annat alternativ är mediumsvåra spel + några enkla fuskkoder som ger en liten push när man sitter i skiten, vill inte sitta som gud med oförstörbara units och byggnader och en ändlig mängd resources till hands.

Gamla som nya, men lite nyare är mer välkomna då jag har en tjusig rig som tar det mesta nytt jag slänger på den

tack på förhand
Citera
2008-04-14, 17:10
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Breath of Fire IV från 2003 och Grandia II från 2002 kanske kan vara något? Det har aldrig släppts så värst många JRPGs till PC och på senare år har man frångått det där med världskartor och slumpmässiga strider mer och mer så det är inte så lätt att hitta något nytt av klassiskt snitt.

Ahh jag håller på att spela igenom Grandia 1 just nu med epsxe, och BoF 4 har jag nog kvar nånstans på datorn. Det är precis såna spel jag syftar på.

Jag får väl hålla mig till ps emulator helt enkelt, och vänta på att Pcsx2 blir tillräckligt bra programmerat i framtiden att dom flesta spelen blir normalt spelbara, för att spela i max 25fps är inte så kul

Finns ju en hel del uppföljare till ps1 spel på ps2 som jag gärna hade spelat.

Star Ocean 3, många eller iaf något Harvest Moon spel, Dark Chronicles och säkert många fler. Fast jag tycker dock att Final Fantasy spelen tog en vändning till det sämre efter nian tyvärr

Tackar ändock för tipsen, kom gärna med fler förslag med spel till ps1 som kan vara bra
Citera
2008-04-14, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Du kan också spela alla spelen i serien fram till FFX om du bara har en tillräckligt bra dator via NES-, SNES-, PS1- och PS2-emulatorer. Det är bara FFX som kräver särskillt mycket från datorn. PS1-spelen bör du kunna köra på en nästan fem år gammal dator och SNES-spelen var spelbara på min högstadieskolas helt värdelösa datorer för åtta år sedan.
kan du tipsa om en bra ps2 emu?min dator är från början av januari månad.
gärna en som går att mounta neddladde spel med
Citera
2008-04-14, 17:42
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AE23
Jag suger hårt på RTS, men gillar genren likväl. Det som alltid tillslut får mitt blod att koka och be spelet flyga och fara är nog stressfaktorn.

De flesta känner väl igen si i scenariot där man precis börjar få ordning på allt för att sedan bli sönderbombad av fiendetrupper som bara brakar in utan att få sig en skråma.

Så jag söker då alltså följande:

Jävligt enkla RTS, enkla som i svårighetsgrad, inte komplexitet (även om sådant också kan bli jobbigt)

Ett annat alternativ är mediumsvåra spel + några enkla fuskkoder som ger en liten push när man sitter i skiten, vill inte sitta som gud med oförstörbara units och byggnader och en ändlig mängd resources till hands.

Gamla som nya, men lite nyare är mer välkomna då jag har en tjusig rig som tar det mesta nytt jag slänger på den

tack på förhand

Själv tycker jag kampanjen i Starcraft är ganska lätt. Detta tack vare att fienden aldrig expanderar och därför aldrig blir starkare. Du kan med andra ord vinna varenda karta i stort sett genom att fokusera på ett starkt försvar och sedan massproducera en relativt stark enhet.

Citat:
kan du tipsa om en bra ps2 emu?min dator är från början av januari månad.
gärna en som går att mounta neddladde spel med

PCSX2 är såvitt jag vet den bästa du kan hitta. Men det är värt att ha i åtanke att det verkligen inte är något som kan ersätta en riktig PS2 för tillfället. Som jag uppfattat det är Final Fantasy X det mest spelbara spelet och även det plågas av en del buggar. Jag skulle prioritera PS1-spelen om jag var du.
Senast redigerad av SkinnyFists 2008-04-14 kl. 17:44.
Citera
2008-04-14, 17:54
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Ahh jag håller på att spela igenom Grandia 1 just nu med epsxe, och BoF 4 har jag nog kvar nånstans på datorn. Det är precis såna spel jag syftar på.

Jag får väl hålla mig till ps emulator helt enkelt, och vänta på att Pcsx2 blir tillräckligt bra programmerat i framtiden att dom flesta spelen blir normalt spelbara, för att spela i max 25fps är inte så kul

Finns ju en hel del uppföljare till ps1 spel på ps2 som jag gärna hade spelat.

Star Ocean 3, många eller iaf något Harvest Moon spel, Dark Chronicles och säkert många fler. Fast jag tycker dock att Final Fantasy spelen tog en vändning till det sämre efter nian tyvärr

Tackar ändock för tipsen, kom gärna med fler förslag med spel till ps1 som kan vara bra
Dragon Warrior VII!

En mer konservativ spelserie är det svårt att hitta. Där FF har gjort en stor grej av att utveckla stridssystem och bygga upp spelmekaniken från grunden i varje ny installation har DW stått och stampat på samma fläck i stort sett. Detta är dock inget negativt för det är jävligt bra spel. Det finns även ett DW till PS2 som du kan dreggla lite över i väntan på att det ska vara spelbart på emulator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in