2007-10-17, 16:12
Medlem
Vryzass avatar
Söker efter det där smått klassiska spelet där man kör en "motorcykel" och ska klara av diverse banor. Ni vet, det där halvtaskigt ritade som "alla" spelade för några år sen. Där stötdämparna kunde stretchas något helt otroligt om den fastnade i något hinder.

Någon som vet vilket jag menar och vad det heter? Gärna tips om var jag kan ladda ner det.
Citera
2007-10-17, 16:14
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Söker efter det där smått klassiska spelet där man kör en "motorcykel" och ska klara av diverse banor. Ni vet, det där halvtaskigt ritade som "alla" spelade för några år sen. Där stötdämparna kunde stretchas något helt otroligt om den fastnade i något hinder.

Någon som vet vilket jag menar och vad det heter? Gärna tips om var jag kan ladda ner det.

Det är ju Elastomania, klassiskt spel..fan nu blev jag också sugen på spela det. Tack!

Edit; hittar det här:
http://www.snabbstart.com/download/elasto-mania
Citera
2007-10-17, 16:23
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Rollspel eller äventyrsspel

Tja.

Har så mycket dötid nu när man är arbetslös så jag tänkte sätta mig och spela något roll- eller äventyrsliknande spel som tar länge att dra igenom.

Kriterierna är väl att de inte ska vara gammalt, tänker mest på grafiken då jag är lite kräsen efter bioshock etc
Citera
2007-10-17, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Flygspel.

Köpte idag en joystick för Blazing Glory och Whirlwind over Vietnam, Blazing Glory sög joystick stödet i..

Några ideer på andra kul spel?

Microsoft combat simulator eller vad dom heter. Krävs nästan en joystick för att spela. Sen har du ju Il2-stormvick oxå väldigt roligt. Fan måste skaffa en joystick nu..
Citera
2007-10-17, 17:14
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Japp, som sagt, det är Elastomania. Och om du körde det för riktigt längesen och inte känner igen detta namn, så var det Action Supercross du körde. Elastomania är windowsversionen av across.
Citera
2007-10-17, 18:26
Medlem
det är ingen som har hittat en fullversion av de gamla klassiska spelet piranha panic? man är en piraya som ska rädda sin familj typ :P. spelade de när jag va mindre :P
Citera
2007-10-17, 18:56
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertytrewq
det är ingen som har hittat en fullversion av de gamla klassiska spelet piranha panic? man är en piraya som ska rädda sin familj typ :P. spelade de när jag va mindre :P

eDonkey brukar vara bra om man vill hitta sånadär rätt obskyra grejer. Tagit en kik där?
Citera
2007-10-17, 19:40
Medlem
MonkeyPlas avatar
Fightingspel där man kan skapa sig själv eller sina vänner?

Vet någon ifall det finns ett kampsportsspel där man kan designa egna karaktärer?

Gärna både utseende och till viss mån stil eller styrkor/svagheter. Liknande så som man kan skapa egna fotbollsspelare i ex. fifa spelen. Skulle ju vara det ultimata förfestspelet, att knåpa ihop digitala avatarer av sig själv och polarna som får spöa upp varandra.
Citera
2007-10-17, 19:49
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Vet någon ifall det finns ett kampsportsspel där man kan designa egna karaktärer?

Gärna både utseende och till viss mån stil eller styrkor/svagheter. Liknande så som man kan skapa egna fotbollsspelare i ex. fifa spelen. Skulle ju vara det ultimata förfestspelet, att knåpa ihop digitala avatarer av sig själv och polarna som får spöa upp varandra.
Det fanns ett till PSX som hette Fighter Maker. Dock var det extremt komplicerat och tidsödande att få till något (man designade sina egna moves) så något förfestspel var det knappast. Mugen finns ju också och där kan man i teorin stoppa in sig själv i ett fightinglir men även där krävs det massor av tid och massor av skills för att få till något vettigt.
Citera
2007-10-17, 20:10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Det går, dock bara till en viss grad, i Soul Calibur 3.
Citera
2007-10-17, 20:20
Medlem
Kissapas avatar
Citat:

WWF smackdown 2 till PSX rekomenderas STARKT! Klockrent lir

EDIT: länk http://www.gamespot.com/ps/sports/wwfsmackdown2knowyourrole/index.html?tag=result;title;3
Citera
2007-10-18, 11:08
Medlem
MonkeyPlas avatar
Tack för tipsen,

Soul Calibur, och mugen är nog lite för mycket svärd/2D för att det skall funka. Fighter Maker verkar löjligt invecklat, precis som du sa Megalomania dessutom kan man tydligen inte designa utseendet på snubben man skapar utan bara hans moves.

WWF smackdown 2 verkar ha potential, men går det att göra flera gubbar eller bara en?

Hittade också ett antal spel baserat på Ultimate Fighting Championship. Fast det verkar inte som att man får skapa egna fighters, nån som spelat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in