2010-10-30, 14:28
Medlem
Silverstakes avatar
Hej, jag söker ett RPG liknande spel till xbox 360 (ungefär som Baldur's gate till xbox). Kravet är att det skall vara co-op (couchgame). Jag har fått upp ögonen för "Deathspank" dock saknar jag att båda gubbarna levlar och skaffar items. Några tips?
Citera
2010-10-30, 15:28
Medlem
FerrisBuellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstake
Hej, jag söker ett RPG liknande spel till xbox 360 (ungefär som Baldur's gate till xbox). Kravet är att det skall vara co-op (couchgame). Jag har fått upp ögonen för "Deathspank" dock saknar jag att båda gubbarna levlar och skaffar items. Några tips?

Sacred 2 gillade jag och mina polare, det är couchgame och är som Baldurs Gate, spelvärlden är otroligt stor, man kan lvla och skaffa items osv, precis allt man vill ha i ett rpg Hoppas det hjälpte
Citera
2010-10-30, 17:39
Medlem
Silverstakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FerrisBueller
Sacred 2 gillade jag och mina polare, det är couchgame och är som Baldurs Gate, spelvärlden är otroligt stor, man kan lvla och skaffa items osv, precis allt man vill ha i ett rpg Hoppas det hjälpte

Det hjälpte helt enormt! Tackar så hjärtligt!
Citera
2010-10-31, 02:16
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Jag söker ett gammalt spel jag lirade på min win 98. Man är någon slags bandit med fängelsekläder, polisen jagar en och man måste placera ut dynamiter. Minns inte helt klart tyvärr, men spelmässigt sett så ser man ovanifrån, när man gör vissa grejer på olika nivåer så kommer det fler poliser och man kan se (om jag minns rätt) hur efterlyst man är.

Ringer det en klocka för någon?

Dynamite Joe låter det som. Tror att det hette så
Citera
2010-10-31, 13:21
Medlem
Jag söker ett PC-spel där man inte behöver sitta med värsting mus osv.
Har tänk att börja spela något på datorn där jag kan sitta i soffan med trådlös mus/tangentbord och använda en 40" LCD som skärm.

Är sugen på något RPG men finns det några spel där man kan ligga i soffan och lira? Spel som typ WoW kan jag tänka mig att man behöver vara lite snabbare än vad jag klarar av från min soffliggarposition.

Tack på förhand!
Citera
2010-10-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeabird
Jag söker ett PC-spel där man inte behöver sitta med värsting mus osv.
Har tänk att börja spela något på datorn där jag kan sitta i soffan med trådlös mus/tangentbord och använda en 40" LCD som skärm.

Är sugen på något RPG men finns det några spel där man kan ligga i soffan och lira? Spel som typ WoW kan jag tänka mig att man behöver vara lite snabbare än vad jag klarar av från min soffliggarposition.

Tack på förhand!

Civilization 1-5?
Citera
2010-10-31, 16:42
Medlem
Coques avatar
Jag söker efter ett cross eller fyrhjuling spel.
Helst så det vara rätt nytt då jag tycker grafiken är viktigt i den sortens spel.
Någon som har något att tipsa om?

Edit: Minns ett spel man spela för en massa år sedan.
Det utspelade sig där cowboys finns och man fick kontrollera några gubbar som man fick skjuta med. Man såg det hela uppifrån. Har för mig att man fick ett demo av spelet i Kelloggs.
Senast redigerad av Coque 2010-10-31 kl. 16:45.
Citera
2010-10-31, 16:57
Medlem
kovos avatar
Jag letar efter spelet då man turas om att rita och sedan ska man gissa? Vad hittar jag det?

Spelade det förra veckan då jag fick det länkat från flashen, men det var från en monstertråd och hittar inte tillbaka...
Citera
2010-10-31, 17:04
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovo
Jag letar efter spelet då man turas om att rita och sedan ska man gissa? Vad hittar jag det?

Spelade det förra veckan då jag fick det länkat från flashen, men det var från en monstertråd och hittar inte tillbaka...

Någon typ av Pictionary?
Citera
2010-10-31, 17:32
Medlem
Fizzrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovo

skissa och gissa kanske?
Men har för mig att det specifika spelet har legat nere ganska länge :/

Edit: Hittade en ny. http://pixino.se/
Citera
2010-10-31, 17:33
Medlem
nietsoviets avatar
Jag söker ett spel jag spelade på 90-talet. Det var en katt som hade en vit tshirt på sig och som kunde studsa högt på träd. Jag tror det var utomjordingar med i spelet och så minns jag att det var mycket fällor man skulle undvika. När katten dog var skärmen svart och så stod det med gulorange text olika amerikanska fyndiga grejer som "what's the matter, cat got your tounge?" och liknande. Minns inte vad spelet hette men fan vad jag älskade det! Första banan var i en liten stad, typ med små hus och buskar och senare banor var bland annat ett tivoli och så fanns det en bonus där man hamnade i saftlandet! HELP MOI.
Citera
2010-10-31, 17:49
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nietsoviet
Jag söker ett spel jag spelade på 90-talet. Det var en katt som hade en vit tshirt på sig och som kunde studsa högt på träd. Jag tror det var utomjordingar med i spelet och så minns jag att det var mycket fällor man skulle undvika. När katten dog var skärmen svart och så stod det med gulorange text olika amerikanska fyndiga grejer som "what's the matter, cat got your tounge?" och liknande. Minns inte vad spelet hette men fan vad jag älskade det! Första banan var i en liten stad, typ med små hus och buskar och senare banor var bland annat ett tivoli och så fanns det en bonus där man hamnade i saftlandet! HELP MOI.

http://www.youtube.com/watch?v=CTL2xAgIFUY&feature=related ?
Senast redigerad av DelGriffith 2010-10-31 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in