2009-03-18, 15:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden Helikopterspel?
/Mod

Citera
2009-03-18, 17:41
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilsvedling
Tjena!

Jag är på jakt efter ett svenskt independent pc spel som jag spela för några år sedan.

Det är ett klickspel ala nancy drew. Man klickar sig igenom en svensk stad och letar ledtrådar.

Intresset att hitta namnet på detta spel är att ja idag var på dom platserna i spelet av ren slump.

Det är inget känt spel. Men det fanns på uppe på några torrent sidor under en kort tid.
tack

edit
Det är inget barnspel.

Kan du ge mer information om handlingen i spelet?
Citera
2009-03-18, 21:19
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elammet
Comanche 4 är ett av dom bästa.

Skämtar du? Kollade lite ingameklipp på youtube. Är ju bara något snäpp vassare än blokkokopter.

Det ska vara roligt och spela det också. Tänk Tom Clancy's HAWX fast helikopter.
Finns det något tror ni?
Citera
2009-03-18, 22:10
Medlem
Macchots avatar
2d Space shooting spel

Tjenare!

Jag hade nått demo (shareware?) på nått sidescrolling shooting game där man hade sitt rymdskepp, åkte mot skärmens högra sida och sköt allt man såg. (Klassiskt )

Fast det speciella med detta var att det var väldigt mycket "ögongodis" . Skotten man sköt lyste i många olika färger och det flöt på väldigt bra.

Någon som vet vad det kan ha varit för spel?

Jag har kollat på google och youtube men inte hittat nått där.
Citera
2009-03-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilsvedling
Tjena!

Jag är på jakt efter ett svenskt independent pc spel som jag spela för några år sedan.

Det är ett klickspel ala nancy drew. Man klickar sig igenom en svensk stad och letar ledtrådar.

Intresset att hitta namnet på detta spel är att ja idag var på dom platserna i spelet av ren slump.

Det är inget känt spel. Men det fanns på uppe på några torrent sidor under en kort tid.
tack

edit
Det är inget barnspel.

något av dessa spel kanske?
http://www.mdna-games.com/
Citera
2009-03-19, 04:24
Medlem
Amex88s avatar
Jag söker inget specifikt spel,
utan ett spel som är som typ som Simcity, Ceasar osv.

Dvs där man under längre tid bygger upp en stad med massa olika delar, gärna också där man ska försvara sig mot motståndare, dock ej viktigt.

Men huvudsaken är att det ska vara ett spel där man kan gå in på samma bana och byggare vidare och alltid kunna göra något bättre.

Finns något sånt spel ute förutom de jag nämnde i början.
Citera
2009-03-19, 04:51
Medlem
söker nytt bra spel !

hej söker nytt bra spel (fps), skaplig grafik. vill även att det ska vara så man kan lira i lag och är tvungen att lägga upp lite taktiker , hur många man kan vara i varje lag kvittar men minst 2 pers. man skall kunna hitta matcher rätt lätt, gärna mycket fart och en hel del skicklighet för att va bra.

någon som vet nått skapligt nytt och bra ?
cod 5 är det bra ?
crysis samt farcry2 hur är det , uppfyller det jag önskar ?
Citera
2009-03-19, 07:19
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N73r
hej söker nytt bra spel (fps), skaplig grafik. vill även att det ska vara så man kan lira i lag och är tvungen att lägga upp lite taktiker , hur många man kan vara i varje lag kvittar men minst 2 pers. man skall kunna hitta matcher rätt lätt, gärna mycket fart och en hel del skicklighet för att va bra.

någon som vet nått skapligt nytt och bra ?
cod 5 är det bra ?
crysis samt farcry2 hur är det , uppfyller det jag önskar ?

Jag skulle säga COD4 eller Rainbow Six Las Vegas.
COD4 har fart, grafik, känsla, ja det är ett kanonspel. Lätt att variera, blir bara roligare och roligare ju bättre man blir. Finns dessutom hardcore och normal mode. På hardcore så har du ingen HUD, och inget sikte (med det menar jag att du inte har ett vitt kryss mitt i skärmen hela tiden, utan du måste sikta - föra bössan mot kinden och använta siktkornet för precisionsskott). Man dör dessutom mycket lättare. Det är svårt i början, men man vänjer sig fort. Efter det vill du inte spela annat än hardcore, eftersom du är så van att döda på 1-2 skott, och slutar därmed skjuta efter ett par träffar. Sen dör du för att han du skjöt på behöver ett halvt mag för att dö.

Anledningen till att jag nämner rainbow six är att du nämnde taktik. Det är ett väldigt taktiskt spel, som är lite segt emellanåt.

Inte spelat COD5 ännu, så det vet jag inget om.

Hoppas du fick ut något ur mitt svar
Citera
2009-03-19, 13:36
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag söker inget specifikt spel,
utan ett spel som är som typ som Simcity, Ceasar osv.

Dvs där man under längre tid bygger upp en stad med massa olika delar, gärna också där man ska försvara sig mot motståndare, dock ej viktigt.

Men huvudsaken är att det ska vara ett spel där man kan gå in på samma bana och byggare vidare och alltid kunna göra något bättre.

Finns något sånt spel ute förutom de jag nämnde i början.
http://en.wikipedia.org/wiki/City_Building_Series
Citera
2009-03-19, 16:56
Medlem
Någon som kan namnet på spelet som kommer efter Ninja Gaiden på 3:41?
http://www.gametrailers.com/player/46723.html?type=flv
Citera
2009-03-19, 19:48
Medlem
ErikPontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPonti
Tjena

Jag söker ett gammalt strategispel , grafiken var ganska ''rund''. Vattnet var extremt fint för att vara ett så gammalt spel. Jag lirade det för 4-6 år sen.

Man kunde spela som bl a aztekerna . Pengar fick man genom att bygga hus som genererade pengar. När man installerade spelet så kommer jag ihåg att man såg http://www.ww2incolor.com/gallery/albums/us_army/calliope.jpg på bilderna. Dock så var det typ nån medeltida sort, de där skjut grejjerna var av trä. Hela pansarvagnen var av nån medetida trä-sort.

De flesta banorna var i skogs-miljö kommer jag ihåg.
En gubbe som jag kommer ihåg är en spindel-liknande trä grej.

När man blev anfallen kom det alltid ljud från ens hövding , ljud som t ex:
Kommer ihåg aztekerna, sent tror jag det fanns ''vanliga'' människor också.
Jäklar asså, kommer ihåg massa små-detaljer men inget större.

Ah juste, när man blev anfallen av fiendena så hörde man massa konstiga ljud. Troligtvis från hövdingen.

AHHHH

FOLLOSEUM ( ? wtf )

sen om man dog så hörde man : AHHHH I'M KILLED.

All hjälp uppskattas, tack på förhand!

Bumpar mitt eget inlägg, börjar få en del flashbacks från spelet.

Kommer ihåg att det fanns byggnader som hette arsenal och farm. Farmen var ganska fint gjord.

Kommer också ihåg nån gubbe som jag tror hette bombardier. Dom hade en molotov cocktail knuten runt bröstet.

Spel som det inte är:

Ceasar
AoE
och några mer som jag inte kommer ihåg

All hjälp uppskattas!
Citera
2009-03-19, 23:07
Medlem
sam_elofs avatar
Tjofräs, söker som titeln antyder nåt form av onlinespel som uppmanar en att göra random konstiga saker, eller nåt annat liknande tjafs, som kan passa bra på fyllan. Haj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in