Citat:
Ursprungligen postat av N73r
hej söker nytt bra spel (fps), skaplig grafik. vill även att det ska vara så man kan lira i lag och är tvungen att lägga upp lite taktiker , hur många man kan vara i varje lag kvittar men minst 2 pers. man skall kunna hitta matcher rätt lätt, gärna mycket fart och en hel del skicklighet för att va bra.
någon som vet nått skapligt nytt och bra ?
cod 5 är det bra ?
crysis samt farcry2 hur är det , uppfyller det jag önskar ?
Jag skulle säga COD4 eller Rainbow Six Las Vegas.
COD4 har fart, grafik, känsla, ja det är ett kanonspel. Lätt att variera, blir bara roligare och roligare ju bättre man blir. Finns dessutom hardcore och normal mode. På hardcore så har du ingen HUD, och inget sikte (med det menar jag att du inte har ett vitt kryss mitt i skärmen hela tiden, utan du måste sikta - föra bössan mot kinden och använta siktkornet för precisionsskott). Man dör dessutom mycket lättare. Det är svårt i början, men man vänjer sig fort. Efter det vill du inte spela annat än hardcore, eftersom du är så van att döda på 1-2 skott, och slutar därmed skjuta efter ett par träffar. Sen dör du för att han du skjöt på behöver ett halvt mag för att dö.
Anledningen till att jag nämner rainbow six är att du nämnde taktik. Det är ett väldigt taktiskt spel, som är lite segt emellanåt.
Inte spelat COD5 ännu, så det vet jag inget om.
Hoppas du fick ut något ur mitt svar