2010-10-31, 17:58
Medlem
nietsoviets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=CTL2xAgIFUY&feature=related ?
JAG ÄLSKAR DIG!
Citera
2010-10-31, 19:12
Medlem
Silverstakes avatar
Fan jag har aldrig fattat att Bubsy var en katt . Tack för den!
Citera
2010-10-31, 19:35
Medlem
Morrissons avatar
Det finns ett datorspel som är baserat på politik och jag minns verkligen inte namnet. Det är ett spel man köper, alltså inte Erepublik. Det finns en tråd om spelet, men jag kan verkligen inte hitta det.

Man har ett eget politiskt parti, styr ett land och pillar på micro-management, om jag inte minns helt fel.

Mycket tacksam för svar!
Citera
2010-10-31, 19:40
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstake
Fan jag har aldrig fattat att Bubsy var en katt . Tack för den!

Han är väl en "bobcat", lodjur eller rödlo egentligen.
Citera
2010-11-01, 00:20
Medlem
dolt1337s avatar
Tips på strategi spel med bra grafik och det behöver inte vara något speciellt strategi spel bara det är nytt och fräscht. ni får gärna tipsa om uppkommande strategi spel med
Citera
2010-11-01, 00:32
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolt1337
Tips på strategi spel med bra grafik och det behöver inte vara något speciellt strategi spel bara det är nytt och fräscht. ni får gärna tipsa om uppkommande strategi spel med

Company of Heroes
Citera
2010-11-01, 00:45
Medlem
karlpessars avatar
Jag kommer i håg ett flygplansspel jag spelade för kanske 6-8 år sedan som var jättekul. Dessvärre kommer jag inte i håg namnet.
De ledtrådar jag har är att spelet följde med en "pc-tidning", kan ha hetat K eller nåt. Grafiken var enkel men fysiken var kanon. Det fanns många olika stridsflygplan att välja mellan och man kunde göra uppdrag och sätta upp luftstrider med flera lag.

Hoppas någon känner igen det
Citera
2010-11-01, 12:53
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
Jag söker titeln på ett FPS-spel jag spelade på PC för en massa år sedan.

Spelet utspelade sig på 60-talet och jag har för mig att storyn var rätt lik red alert (att WW2 aldrig inträffat). Spelet var rätt likt medal of honour och jag tror det släpptes ungefär samtidigt som det första av de nyare wolfenstein-spelen. Jag minns att spelet fick bra kritik i spelpressen och jag minns även att jag själv tyckte det var ganska bra. Jag sträckspelade igenom det första sittningen men återvände aldrig till det efter det.

Någon som kan hjälpa mig komma på titeln?

EDIT: Ett av vapnen i spelet var ett sniper-gevär med grön lins på kikarsiktet, har även för mig att kikarsiktet var inlindat i någon brun väv.

Lite mer info: Jag har för mig att karaktären man spelade som var kvinna och att färgen på hennes kläder var lila eller röda och att hon var insvept i någon slags huvmantel.
Citera
2010-11-01, 13:10
Medlem
Shroomfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolt1337

Kom på ett till. Stronghold 3 ser ju bra ut, men det har inte kommit ut än.
Citera
2010-11-01, 14:27
Medlem
dupes avatar
Jag eftersöker ett indie-liknande spel vars demo följde med någon speltidning i stil med PC Gamer, säkert under 90-talet. Det var ett Windows-baserat plattformsspel i stil med Loderunner där man navigerade en liten trollkarl genom en bana med fantasy-tema som var full av pussel, nycklar, fällor och fiender. Spelet var väldigt vackert och atmosfäriskt, och man kunde dessutom spela två spelare.

Om jag inte minns fel så var spelet 640x480px i upplösning, och varje objekt, fiende och karaktär utgjordes av en "tile" på 16x16 pixlar, så det var alltså väldigt litet men detaljerat.

Någon annan som känner igen detta? Jag har pratat med en annan svensk som skrev om detta spel i ett annat forum där han eftersökte namnet, men utan större tur. Jag kanske har bättre lycka här. :-)

EDIT:

Har jag missuppfattat tråden?
Senast redigerad av dupe 2010-11-01 kl. 15:09.
Citera
2010-11-01, 14:57
Bannlyst
Tips om lite mer spel som Settlers där man bygger en medetida stad osv... Även lite krig ska förekomma och ekonomibaserat lite granna. Helst inte kinesriddare, indianer osv. Och inte från typ 2004 med billig 3D grafik då kör jag hellre gammalt med bra grafik för den tiden.
Senast redigerad av kNekarn 2010-11-01 kl. 15:01.
Citera
2010-11-01, 15:08
Medlem
dupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Tips om lite mer spel som Settlers där man bygger en medetida stad osv... Även lite krig ska förekomma och ekonomibaserat lite granna. Helst inte kinesriddare, indianer osv. Och inte från typ 2004 med billig 3D grafik då kör jag hellre gammalt med bra grafik för den tiden.
Jag vet inte om du har fått tipset, men 7kingdoms är ett ganska klockrent spel om du inte tycker att grafiken är allt för skrutten. Det är ett slowpaced RTS med mycket fokus på ekonomi, relationer, kulturer och framförallt det roligaste elementet vilket är att man via olika tillämpningar kan influera fristående städer till att ansluta till ditt kungadöme. Man kan även köra det online, fast jag har inte lyckats få multiplayer att fungera bra över nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in