2015-12-11, 01:16
Medlem
JoeL431s avatar
Söker ett gammalt PC spel, eventuellt NES/SNES simulator till PC. Linjärt, man är en joker/clown som tar sig förbi hinder. Ibland i luften, hoppandes på blad? Liknande Super Mario i stilen.

Tacksam för svar!
Citera
2015-12-11, 10:25
Medlem
Vitgardistens avatar
Ett onlinespel jag körde för en massa år sedan. Man var en streckgubbe som sköt pilar på en massa andra streckgubbar som anföll med svärd, och efter ett tag kunde det komma stora streckgubbar som var mycket svårare att döda. Väldigt enkelt och hjärndött spel (skönt tidsfördriv dock ), det gick bara att gå framåt eller bakåt minns jag, och man skulle skjuta ned alla fiender innan de hann fram med sina svärd och dödade en.

Någon som vet?
Citera
2015-12-11, 18:03
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Ett onlinespel jag körde för en massa år sedan. Man var en streckgubbe som sköt pilar på en massa andra streckgubbar som anföll med svärd, och efter ett tag kunde det komma stora streckgubbar som var mycket svårare att döda. Väldigt enkelt och hjärndött spel (skönt tidsfördriv dock ), det gick bara att gå framåt eller bakåt minns jag, och man skulle skjuta ned alla fiender innan de hann fram med sina svärd och dödade en.

Någon som vet?

Hmm vet precis vilket spel du menar men kan inte riktigt komma ihåg namnet. Har för mig att det var något i stil med stickwar eller liknande...
Citera
2015-12-11, 23:55
Medlem
Scratchbites avatar
Jag söker ett spel som jag fick med ett paket med Kellogs Frosties för över tio år sedan, när jag var en liten lillunge.

Jag kommer ihåg VÄLDIGT lite om det spelet, eftersom jag bara kom några minuter in i spelet innan det blev alldeles för läskigt för mig (jag var väl 5 år eller så, lol..). Man spelade som en pojke, som skulle ta sig ur någon slags grottsystem som liknade Grand Canyon - bara det att ett mörker befann sig där inne och dödade mig hela tiden, jag kom inte ens förbi första hindret :P

Någon som minns det spelet?
Citera
2015-12-12, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
Jag söker ett spel som jag fick med ett paket med Kellogs Frosties för över tio år sedan, när jag var en liten lillunge.

Jag kommer ihåg VÄLDIGT lite om det spelet, eftersom jag bara kom några minuter in i spelet innan det blev alldeles för läskigt för mig (jag var väl 5 år eller så, lol..). Man spelade som en pojke, som skulle ta sig ur någon slags grottsystem som liknade Grand Canyon - bara det att ett mörker befann sig där inne och dödade mig hela tiden, jag kom inte ens förbi första hindret :P

Någon som minns det spelet?

Heart of Darkness?
Citera
2015-12-14, 00:59
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Söker ett gammalt PC spel, eventuellt NES/SNES simulator till PC. Linjärt, man är en joker/clown som tar sig förbi hinder. Ibland i luften, hoppandes på blad? Liknande Super Mario i stilen.

Tacksam för svar!
Kan det vara Pandemonium?
Citera
2015-12-15, 18:08
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Kan det vara Pandemonium?
Det var det!! Tack så hemskt mycket, det betyder jätte mycket verkligen. Drog ner en emulator och lirade halva natten igår med min sambo. Spelet har stort barndomsvärde för henne.

Stort tack!
Citera
2015-12-15, 23:53
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det var det!! Tack så hemskt mycket, det betyder jätte mycket verkligen. Drog ner en emulator och lirade halva natten igår med min sambo. Spelet har stort barndomsvärde för henne.

Stort tack!
Inga problem. Spelade det en hel del när jag var yngre också
Citera
2015-12-16, 00:04
Medlem
kravitzzzs avatar
Star Wars-spel för PC, utkommet mellan 1995-2002. Man spelar som en bounty hunter, och man kan välja mellan olika karaktärer. Det är tredjepersonsperspektiv, och man kan spela som Greedo samt andra karaktärer som jag tror är påhittade bara för spelet. Det är *inte* spelet "Bounty Hunter".
Citera
2015-12-26, 21:45
Medlem
Kleops avatar
Jag har bara sett en video av slutfighten i spelet. Det var futuristiskt fast karaktärerna använde några typer av svärd. De kan ha varit orangea. Och jag tror att karaktären man spelade som var röd. Han hade någon typ av rustning på sig, typ som i Halo.
Men i alla fall, scenen innan fighten utspelar sig som så att huvudkaraktären står och snackar med antagonisten om någonting. Antagonisten har någon kompis med sig om går fram och sticker sitt svärd i huvudkaraktären som till följd faller ner på knä. Efter att antagonisten har pratat lite mer börjar huvudkaraktären skratta lite halvt galet eftersom att (om jag minns rätt nu vet jag inte) smärtan gör honom starkare. Han reser sig upp, och nu verkar han galet peppad på fighten. Bla bla bla *mer snack* Sen börjar de slås, med sina svärd.
Citera
2015-12-26, 23:09
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Jag har bara sett en video av slutfighten i spelet. Det var futuristiskt fast karaktärerna använde några typer av svärd. De kan ha varit orangea. Och jag tror att karaktären man spelade som var röd. Han hade någon typ av rustning på sig, typ som i Halo.
Men i alla fall, scenen innan fighten utspelar sig som så att huvudkaraktären står och snackar med antagonisten om någonting. Antagonisten har någon kompis med sig om går fram och sticker sitt svärd i huvudkaraktären som till följd faller ner på knä. Efter att antagonisten har pratat lite mer börjar huvudkaraktären skratta lite halvt galet eftersom att (om jag minns rätt nu vet jag inte) smärtan gör honom starkare. Han reser sig upp, och nu verkar han galet peppad på fighten. Bla bla bla *mer snack* Sen börjar de slås, med sina svärd.

Det var i 3:e person.
Citera
2015-12-28, 12:42
Medlem
runken2000s avatar
Hej!

Jag undrar över ett dataspel från 90-talet. Jag tror att det kom ungefär samtidigt som klik n' play.
Spelet gick ut på att man byggde en stad (typ satte ut färdiga hus) som det bodde monster i,
alla i staden var monster i olika färger, typ prickiga.
Fodralet till spelet var lila och namn-loggan på spelet såg typ ut lite som cartoon network-loggan fast i olika färger..

Monstren kanske börjar slåss med varandra också!

Någon som vet eller??
Tack

mvh runken2000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in