2010-10-10, 13:00
Medlem
Fizzrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Nej då det duger fint. Men menar du etttan eller tvåan?

Om du vill ha storyn borde du spela ettan först (för storyn äger )
Båda spelen är minst lika bra, bara det att tvåan tog bort lite saker som gör det lättare för spelaren (tex att man blir översvämmad med loot :P) och experimenterar med ett nytt explorer läge.
Tror 1:an har flest sidequest, då man kan landa med sitt fordon på olika planeter, medans 2:an bytte ut att landa med fordon på planeter att man bara kör ett jobbig minispel och skickar "probes" till planeter.

Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Vilket fightingspel till XBOX 360 som inte tar evigheter att lära sig? Jag tycker det ska vara avkopplande att spela och orkar därför inte plugga in 100 superavancerade kombinationer för att kunna spela. Har mina fightingrötter i Street fighter 2 och mortal kombat. Redan då tog det tid att lära sig specialare och vad jag hört är street fighter idag svårt att göra coola saker i. Funderat på Dead or Alive men på youtube verkar det inte så kul, dock inte testat det. Har redan UFC 2010 men behöver variation.

Vilket fightingspel är kul/bäst och man kan göra coola saker utan att behöva plugga in supersvåra saker/kombinationer för att komma ngn vart i spelet?

Jadu finns inte så många tror jag
Din bästa chans är väll att skaffa Kinect och fighting spelet som kommer till den, men tvivlar på att de e värt
Citera
2010-10-10, 13:10
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Vilket fightingspel till XBOX 360 som inte tar evigheter att lära sig? Jag tycker det ska vara avkopplande att spela och orkar därför inte plugga in 100 superavancerade kombinationer för att kunna spela. Har mina fightingrötter i Street fighter 2 och mortal kombat. Redan då tog det tid att lära sig specialare och vad jag hört är street fighter idag svårt att göra coola saker i. Funderat på Dead or Alive men på youtube verkar det inte så kul, dock inte testat det. Har redan UFC 2010 men behöver variation.

Vilket fightingspel är kul/bäst och man kan göra coola saker utan att behöva plugga in supersvåra saker/kombinationer för att komma ngn vart i spelet?

Det är tekken du borde köra, men det finns nog bara till PS.
Citera
2010-10-10, 13:36
Medlem
skazzis avatar
letar efter ett miningspel. Vad jag har fått se så är det ett nytt spel med totalt värdelös grafik. Och ens uppgift i spelet går egentligen bara ut på att leta mineraler och bygga. kommer dock inte på vad spelet heter nån som har en aning om vad spelet jag söker heter ?
Citera
2010-10-10, 13:43
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
letar efter ett miningspel. Vad jag har fått se så är det ett nytt spel med totalt värdelös grafik. Och ens uppgift i spelet går egentligen bara ut på att leta mineraler och bygga. kommer dock inte på vad spelet heter nån som har en aning om vad spelet jag söker heter ?
Minecraft.
Citera
2010-10-10, 13:46
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Minecraft.

så hette spelet ja tack som fasen
Citera
2010-10-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det är tekken du borde köra, men det finns nog bara till PS.

Tekken 6 finns även till 360: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=352768#rparams=ss=tekken%20360

Hur är det jämförelse med ex Dead or Alive?
Citera
2010-10-10, 13:50
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Tekken 6 finns även till 360: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=352768#rparams=ss=tekken%20360

Hur är det jämförelse med ex Dead or Alive?

Dead or alive har mer halvnakna damer och tekken har lite coolare karaktärer. Kontrollmässigt är det inte jättestor skillnad vad jag vet. Tekken är nog lite lättare att bara trycka på och hoppas på att det går bra.
Citera
2010-10-10, 16:06
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:

Jag skulle nog lätt säga Soul Calibur 4. Bra balanserat stridsystem med otroligt flyt i kontrollern gör att det är lätt att lära sig men svårt att bemästra. Har förvisso ingen kompetativ online erfarenhet vilket för många kanske är en viktig detalj men vad gäller offline casual spelade är det ett höjdar lir.

Annars har du ju alltid Marvel vs Capcom 2 på arcaden. Needless to say en underhållande klassiker.
Citera
2010-10-11, 02:44
Medlem
David_Villas avatar
Finns det något bra skidspel/backhoppningspel? Till PC.
Citera
2010-10-11, 03:48
Medlem
Letar efter bra bilspel till PC, var åratal sen jag körde bilspel på datorn så det är bara o dundra på förslag.
Citera
2010-10-11, 12:48
Medlem
uffepuffes avatar
någon som kan hjälpa mig att hitta ett vampyrspel, det var ett första persons rollspel och livmätarn bestod av blod.
(INTE Vampire: The Masquerade eller något i den serien)

det var liksom någon slags medeltidtema och jag tror att man kunde kontrollera flera vampyrer med olika egenskaper, kanske 4?

jag har för mig att man började i någon fängelsehåla av nåt slag.
Citera
2010-10-11, 13:55
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
någon som kan hjälpa mig att hitta ett vampyrspel, det var ett första persons rollspel och livmätarn bestod av blod.
(INTE Vampire: The Masquerade eller något i den serien)

det var liksom någon slags medeltidtema och jag tror att man kunde kontrollera flera vampyrer med olika egenskaper, kanske 4?

jag har för mig att man började i någon fängelsehåla av nåt slag.
Det där låter precis som Föregångaren till Vampire The Masquerade Bloodlines, kommer dock inte exakt ihåg vad det heter. Är ganska säker på att det heter något med Vampire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in