2015-03-29, 20:46
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unanimouz
det racing-spelet, såg man det ovanifrån? I så fall vill jag hemskt gärna också veta om du hittat det!

Ignition heter bilspelet
Citera
2015-03-29, 20:49
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Den här är svår då jag har lite att gå på.

Det var ett amigaspel som fungerade på A500. detta kan ha varit 1991-93 skulle jag tro. Det var något slags peka och klicka spel. Där man skulle lösa olika problem. Har för mig att det var typ medeltiden eller riddare eller något liknade.
Det jag framförallt minns var att man kunde stoppa i disketten när man hade deluxe paint igång och öppna olika bilder och bland annat var det en topples tjej i spelet. Har för mig att man var i skogen och i något hus.

Man såg ingen karaktär utan det var mer som myst.

EDIT: eller var det mer rollspel kanske, mitt minne sviker mig.

Tror jag har en diskett med detta spelet i någon kasse, kan dock inte minnas vad det hette. Känner heller inte igen det där med att det skulle finnas en topless brud?

Annars vet jag att jag haft ett spel likt myst som jag brände av en kompis till min A500.
Citera
2015-03-31, 02:14
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx

Iron Lord? https://www.youtube.com/watch?v=Z0EWm9y1n5s

Nej tyvärr inte det, minns mer att det var typ som myst eller peka klicka.

Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Tror jag har en diskett med detta spelet i någon kasse, kan dock inte minnas vad det hette. Känner heller inte igen det där med att det skulle finnas en topless brud?

Annars vet jag att jag haft ett spel likt myst som jag brände av en kompis till min A500.

Hittade spelet jag menade : Chrono Quest II

https://youtu.be/u3tiy_d7rAM?t=933
Kolla där
Senast redigerad av rovmun 2015-03-31 kl. 02:23.
Citera
2015-03-31, 11:40
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Hittade spelet jag menade : Chrono Quest II

https://youtu.be/u3tiy_d7rAM?t=933
Kolla där

Se på fan! Det där minns jag knappt haha.
Citera
2015-03-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Ignition heter bilspelet

Tusen tack!
Citera
2015-04-02, 12:18
Medlem
Hax.Pains avatar
Det här blir nog lite konstigt, men jag försöker.
Spelet kom ut under sena 2000 tror jag, det kan hända att det finns en tvåa.
Liknar dragon age har jag för mig.
Spelade som rouge med två svärd.
Fina färger, öppen värld men ändå inte. Man bytte map, blev alltid styrd mot det rätta stället har jag för mig.
I början tror jag att man träffar någon av dom sista bossarna i en liten stuga, svart lila kvinnlig mage.
Kanske kommer på något mer under dagen, då fyller jag på.
Sorry för dålig info, men minnet är dåligt

Edit: tror kanske att man började spelet på en hög med lik och att det fanns något speciellt folk/ras i spelet som man skulle hjälpa.
Senast redigerad av Hax.Pain 2015-04-02 kl. 12:31.
Citera
2015-04-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Det här blir nog lite konstigt, men jag försöker.
Spelet kom ut under sena 2000 tror jag, det kan hända att det finns en tvåa.
Liknar dragon age har jag för mig.
Spelade som rouge med två svärd.
Fina färger, öppen värld men ändå inte. Man bytte map, blev alltid styrd mot det rätta stället har jag för mig.
I början tror jag att man träffar någon av dom sista bossarna i en liten stuga, svart lila kvinnlig mage.
Kanske kommer på något mer under dagen, då fyller jag på.
Sorry för dålig info, men minnet är dåligt

Edit: tror kanske att man började spelet på en hög med lik och att det fanns något speciellt folk/ras i spelet som man skulle hjälpa.
Det enda jag kommer att tänka på är Kingdoms of Amalur: Reckoning
Citera
2015-04-07, 09:59
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taub
Det enda jag kommer att tänka på är Kingdoms of Amalur: Reckoning

YES! tusen tack!!
Citera
2015-04-07, 13:27
Medlem
chots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Farcry, Condemned eller Prey.
spela masseffect 2 vet ja!
Citera
2015-04-18, 08:48
Medlem
Letar efter ett erotisk spel som jag körde väldigt mycket förut, letat överallt men kommer fan inte på namnet .

Det handlar om en man som hittar nån brud på gatan gör en sex film sen spelar in det han gör och säljer vidare.. Man ska lyckas med att gör så många videos som möjligt sen blir man rikare rikare fler och fler brudar man för filmer med sedan man öppnar man eget företag och filmar andra när dem har sex osv osv.. Sjukt kul spel faktiskt haha. PC game.
Citera
2015-04-18, 22:51
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HittaMig86
Letar efter ett erotisk spel som jag körde väldigt mycket förut, letat överallt men kommer fan inte på namnet .

Det handlar om en man som hittar nån brud på gatan gör en sex film sen spelar in det han gör och säljer vidare.. Man ska lyckas med att gör så många videos som möjligt sen blir man rikare rikare fler och fler brudar man för filmer med sedan man öppnar man eget företag och filmar andra när dem har sex osv osv.. Sjukt kul spel faktiskt haha. PC game.

typ lula - the sexy empire eller nått sånt tror jag det heter :P
Citera
2015-04-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxindor
Hej. Söker ett spel jag spelade för ca 5-7 år sedan på PC. Det var lite matrix inspirerat då man kunde slänga sig och skjuta. Har för mig det var f2p, och var då säkert även p2w. Man kunde hoppa och göra volter mellan byggnader. Man sköt typ med uzis och man kunde även navända svärd och dasha runt.

Gunz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in