2010-09-19, 17:04
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGordon
Letar jag också efter, har inte hittat något kul på senaste, verkar inte som om någon gör denna typ av spel längre?
http://www.mobygames.com/browse/games/x,40/list-games/
Där har du lite att gå igenom. Men som du säger så görs det inte mycket inom den genren nuförtiden...
Citera
2010-09-19, 20:31
Medlem
tygrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Är jättesugen på ett spel inom någon av dessa tre kategorier:

1. Management-spel där man driver företag eller liknande. Tjänar pengar och expanderar.

2. Bygga-spel som SimCity ungefär.

3. Singelplayer RPG-spel med levlar och så. Jag har spelat de flesta redan.

Gärna något Indie-spel i någon av ovanstående kategorier så sitter du på en diamant säg till!

2. Där kan jag faktiskt rekommendera CitiesXL, tar kanske en tid att komma in i men åandrasidan så är det fruktansvärt roligt att bygga en liten storstad.

Alt 2, är att du väntar på uppförljaren

3. Kanske Pirates of Carribean skulle varit något? Tror dock inte att man levlade men kul är det.
Kan också tipsa om Hard to be a God, har aldrig spelat det men det verkar kul.
Citera
2010-09-19, 20:52
Medlem
musslys avatar
Jag söker ett spel, tror det var till windows 95 eller liknande.

Kommer inte riktigt ihåg vad det gick ut på, men tror man skulle transportera en boll eller liknande genom banan. Det var en skärm, och så fick man olika saker att välja på som "bollen" (eller vad det nu var) skulle transporteras på. Det var allt från studsmattor/trampoliner, till ljusstakar som brände snören, saxar, vanliga träbitar som bollen kunde åka på, katter och råttor som sprang på saker som började rulla... det fanns både tennisbollar och bowlingklot... pistoler som man fick snöra upp och ordna något som åkte på så att snöret drogs åt och pistolen sköt, ballonger som skulle smällas och som man kunde ha saker på... ja det fanns hur mycket saker som helst.... det var olika mkt saker man fick välja på vid varje bana har jag för mig.. Väldigt rörigt spel och kommer som sagt inte ihåg exakt vad det gick ut på...

Någon som har någon aning vad spelet heter???
Citera
2010-09-19, 21:04
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mussly
Jag söker ett spel, tror det var till windows 95 eller liknande.

Kommer inte riktigt ihåg vad det gick ut på, men tror man skulle transportera en boll eller liknande genom banan. Det var en skärm, och så fick man olika saker att välja på som "bollen" (eller vad det nu var) skulle transporteras på. Det var allt från studsmattor/trampoliner, till ljusstakar som brände snören, saxar, vanliga träbitar som bollen kunde åka på, katter och råttor som sprang på saker som började rulla... det fanns både tennisbollar och bowlingklot... pistoler som man fick snöra upp och ordna något som åkte på så att snöret drogs åt och pistolen sköt, ballonger som skulle smällas och som man kunde ha saker på... ja det fanns hur mycket saker som helst.... det var olika mkt saker man fick välja på vid varje bana har jag för mig.. Väldigt rörigt spel och kommer som sagt inte ihåg exakt vad det gick ut på...

Någon som har någon aning vad spelet heter???

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Machine_%28game%29 ?
Citera
2010-09-19, 21:10
Medlem
musslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Machine_%28game%29 ?

taack så mycket
Citera
2010-09-21, 15:57
Medlem
Finns det nåt spel till xbox 360 som linar GTA IV men med mycket motorcyklar, crossar, supermotard och sånt (får absolut vara ett bilspel men med mycket motorcyklar) Måste vara möjligt att köra i en stad, eller åtminstone frikörning på ett lite större område. Nytt och frächt ska det vara ochså och bra köregenskaper och så.
Citera
2010-09-21, 16:00
Medlem
Lieutenants avatar
Jag söker ett horror spel som heter nåt med Rose.
Citera
2010-09-21, 16:10
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Jag söker ett horror spel som heter nåt med Rose.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_Rose ?
Citera
2010-09-21, 16:11
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickman17
Finns det nåt spel till xbox 360 som linar GTA IV men med mycket motorcyklar, crossar, supermotard och sånt (får absolut vara ett bilspel men med mycket motorcyklar) Måste vara möjligt att köra i en stad, eller åtminstone frikörning på ett lite större område. Nytt och frächt ska det vara ochså och bra köregenskaper och så.

Saints Row 2?
Citera
2010-09-21, 16:13
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tygrew
2. Där kan jag faktiskt rekommendera CitiesXL, tar kanske en tid att komma in i men åandrasidan så är det fruktansvärt roligt att bygga en liten storstad.

Alt 2, är att du väntar på uppförljaren

3. Kanske Pirates of Carribean skulle varit något? Tror dock inte att man levlade men kul är det.
Kan också tipsa om Hard to be a God, har aldrig spelat det men det verkar kul.
Cities XL har jag redan. Det var inget vidare faktiskt. Eller har de uppdaterat spelet något på sistone. Tyckte det saknades en himla massa som fanns i SimCity för 6 år sedan.
Citera
2010-09-21, 16:22
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_Rose ?

ja tack
Citera
2010-09-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Saints Row 2?

Naaaeeeeiiiijjjj! Nått mycket nyare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto