2009-02-16, 20:19
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Sökte lite här innan, men jag hittade inte direkt något.
Söker ett spela att spela med flickvännen, inget skjuta döda, RPG levla eller liknande.
Gärna där man sparar sina spel och sådär.
Hon gillar Sims, men jag tröttnar när jag har byggt en stund.

Några förslag?

Kanske något utav de där Rollercoaster Tycoon-spelen?

Annars kommer ju The Sims 3 om bara några få dagar. Visst det är väl likt de gamla spelen, men är ju iallafall värt att testa.
Citera
2009-02-16, 20:30
Medlem
Glömde nämna att det är PC det gäller.
Har redan spelat igenom det, enligt mig helt underbart
Citera
2009-02-16, 20:33
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Glömde nämna att det är PC det gäller.
Har redan spelat igenom det, enligt mig helt underbart
Backpacker kanske?

Förutom Backpacker, Sims, Rollercoaster Tycoon m.fl. så tycker jag att ni ska testa på Atlantis - The lost tales. Det är riktigt gammalt, säkert en 10 år, men det är bland de roligaste spelen jag någonsin har spelat. Så det rekommenderas. Det är ett äventyrspel och ja... det händer en massa roligt, mysterier och så får man klura lite och tänka.
Citera
2009-02-16, 20:37
Medlem
Xeeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolmeN-
tja , någon som vet några schyssta spel man kan lira multiplayer på xbox 360. Endast på en konsoll alltså t.ex split-screen. inte systemlink eller live.

Left 4 Dead är ett jävligt roligt multiplayerspel som både går att spela live och split-screen på 360
Citera
2009-02-16, 20:47
Medlem
Jag söker ett spel. Man kör 2player mot varandra.

Man är 2 apor/gorillor i rymddräkter, och banan är massa byggnader i olika storlekar.
Man blir placerad någonstans bland byggnaderna och ska sedan träffa varandra med bananer.

Man måste tänka på vind, höjd, och hastighet.

Någon som vet va ja snackar om>?
Citera
2009-02-16, 23:14
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenLime
Om det var! , haha jag fatta inte att du lyckas klura ut det, nu blire ladda ner det och uppleva gamla minnen

Ja nu blev jag också lite nostalgisk. Det är riktigt bra! Många goa minnen från det, som den där nerviga kycklingen som springer runt och gormar att himlen kommer ramla ner!
Citera
2009-02-16, 23:16
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Jag söker ett spel. Man kör 2player mot varandra.

Man är 2 apor/gorillor i rymddräkter, och banan är massa byggnader i olika storlekar.
Man blir placerad någonstans bland byggnaderna och ska sedan träffa varandra med bananer.

Man måste tänka på vind, höjd, och hastighet.

Någon som vet va ja snackar om>?

Har för mig att det kort och gott heter Gorillas. Men det finns ju andra varianter av samma idé som t.ex. Scorched Earth som är mycket bättre, och det även finns nya remakes av.
Citera
2009-02-17, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xoxava
Något i stil med Assassin's Creed, Prince of Persia och Mirror's Edge..någom som vet ?

Ingen?
Citera
2009-02-17, 20:01
Medlem
bizzks avatar
Söker gratis mmo så som runes of magic, Shayia

dock har jag inte hittat vart man kan ladda hem Shayia så om någon vet är jag tacksam för svar
Citera
2009-02-17, 20:47
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Söker gratis mmo så som runes of magic, Shayia

dock har jag inte hittat vart man kan ladda hem Shayia så om någon vet är jag tacksam för svar

http://shaiya.aeriagames.com/download ?
Citera
2009-02-18, 07:27
Medlem
Zequrs avatar
Jag tror det var ett nes min moster hade, men jag kan inte alls minnas vad två spel jag minns hette.

Den ena var ett sorts pusselspel, där du var en liten kille med stor trollkarlshatt som trollade fram och bort is för att släcka eldar. Det var en sorts världsskärm där man gick till en nivå, och låste upp banorna tills sista banan på nivån som var ett slott där man ofta hade tidsbegränsning i form av stigande lava. Elden såg lite annolunda ut på olika nivåer oxå, och efter man klarat av en nivås slott kom det upp två bjällror/klockar o klingade o enns lilla trollkarl hoppade upp i split några gånger . Någon som vet namnet på dethär spelet? Tror det var något med Ice. Den jag spelade var japanskt eller kinesiskt språk

Det andra minns jag inte lika väl. Man kunde välja en rosa eller en blå liten lurvig rund figur, gick sedan in i ett stort träd, o fick sedan skjuta runt saker o gå rätt väg för att komma förbi rummen. Gick man t.ex. framför vissa figurer blev man skjuten.

Skulle vara glad om någon hjälpte mig med namnen på dessa.
Citera
2009-02-18, 11:25
Medlem
bizzks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
http://shaiya.aeriagames.com/download ?

tack tack, märkte att jag inte kunde logga in på vissa sidor så avinstaleerade norton och installera NOD32 nu funkade det

Ps. finns det inga mer gratis mmo med fantsy liknande eller gangster liknande?

gärna gratis, och skill baserat utan levels =)
Senast redigerad av bizzk 2009-02-18 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in