Jag söker ett gammalt äventyrsspel där man är en riddare (eller en grön gubbe) som rider in på en häst i en skum by. Minns att i denna by blir man jagad av en varulv i vissa områden. Vid något tillfälle blir man fångad av varulven, upphängd och slagen.
Om jag inte minns fel går det ut på att spöa en ond trollkarl. Tror även man blir förvandlad till en groda någon gång.
Styrningen i spelet är ganska likt Little Big Adventure, fast man ser inte karaktären lika mycket "uppifrån".
söker ett spel med en grön kanin... han går på två en och har ett vapen...
det är allt jag kan komma på av spelet. Men jag spelade det väldigt mycket när jag var liten, någon som har en aning. Jag tyckte först att det var lite information jag kom med men det är nog inte många spel som innehåller en grön kanin.
Hej!
Har en Acer aspire one 531h, minidator och undrar om det finns några lätta spel som man kan köra på den. Självklart inte WoW och "The sims 3" men några lättare.
Någon som har tips?
Specifikationer:
Processor Intel Atom N270
Chipset Mobile Intel® 945GSE Express Chipset
Processorhastighet 1.6 GHz
Busshastighet 800 MHz
Minnestyp DDR 667MHz
Minne som ingår 1 GB
Maximalt minne 1 GB
Minnesplatser 1
Hårddiskstorlek 160GB
Hårddisktyp SATA 2,5" 9,5mm
Skärmstorlek 10,1-tum
Maximal skärmupplösning 1024 x 600
Skärmtyp LED
Grafikkort Intel GMA 950
Dedikerat grafikminne Nej
Delat grafikminne Upp till 224 MB
Optisk enhet Nej
Antal eSata-portar 0
Antal USB portar 3
Antal Firewire portar 0
Skärmanslutningar VGA
Expansionskort Nej
Minneskortläsare 5-i-1 SD/MMC/MS/MS PRO/xD
Webbkamera Ja
Mikrofon Ja, inbyggd
TV-kort Nej
Ljudkort/krets Dolby Surround sound med två inbyggda stereohögtalare
Ljudportar 1 hörlursuttag (3,5mm), 1 Mikrofoningång (3,5mm)
Modem Nej
Infraröd Nej
Bluetooth Nej
Nätverk 802.11 b/g
Dockningsmöjlighet Nej
Drifttid batteri 3 timmar
Tangentbord Nordiskt 89% av full tangentbordsstorlek, ej numrerisk
Mus Pekplatta med stöd för multitouch
finns många
CS 1.6
Transport Tycoon Deluxe
sims 1 ( canske sims 2)
diverse flash spel
det är allt jag kan komma på av spelet. Men jag spelade det väldigt mycket när jag var liten, någon som har en aning. Jag tyckte först att det var lite information jag kom med men det är nog inte många spel som innehåller en grön kanin.