2009-10-06, 16:35
Medlem
Brossys avatar
Söker ett spel som är likt Solder of Fortune. Allstå det ska vara first person shooter och det ska vara campaign.
Citera
2009-10-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Gör ett försök på detta, då jag fortfarande inte vet vilket spel det rör sig om.

Spelet i fråga är rätt gammalt, spelade det i början av 90-talet hos min dåvarande granne på en amiga/c64/nån liknande spelmaskin. Det var ett 2D-plattformsspel där man styrde en liten vit riddare. De enda fienderna jag minns var skelett, samt att det fanns en stor skelettdrake som första (tror jag) boss. Man kunde även hitta nya vapen, däribland en röd pil (som behövdes för att döda ovan nämnda skelettdrake) och en vit pil, som var söligare än den röda. Jag minns att man även kunde ha nåt gult solliknande vapen med, som roterade runt plattformen man sköt den på.

Är jag helt ute o virrar eller finns det någon vänlig själ som känner igen detta spel eller iaf har en blek aning om vad det kan röra sig om?

Citat:
Ursprungligen postat av Yrsela
Jag har också letat efter det här spelet i evigheter, glad att jag inte är ensam! (Då fanns det ju på riktigt iaf ) Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette.. T_T Men det måste vara det för det låter precis som jag minns det. När man hade klarat en bit i spelet räddade man en tjejriddare som hade röd rustning, och efter det kunde man byta emellan dom. Det var väldigt stort spel för att vara så gammalt tycker jag, och man kunde gå tillbaka överallt, (man fick ju nya nycklar och olika sätt att ta sig vidare,) man kunde gå åt sidan eller uppåt och neråt via stegar.
Jag älskade det här spelet men minns inte ens vilken dator det var till, än mindre vad det hette.. ._.

Nån som minns? Snälla? Q_Q

Bump
Citera
2009-10-06, 18:54
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Söker ett spel som är likt Solder of Fortune. Allstå det ska vara first person shooter och det ska vara campaign.
Typ alla FPS-spel dårå?
Citera
2009-10-06, 20:06
Medlem
Panzerbat.s avatar
Är sugen på ett mysigt spel i stil med Ceasar 3.
Bygga upp en mysig stad och blahblah blah. Har kollat lite på Anno 1404, är det något att ha?
Citera
2009-10-06, 20:08
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Är sugen på ett mysigt spel i stil med Ceasar 3.
Bygga upp en mysig stad och blahblah blah. Har kollat lite på Anno 1404, är det något att ha?
Det är bra, tycker du ska köra på det.
Citera
2009-10-06, 21:53
Medlem
_abous avatar
GTA-kloner sökes!
Jag har lirat mycket Just Cause, och skulle gärna köra något liknande. Allt egentligen som är sandlåda och innehåller fallskärm är av intresse. Även parkour är alltid kul.

Har kört alla GTA-spel naturligtvis, Saints Row och Total Overdose
Citera
2009-10-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
GTA-kloner sökes!
Jag har lirat mycket Just Cause, och skulle gärna köra något liknande. Allt egentligen som är sandlåda och innehåller fallskärm är av intresse. Även parkour är alltid kul.

True Crime, Mafia, Gudfadern, Scarface och Getaway kanske är något?
Citera
2009-10-07, 00:46
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
GTA-kloner sökes!

Prototype är rätt häftigt.
Citera
2009-10-07, 11:30
Medlem
Nooomys avatar
söker spel som liknar World of Goo..

Pussel/bygga spel?

inga flashspel utan betalspel

några tips?
Citera
2009-10-07, 13:32
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

Prototype är rätt häftigt.
Det har jag till Xbox, har dock inte testat det ännu. Tack för påminnelsen
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi

True Crime, Mafia, Gudfadern, Scarface och Getaway kanske är något?
True Crime har jag lirat, tack för övriga tips, ska kollas upp.

Någon som vet något om spelet Freerunning? Verkade rätt coolt efter en snabb gameplaytitt på YouTube, men tröttnar man ganska snabbt?
Citera
2009-10-07, 14:06
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Det har jag till Xbox, har dock inte testat det ännu. Tack för påminnelsen

True Crime har jag lirat, tack för övriga tips, ska kollas upp.

Någon som vet något om spelet Freerunning? Verkade rätt coolt efter en snabb gameplaytitt på YouTube, men tröttnar man ganska snabbt?

Prototype är skitbra!

Aa det är sjukt värdelöst, iaf psp-versionen som jag testade
Citera
2009-10-07, 14:45
Medlem
qu4dros avatar
tja jag söker ett strategi spel där man styr ett land och gör affärer med andra länder och kan få lån av typ FN och kriga, lite som Capitalism. Vilken grafik som helst
Senast redigerad av qu4dro 2009-10-07 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in