2007-09-09, 11:33
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Bilspel där man bl.a kunde köra en terrängvariant av bubblan.
Gissningsvis 50-70mb stort och fanns olika spelvarianter, bl.a jaga flaggan och köra genom portar.
Ett tag fanns spelet under 14.000 olika namn på kazaa.

Känns det igen ?

Är det Midnight Club kanske? Har för mig det hade nåt capture the flag mode.
Citera
2007-09-09, 16:43
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
System Shock 2 är helt klart värt en koll också.

Tackar, ska kolla upp det också.
Citera
2007-09-09, 18:12
Medlem
Kissapas avatar
Jag söker ett galet japanskt flash-spel som jag lirade för några år sedan.
Man var nån snubbe som åkte cykel så skulle man ramla/flyga så långt som möjligt med hjälp av slag och sparkar från tjejer som stog på marken. Som sagt det var några år sedan jag spelade detta så jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men vill minnas att det var ruggigt kul! Tack på förhand.
Citera
2007-09-09, 22:40
Medlem
Crices avatar
Jag söker ett spel från början/mitten av 90-talet. Man spelar en hjälte med skäggstubb och man spelar i topdown-viewläge. Den första banan utspelar sig i någon slags dinosaurievärld, sedan minns jag att man kommer till en slags sagovärldsbana. Därefter följer, om jag minns rätt, en godisvärldsbana. Man använder en del olika vapen men spelet var rätt barnvänligt.

Man fick med detta till Macen min familj ägde runt '96 eller så, och jag minns att man även fick med Full Throttle. Kanske inte så relevant, vad vet jag.
Citera
2007-09-10, 01:07
Medlem
Boukas avatar
Söker namn på ett gammalt 2D PC-spel som var väldigt likt Earthworm Jim fast lite mer futuristiskt. Pistolen var nästan likadan fast man kunde även hitta annan ammunition till vapnet. Det var mycket såna där fjäderplattor som skjuter iväg en, som i Sonic. Färgglatt. Någon som känner igen?
Citera
2007-09-10, 02:21
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouka
Söker namn på ett gammalt 2D PC-spel som var väldigt likt Earthworm Jim fast lite mer futuristiskt. Pistolen var nästan likadan fast man kunde även hitta annan ammunition till vapnet. Det var mycket såna där fjäderplattor som skjuter iväg en, som i Sonic. Färgglatt. Någon som känner igen?

Jazz Jackrabbit?
Citera
2007-09-10, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissapa
Jag söker ett galet japanskt flash-spel som jag lirade för några år sedan.
Man var nån snubbe som åkte cykel så skulle man ramla/flyga så långt som möjligt med hjälp av slag och sparkar från tjejer som stog på marken. Som sagt det var några år sedan jag spelade detta så jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men vill minnas att det var ruggigt kul! Tack på förhand.

Tror du menar Nanaca Crash
http://www.geocities.jp/lledoece/nanaca-crash.html
Citera
2007-09-10, 04:47
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Är det Midnight Club kanske? Har för mig det hade nåt capture the flag mode.
Nope, spelet jag tänker på var ett offroad-spel med grusvägar.
Citera
2007-09-10, 09:35
Medlem
Kissapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Tror du menar Nanaca Crash
http://www.geocities.jp/lledoece/nanaca-crash.html

Tackar!
Citera
2007-09-10, 17:45
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Nope, spelet jag tänker på var ett offroad-spel med grusvägar.

Hmm. Det var inte 1nsane då? Enda offroadspelet jag kan komma på som är hyfsat nytt. Och det har en del modes så det är ju möjligt att det går att köra CTF i det.
Citera
2007-09-10, 17:55
Medlem
ittebittes avatar
Söker ett PC-spel från början av 90-talet, har för mig att jag hittade det i en shareware-version på en CD jag fick med i tidningen Attack/PCAktiv. Utspelar sig i rymden, man är nån sorts prisjägare (eller nåt...) och man åker omkring i sitt rymdskepp som man ser uppifrån.

Spelet är inte helt och hållet actionbetonat, man utför uppdrag och flyger runt mellan olika baser. Jag minns att man kunde uppgradera sitt rymdskepp med en turbo engine så att man flyger skitsnabbt och kan ta sig till en planet som ligger skitlångt bort. Där bodde det en blå gubbe. De olika destinationerna (planeter och rymdbaser) hittade man till via koordinatsystem.

Spelet börjar med att man blir attackerad av någon ödleliknande sak som varnade en via komradio att de skulle utrota en massa folk, men typ "do not fear pain, we are not a cruel race" eller nåt.

Hmm. Det här blev virrigt, men så är det mest hela tiden när man bara har fragmentariska minnen.
Citera
2007-09-10, 18:14
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Hmm. Det var inte 1nsane då?
Bingo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto