2007-09-07, 17:51
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Jag letar efter ett spel med bra story och som inte är enbart hack-and-slash. RPG, Action Adventure, Adventure, horror, spelar ingen roll, kan tillochmed ta ett FPS om storyn är intressant. Inte heller något som är äldre än ca 2000 eftersom jag ledsnar på grafiken.

Har spelat de mest kända inom dessa genrer (tex BG-serien, nwn, deus ex, kotor, mafia, fahrenheit, och väldigt många adventure) med undantag för horror-genren där jag knappt spelat något alls (datorn klarar dock inte av bioshock). Har spelat de som listades till Tekoppen.
Kan alltså tänka mig istortsett vadsomhelst, bara det är intressant.

Spelat Deus Ex 2?
Visst är det allmänt hatat, men det beror nog till störst del pga jämförelserna med ettan.
Tycker dessutom att själva storyn är fantastisk. Det är spelsystemet som inte är det bästa.

Annars kanske något av Metal Gear Solid-spelen som finns ute till PC. Är ofta väldigt skeptisk till japanska spel då de sällan känns särskillt mogna, och till filmiska spel då de väldigt ofta bara försöker vara så lika Hollywood-filmer som möjligt att de bara blir klyshiga B-actionfilmer.
Metal Gear Solid-serien undviker dessa fällor galant.
Citera
2007-09-07, 21:46
Medlem
LifeIsALoops avatar
För länge sen, typ i börjar av 90 talet fanns det ett schack-spel där pjäserna slog ihjäl varandra. Dom vaknade till liv, klev över på motspelarens ruta och dödade han/henne, tex tornet käkade upp motspelaren.

Finns det nåt liknande schack-spel fasst nyare?
Citera
2007-09-07, 22:06
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
För länge sen, typ i börjar av 90 talet fanns det ett schack-spel där pjäserna slog ihjäl varandra. Dom vaknade till liv, klev över på motspelarens ruta och dödade han/henne, tex tornet käkade upp motspelaren.

Finns det nåt liknande schack-spel fasst nyare?
Du tänker på Battle Chess antar jag. Konami Battle Chess till PSP ska vara under utveckling men annars vet jag inte om det har kommit något sedan Battle Chess Collection någon gång i mitten av 90-talet.
Citera
2007-09-07, 22:39
Medlem
Letar efter ett spel som jag spelade på en dator i en datorbutik.
Det var ett western spel, de heter någonting med fall of eller call of nånting. Skulle hemskt gärna vilja veta vad det hette då det var enormt roligt de jag hann spela
Citera
2007-09-07, 22:49
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drummelgosse
Letar efter ett spel som jag spelade på en dator i en datorbutik.
Det var ett western spel, de heter någonting med fall of eller call of nånting. Skulle hemskt gärna vilja veta vad det hette då det var enormt roligt de jag hann spela

Call of Juarez ! On PC & Xbox360. Kan nog hittas billigt i en reahög ngnstans
Citera
2007-09-08, 02:12
Medlem
Citat:
Jag letar efter ett spel med bra story och som inte är enbart hack-and-slash. RPG, Action Adventure, Adventure, horror, spelar ingen roll, kan tillochmed ta ett FPS om storyn är intressant. Inte heller något som är äldre än ca 2000 eftersom jag ledsnar på grafiken.

Har spelat de mest kända inom dessa genrer (tex BG-serien, nwn, deus ex, kotor, mafia, fahrenheit, och väldigt många adventure) med undantag för horror-genren där jag knappt spelat något alls (datorn klarar dock inte av bioshock). Har spelat de som listades till Tekoppen.
Homeworld, om nu strategi går bra? Det är visserligen gammalt, men jag skulle inte vilja påstå att det är något större fel på grafiken.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines och Anachronox, du har antagligen redan spelat dessa, men iallafall.

Nu var det visserligen rätt längesen jag spelade dessa, men jag tror mig minnas att AquaNox serien hade rätt intressant story.
Citera
2007-09-08, 05:50
Medlem
Truck driver?

Jag har ett svagt minne av att jag spelade ett spel som heter Truck driver. Det gick ut på att man var lastbilschafför och körde omkring, ja lite som en simluator typ, någon som kan bekräfta ifall detta spel finns? Har sökt på google men kommer inte fram till något vettigt.

Paz
Citera
2007-09-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadplay
Jag har ett svagt minne av att jag spelade ett spel som heter Truck driver. Det gick ut på att man var lastbilschafför och körde omkring, ja lite som en simluator typ, någon som kan bekräfta ifall detta spel finns? Har sökt på google men kommer inte fram till något vettigt.

Paz

18 wheels of steel?

Finns ett par expansioner till det också riktigt roligt spel =D
Citera
2007-09-08, 08:55
Medlem
Ironmads avatar
Nån som hört nå om Lineage III kommer snart, eller ens har hört nå om det?
Citera
2007-09-08, 09:19
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFist
Annars kanske något av Metal Gear Solid-spelen som finns ute till PC. Är ofta väldigt skeptisk till japanska spel då de sällan känns särskillt mogna, och till filmiska spel då de väldigt ofta bara försöker vara så lika Hollywood-filmer som möjligt att de bara blir klyshiga B-actionfilmer.
Metal Gear Solid-serien undviker dessa fällor galant.

Citat:
Ursprungligen postat av PhoenixNox
Homeworld, om nu strategi går bra? Det är visserligen gammalt, men jag skulle inte vilja påstå att det är något större fel på grafiken.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines och Anachronox, du har antagligen redan spelat dessa, men iallafall.

Nu var det visserligen rätt längesen jag spelade dessa, men jag tror mig minnas att AquaNox serien hade rätt intressant story.

Vampires har jag spelat, det är ett av mina favoriter, väldigt roligt spel.

Anachronox har jag däremot inte spelat, inte heller Metal gear solid, så dessa ska jag kolla upp. Ska ta och kika på de andra ni nämnde också.

Tackar för svaren!

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmad
Nån som hört nå om Lineage III kommer snart, eller ens har hört nå om det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lineage_3
2011, verkar det som.
Citera
2007-09-08, 09:49
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

edit:

Inte hundra på att jag förstått rätt, men är det det det här eller något liknande som du menar? (Finns även som Xonix)
http://en.wikipedia.org/wiki/JezzBall

System Shock 2 är helt klart värt en koll också.
Citera
2007-09-09, 05:35
Medlem
tjaboooos avatar
Bilspel där man bl.a kunde köra en terrängvariant av bubblan.
Gissningsvis 50-70mb stort och fanns olika spelvarianter, bl.a jaga flaggan och köra genom portar.
Ett tag fanns spelet under 14.000 olika namn på kazaa.

Känns det igen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in