2007-12-04, 09:35
Medlem
fruitbeans avatar
Vet inte varför jag inte kan ändra mitt förra inlägg, hur som helst.. Har ni läst mina andra posts så kommer ännu ett tips till spelet ja söker nu

Gubbarna & tekniken är liknande
http://208.116.9.205/1/graphics/games/games_thingthing3.swf
Förutom att det inte finns nåt story mode o så...
Citera
2007-12-04, 11:42
Medlem
Hjälp supersmurf att hitta ett nytt spel!

Slutade med WoW i helgen och vill nu ha tips på ett nytt fräscht spel! För att ni ska få en uppfattning om vad jag gillar nämner jag de titlar jag nött de senaste åren:

Doom/Quake 1/Warcraft II/Starcraft - Aldrig seriöst eller ens på nätet.
Championship Manager 97/98 - Klassiskt!
Diablo 2 - Nötte till level 93 iaf i multiplayer.
Counter-Strike - Ganska seriöst under lång tid, klan och flera kvällar per vecka.
Warcraft 3/DotA - Ungefär ett år, mest på skoj.
World of Warcraft - Sammanlagt ett halvår drygt, slutade nu i helgen.

Utöver det har jag spelat GTA-serierna, Max Payne, Prince of Persia, Battlefield 2142, Jedi Knight, m.m.

Svag för bra FPS alltså, även en del RTS och hacknslash. Vill inte testa fler MMORPGn då de har en tendens av att ta alldeles för mycket tid. Uppskattar att bygga gubbe som tar lagom tid och teamplay, typ. Även en del 3e-persons actionspel fungerar, men de brukar vara singleplayer och avklarade på någon vecka.

Har alltid tyckt att sportspel hör hemma på konsol och FPS/RTS/RPG på PC, för bästa känsla.

Funderar just nu på World in Conflict eller kanske Crysis, om min snart 1åriga dator pallar med. Team fortress classic 2 kanske?

Har ni några tips åt en spelnörd utan spel, som vill hitta ett nytt att lägga lagom mycket tid på? Gärna multiplayer men inget krav.
Citera
2007-12-04, 11:45
Medlem
lordos avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=484058 Ta det i den tråden kanske?

Jag rekommenderar den hyperrealistiska soldatsimulatorn Operation Flashpoint till PC, kom 2001 och har fortfarande folk som spelar multiplayer. Finns otroligt många addons! Det bästa spelet jag någonsin spelat.
Citera
2007-12-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
http://www.flashback.org/showthread.php?t=484058 Ta det i den tråden kanske?

Jag rekommenderar den hyperrealistiska soldatsimulatorn Operation Flashpoint till PC, kom 2001 och har fortfarande folk som spelar multiplayer. Finns otroligt många addons! Det bästa spelet jag någonsin spelat.

Well, den tråden riktar (som jag tolkar det) sig till personer som söker ett spel men är osäkra på titeln? T.ex.? Det är inte riktigt samma sak här. Om jag missförstått den trådens syfte hör givetvis denna post bättre hemma där.

Tack för tipset, ska kollas upp.
Citera
2007-12-04, 11:54
Medlem
Är det någon som har koll på ett spel som hette "Hopkins FBI", det är i varje vad jag tror att det hette.. Kom för ungefär 10 år sedan..
Citera
2007-12-04, 12:01
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carwer
Är det någon som har koll på ett spel som hette "Hopkins FBI", det är i varje vad jag tror att det hette.. Kom för ungefär 10 år sedan..

Lite koll på det har jag, men inte vart man kan hitta det.

Har för mig att det röstades fram som ett av världens sämsta spel i någon tidning och att det hade en extremt fjantig story och helt obegripliga lösningar på gåtorna...
Citera
2007-12-04, 15:09
Medlem
H0lkens avatar
Söker ett fighting spel till datorn. Ganska nytt om det finns något Tack på förhand
Citera
2007-12-04, 16:41
Medlem
Sjömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmpreX
Du är en underbar människa!

Jag och polarn satt och lirade detta när vi var små kottar!

Så var det inte ens en groda, utan en tusenfoting/skalbagge!

Tusen tackar!

Ingra problem, jag hade Mac en lång period under 90-talet och då svepte ett och annat spel förbi.
Citera
2007-12-04, 22:01
Medlem
Nevyns avatar
Kanske skulle lagt denna i Retroforumet istället men jag provar här.
När jag var yngre så hade en kompis ett Nintendo 8-bits med en kassett som innehåll ca 100 spel och det var ett sidenband i den som man drog ut kassetten med.
Där på så låg det ett spel som påstods heta Super Mario någonting men det handlade typ om en vandrande pinne? Jävligt skruvat kommer jag ihåg att det var, någon som vet något?
Citera
2007-12-04, 23:16
Medlem
orkarNs avatar
Söker gammalt fightingspel till ps, minns att jag lirade det på en finlandsbåt någon gång. Det enda jag minns är att man kunde välja en gammal kung fu-gubbe som hade nån sorts klor, och som kunde frammana en stor kula och hoppa upp på den. Typ. Ideas?
Citera
2007-12-05, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Söker gammalt fightingspel till ps, minns att jag lirade det på en finlandsbåt någon gång. Det enda jag minns är att man kunde välja en gammal kung fu-gubbe som hade nån sorts klor, och som kunde frammana en stor kula och hoppa upp på den. Typ. Ideas?

Det har jag också lirat. Vore roligt att få se detta spel igen..
Citera
2007-12-05, 16:20
Medlem
bolie11s avatar
wii

söker roliga partyspel till wii. spel som utnyttjar kontrollens kapacitet och är perfekta efter ett par bira. får gärna vara bättre än ea playground iaf!

har redan MP 8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in