2009-08-03, 01:52
Bannlyst
Ok antar inte det är Deer hunter du är efter för du säger afrika
Citera
2009-08-03, 02:18
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromer
Hej jag spelade ett spel för ca 1.5-2 år sedans.
Så jag kan förklara lite hur det är hoppas någon kan namnet!.

Jag tror det är strategi spel
Man börjar som en man står på en väg , ganska fin grafik.
Man kan vara mage, fajter ranger beroende på hur man gör i spelet.

Man gör olika questar och pratar med folk. När man gör en quest så kan man oftast välja mellan pengar eller reputation, tar man reputation så kan man recruitera mera monster/gubbar till sin arme. Några av gubbarna man kan recruitera är ogres, bears och många andra.

Fajterna är turn based men inte utanför fajterna då är det som ett adventure game. Monstrerna är som stora gula ringar på kartan så går man in i ringen då startar fajten.

Man ser på gubben bakifrån men kan säkerligen see i first person ochså.

Du tänker inte på nån ny version av Heroes of Might and Magic?
Citera
2009-08-03, 02:21
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Hej jag spelade ett spel för ca 1.5-2 år sedans.
Så jag kan förklara lite hur det är hoppas någon kan namnet!.

Jag tror det är strategi spel
Man börjar som en man står på en väg , ganska fin grafik.
Man kan vara mage, fajter ranger beroende på hur man gör i spelet.

Man gör olika questar och pratar med folk. När man gör en quest så kan man oftast välja mellan pengar eller reputation, tar man reputation så kan man recruitera mera monster/gubbar till sin arme. Några av gubbarna man kan recruitera är ogres, bears och många andra.

Fajterna är turn based men inte utanför fajterna då är det som ett adventure game. Monstrerna är som stora gula ringar på kartan så går man in i ringen då startar fajten.

Man ser på gubben bakifrån men kan säkerligen see i first person ochså.

Det är inget MMORPG va? Atlantica Online?
Citera
2009-08-03, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ok antar inte det är Deer hunter du är efter för du säger afrika

Nä deer hunter är det inte.

Antar att spelet inte är så känt.
Citera
2009-08-03, 03:09
Medlem
Skumtakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumtakt
Jag söker namnet på ett spel som jag inte kan förklara alltför bra...
Jag har för mig att man var en robot (blå och/eller röd) och tog sig igenom olika banor genom att skjuta en massa andra robotar/maskiner. Roboten tror jag hade två ben och campaignen hade multiplayer, första bossen var något slags flygfordon. Fanns som sagt campaign och sedan sk. skirmishes typ.
Skirmish: Stridsfordon producerades automatiskt i din egen och i motståndarens bas har jag för mig, sedan kunde man ta över något som liknade turrets som skjöt på motståndarens fordon. Tror att det antingen var power-ups eller nya vapen man kunde plocka upp också, men tror det var vapen. Inte helt omöjligt att man fick producera fordonen själv och att man fick välja vilken sort nu när jag tänker efter, detta verkar mest troligt dock. Mjo.. Så var det nog. Tror det fanns 3(?) olika "slots" där man kunde bygga 3 olika typer av fordon tror jag? Osäker på slots-biten dock.

Man såg förövrigt uppifrån, och grafiken var inte så bra. Gammalt PC-spel som man körde direkt på datorn som en .exe(?) fil tror jag. *Suck* Var så länge sen, men underhållning när man körde två var det i alla fall.

EDIT: Med "slots" menade jag spawn-point-liknande platser i basen.

Letar fortfarande efter detta.. Vill verkligen lira det igen.

Annars är jag ute efter ett gratis MMO(RPG) till PS3.. Om inget finns så, kommer det något värt att nämna?
Citera
2009-08-03, 12:26
Medlem
Söker ett online FPS-spel som jag tror har postats i tråden innan.. kan bara inte hitta det!
Det är likt CS, lite updaterad grafik och helt gratis.. förslag?
Citera
2009-08-03, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skumtakt
Letar fortfarande efter detta.. Vill verkligen lira det igen.

Annars är jag ute efter ett gratis MMO(RPG) till PS3.. Om inget finns så, kommer det något värt att nämna?

Angel Online och Free Realms är värda att testa. Googla runt lite
Citera
2009-08-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andnel
Söker ett online FPS-spel som jag tror har postats i tråden innan.. kan bara inte hitta det!
Det är likt CS, lite updaterad grafik och helt gratis.. förslag?
Sudden Attack kanske?
Citera
2009-08-03, 13:19
Medlem
JollyRogerss avatar
Finns det några fler bra MMORPG som inte kostar per månad förutom Guild Wars? Är trött på alla gratis MMORPGs och känner inte för att betala en månadsavgift utan vill betala en gång och sen spela obegränsat.
Citera
2009-08-03, 14:43
Medlem
Skumtakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Angel Online och Free Realms är värda att testa. Googla runt lite
Jaha, jag hade tänkt mig ett spel som man köpte en gång och som man inte behövde betala månadsavgifter för. Det var mer det jag var ute efter, hade ingen aning om att sånt här fanns till PS3. Men ska testa Free Realms i alla fall. Laddar ner det nu. Tackar!
Citera
2009-08-03, 15:55
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred.Raskulv
Försöker hitta ett jaktspel som jag hade förut.
Man var nere på safari i afrika och skulle skjuta olika typer av djur som senare skulle säljas för att kunna köpa mer utrustning m.m

Spelet måste väl vara runt 10 - 12 år gammalt (kanske mera)
Har kikat runt lite på nätet men ej hittat det än.
Någon som har något tips vad det kan heta?

Browning african safari kanske?

Man kan inte gå runt utan man står på samma ställe, man glömmer alltid köpa anti-mygg spray och man lyckas aldrig knäppa tillräckligt med djur för att ha råd med resan tillbaka till Afrika men ändå är det ett av världens bästa jaktspel.
Citera
2009-08-03, 18:28
Medlem
BrianGriffins avatar
Hade tänkt skaffa ett fotbollsspel till xbox360. Dock vet jag inte vilket.
Så min fråga är, vilket fotbollsspel rekommenderar ni till xbox360?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in