2009-11-18, 19:25
Medlem
Liveintheflows avatar
Jag letar efter FPS spel till ps3 som man köra med tagentbord och mus? Unreal tournament 3 har jag redan men alla andra tips är välkomna!
Citera
2009-11-18, 20:28
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tjena. Ska köpa en chippad ps2a nu i dagarna och jag behöver tips på spel. PS2 kanske inte känns som en speciellt aktuell konsol men den är ju billig och som världens populäraste konsol borde det finnas en del bra spel iallafall, så jag vill inte argumentera om varför jag borde köpa en xbox 360 eller liknande istället ( Har haft en 360, sålde skiten)

Iallafall, vad jag söker är främst spel som är roliga multiplayer, typ sociala spel. Tekken och burnout har jag redan planerat att fixa, sånt är ju alltid kul, men har ni några mer tips? Får vara alla genrer/typer osv, grafik spelar ingen roll bara det är kul liksom. Men ni kan utesluta Guitar hero och liknande, av uppenbara anledningar.

Så för att summera -> Multiplayer, anything goes bara det har bra underhållningsvärde och inte är Guitar hero.

PS Om ni kommer på några riktigt sjukt bra singleplayerlir kan ni förstås tipsa om det med.

Iom att ps2 är mitt i mellan retro och aktuellt så postar jag i både Jag söker ett spel - RETRO-tråden och Jag söker ett spel-tråden. Tack på förhand!

här har du http://pici.se/503799/

Citat:
Ursprungligen postat av sall
Jag söker ett spel som jag tror kom ut runt 94-97, tredjepersonvy där man styr ett flertal karaktärer genom uppdrag i WW2, jag har för mig "duty" finns i namnet. Minns en karaktär som var väldigt biffig som kunde gömma sig i sand i nummer 2 i samma serie, en annan var någon slags spion som kunde slå ner tyska soldater och ta hans kläder, samme person hade vapen som kunde förgifta motståndarna och även ge medspelare hälsa.

Commandos (2:an har undertiteln Beyond the Call of Duty)
Senast redigerad av Ja! 2009-11-18 kl. 20:30.
Citera
2009-11-18, 21:12
Medlem
Grottgretas avatar
edit: såg nu att det fanns en tråd i retro forumet som passade bättre
Senast redigerad av Grottgreta 2009-11-18 kl. 21:14.
Citera
2009-11-18, 22:53
Medlem
Tord_Ywels avatar
Söker ett flash-spel. Det var i first person och man stod helt stilla och slogs enbart mot diverse bossar av is, eld, vatten, luft o.s.v. som bara kunde dödas på ett vist sätt. Man använde ett svärd som man styrde med musen att blocka och attackera med och tror även man hade någon sorts sköld. Någon som vet vilket jag menar?

Ska nog även försöka posta i flashspelstråden då jag inte var säker på vars denna skulle.
Citera
2009-11-18, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
här har du http://pici.se/503799/

Var hittade du den bilden? Skulle vilja ha en likadan, fast till PC
Citera
2009-11-19, 00:01
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Var hittade du den bilden? Skulle vilja ha en likadan, fast till PC

Det är något spelforum som har gjort listan, lovar att uppdatera om jag minns vilken
Citera
2009-11-19, 14:28
Medlem
Hertigens avatar
Söker ett star wars spel som liknar battlefield 1942. Alltså man får välja vart man ska respawna och ska ta över andra respawnplatser. Man kan också välja olika karaktärer beroende på vilket lag man är, exempelvis olika typer av robotar när man är droidlaget. Tror att det kan heta battlefront, men när jag söker på det får jag upp screenshots jag inte alls känner igen.
Citera
2009-11-19, 14:52
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Söker ett star wars spel som liknar battlefield 1942. Alltså man får välja vart man ska respawna och ska ta över andra respawnplatser. Man kan också välja olika karaktärer beroende på vilket lag man är, exempelvis olika typer av robotar när man är droidlaget. Tror att det kan heta battlefront, men när jag söker på det får jag upp screenshots jag inte alls känner igen.

Jo men det är battlefront men ha i åtanke att det är 3 st. sådana spel.
Citera
2009-11-19, 19:49
Medlem
chainhearts avatar
Har länge sökt efter ett nytt MMORPG som jag kan spendera lite tid i. De spel som jag inte är intresserad av (har antingen spelat dem en längre tid, testat dem eller så är de helt enkelt in lockande överhuvudtaget):

World of Warcraft
Age of Conan
Warhammer Online
Aion
Darkfall
Tibia
Alla asiatiska gratis-MMORPGs

Som sagt så är dessa ointressanta. Letar efter ett MMORPG som håller relativt hög kvalité, ganska stor community och som är ganska nytt. Ett plus vore om det inte handlade om dvärgar, fireballs och svärd etc. Finns det något som utspelar sig i framtiden, eller som står ut sig lite från mängden när det gäller gameplay? Verkar som om alla MMORPGs på sistone ska härma World of Warcraft.
Citera
2009-11-19, 20:15
Medlem
Myst IV och V

Någon som vet var man kan köpa MYST IV och MYST V?
Är MYST V interaktivt eller funkar det som vanligt spel?

Tack för ev svar!
Citera
2009-11-19, 21:11
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
Har länge sökt efter ett nytt MMORPG som jag kan spendera lite tid i. De spel som jag inte är intresserad av (har antingen spelat dem en längre tid, testat dem eller så är de helt enkelt in lockande överhuvudtaget):

World of Warcraft
Age of Conan
Warhammer Online
Aion
Darkfall
Tibia
Alla asiatiska gratis-MMORPGs

Som sagt så är dessa ointressanta. Letar efter ett MMORPG som håller relativt hög kvalité, ganska stor community och som är ganska nytt. Ett plus vore om det inte handlade om dvärgar, fireballs och svärd etc. Finns det något som utspelar sig i framtiden, eller som står ut sig lite från mängden när det gäller gameplay? Verkar som om alla MMORPGs på sistone ska härma World of Warcraft.

Anarchy Online. Men det är väl rätt dött nu...har funnits i några år. Jävligt grötigt att börja lira nu också om man aldrig kört förut, med alla expansions osv.
Citera
2009-11-19, 21:45
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Anarchy Online. Men det är väl rätt dött nu...har funnits i några år. Jävligt grötigt att börja lira nu också om man aldrig kört förut, med alla expansions osv.

Jo, är mest ute efter något som är ganska nytt och aktivt som sagt. Tack i alla fall. Vet du, eller möjligtvis ni andra, av något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in