2009-09-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag0_
Tjenare!

Jag söker ett turbaserat strategispel. men inte turbaserat som Total war eller HOMAM, utan gärna ett där du kommenderar en grupp soldater (typ 5) med vapen. gärna i modern tappning.

Valkyrie Chronicles (eller hur det nu stavas) är bra men jag är allergisk mot mangaXD

dom gammla fallout spelen kanske skulle vara nått men jag vill ha nått med mindre story å mer fighting.

Gärna ett nyare spel.

PC eller PS3

ingen som har en ide?
Citera
2009-09-30, 13:44
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag0_
ingen som har en ide?
Jagged Alliance.
Citera
2009-09-30, 17:19
Medlem
Kedoxs avatar
Jag söker ett spel vi hade på våran gamla dator, det kom in ungefär vi skaffade det ungefär vid milleniumskiftet, Det var att man var som en platta man styrde och så var det en boll man skulle fånga upp, man skulle slå till fyrkanter som bildade figurer och klara banor och så, man gick vidare när man klarade det. Man hade ett visst antal liv och ibland kunde bollen bli ett eldklot eller brickan bli större, har för mig att det hette Xtrem ball men har inte fått utslag, någon som vet var man kan få tag på det eller köpa det????????
Citera
2009-09-30, 18:13
Medlem
Turbotraktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag söker ett spel vi hade på våran gamla dator, det kom in ungefär vi skaffade det ungefär vid milleniumskiftet, Det var att man var som en platta man styrde och så var det en boll man skulle fånga upp, man skulle slå till fyrkanter som bildade figurer och klara banor och så, man gick vidare när man klarade det. Man hade ett visst antal liv och ibland kunde bollen bli ett eldklot eller brickan bli större, har för mig att det hette Xtrem ball men har inte fått utslag, någon som vet var man kan få tag på det eller köpa det????????

Arkanoid heter nog det spelet
Citera
2009-09-30, 18:33
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Kan även ha varit Ballistic, gammalt, men otroligt bra.

Annars är ju det bästa i "den nya skolan" DxBall. Testa det.
Citera
2009-10-01, 15:37
Medlem
lockbetets avatar
Yo. Finns det något skräckspel till xbox 360, eller PC som är liknande condemned fast man slåss mot spöken och inte crackheads. Fast helst utan att slåss alls, utan bara att driva omkring och leta ledtrådar eller liknande..
Citera
2009-10-01, 17:26
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Yo. Finns det något skräckspel till xbox 360, eller PC som är liknande condemned fast man slåss mot spöken och inte crackheads. Fast helst utan att slåss alls, utan bara att driva omkring och leta ledtrådar eller liknande..

Silent Hill 2 till PC är ett jävligt bra skräckspel.
Nog ett av dom bästa jag spelat.
Själv spelade jag det på PS2 men det finns även till PC.

Där får man dock slåss ibland mot monster, men man har även möjlighet att fly istället, och det kommer man märka är det bästa alternativet. Plus att det blir mycket läskigare när man tvingas fly.

Men mestadels går spelet ut på att ta sig runt och leta efter ledtrådar, lösa pussel osv.
Citera
2009-10-01, 17:29
Medlem
Är på jakt efter något spel likt Gran Turismo fast till PC. Grafiken behöver inte vara fantastisk utan det viktiga är upplägget med att man börjar med en dålig bil som man kan hotta upp -> köpa ny bil osv.

Har redan spelat igenom NFSU och NFSU2 så något annat behövs nu.

Tacksam för svar.
Citera
2009-10-01, 17:35
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kataka
Är på jakt efter något spel likt Gran Turismo fast till PC. Grafiken behöver inte vara fantastisk utan det viktiga är upplägget med att man börjar med en dålig bil som man kan hotta upp -> köpa ny bil osv.

Har redan spelat igenom NFSU och NFSU2 så något annat behövs nu.

Tacksam för svar.

Kanske mer åt Need for speed stuket men Redline legal street racer kanske vore något?
Citera
2009-10-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Kanske mer åt Need for speed stuket men Redline legal street racer kanske vore något?

Ska genast testas, tack.
Citera
2009-10-01, 19:05
Medlem
Str8flushs avatar
Söker nått nytt Motocross eller mc spel som inte suger finns det nått sånt ?
Citera
2009-10-01, 19:11
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Str8flush
Söker nått nytt Motocross eller mc spel som inte suger finns det nått sånt ?
Elasto Mania (Across 2) är väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in