2009-11-08, 17:30
Medlem
Hingztes avatar
Jag söker ett 3D lego spel (som inte nödvändigtvis är skapat av just Lego) där man spelar online på olika servrar.
Varje server har sin egen "bana" som kan vara t.ex. vardagsrum, badrum etc.
På olika delar av dessa banor så finns det Leggoplattor och i mitten av banan finns det olika Legoklossar som man kan bygga med på någon av dessa plattor(eller alla om man så vill).
Man spelar då en ful liten Legogubbe som man kan flyga runt med och bygga på Legoplattorna med.
Det går egentligen inte ut på någonting förutom att bygga stora skapelser i Lego för kul (vad jag fattade det som iaf).

Har aldrig spelat det men såg en kille spela det spelet för ett antal år sedan så min beskrivning kanske inte är tillräcklig...

Om ni inte kommer på vilket spel det är så kanske ni kanske tipsa om något liknande spel?
Citera
2009-11-08, 20:25
Medlem
Kotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingzte
Jag söker ett 3D lego spel (som inte nödvändigtvis är skapat av just Lego) där man spelar online på olika servrar.
På olika delar av dessa banor så finns det Leggoplattor och i mitten av banan finns det olika Legoklossar som man kan bygga med på någon av dessa plattor(eller alla om man så vill).
Man spelar då en ful liten Legogubbe som man kan flyga runt med och bygga på Legoplattorna med.
Det går egentligen inte ut på någonting förutom att bygga stora skapelser i Lego för kul (vad jag fattade det som iaf).

Har aldrig spelat det men såg en kille spela det spelet för ett antal år sedan så min beskrivning kanske inte är tillräcklig...

Om ni inte kommer på vilket spel det är så kanske ni kanske tipsa om något liknande spel?

Var riktigt länge sen som jag körde det spelet så jag kommer inte ihåg vad det hette. Hittade det här spelet genom en Google sökning som kan ha varit det spelet som du söker. Den som skapade spelet ville ju få använda sig av Lego design, men som inte Lego gick med på, så de fick skapa en lite annan design. Jag antar att det inte har varit någon explosionsartad utveckling inom det här spelområdet så det känns som att det här är det spelet du söker.

Edit: Precis som Ja! skriver så är det nog Blockland du söker.
Senast redigerad av Kotch 2009-11-08 kl. 20:55.
Citera
2009-11-08, 20:39
Medlem
Thubbes avatar
Dos-spel

Söker ett spel som jag spelade mycket i slutet av 90-talet. Spelet gick ut på att man hade en farkost som färdades rakt fram längs en färggrann bana, och beroende på vilken färg farkosten befann sig på hände olika saker, hastigheten ökade/minskade/bränslet försvann mm.
Hyffsat säker på att det var ett DOS-spel, om inte var det utformat precis som ett.
Någon som vet vad detta hette och kanske var jag kan tanka ner det?
Citera
2009-11-08, 20:40
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingzte

Blockland heter det, fan vad kul det var. Måste nästan tanka det igen.

edit: Verkar som att de uppdaterat det en hel del sedan jag spelade det, numera har det fysik och grejer!

edit2: plus att det kostar pengar, men den gamla gratisversionen finns fortfarande kvar .
länk: http://www.blockland.us/
Senast redigerad av Ja! 2009-11-08 kl. 20:47.
Citera
2009-11-08, 20:47
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Söker ett spel som jag spelade mycket i slutet av 90-talet. Spelet gick ut på att man hade en farkost som färdades rakt fram längs en färggrann bana, och beroende på vilken färg farkosten befann sig på hände olika saker, hastigheten ökade/minskade/bränslet försvann mm.
Hyffsat säker på att det var ett DOS-spel, om inte var det utformat precis som ett.
Någon som vet vad detta hette och kanske var jag kan tanka ner det?

Skyroads.
Citera
2009-11-08, 20:51
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Skyroads.

Tack, jag undrade också.
Citera
2009-11-08, 20:53
Medlem
Kotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

edit: Verkar som att de uppdaterat det en hel del sedan jag spelade det, numera har det fysik och grejer!

edit2: plus att det kostar pengar, men den gamla gratisversionen finns fortfarande kvar .

Så hette det jag, tänkte att Roblox lät litte annorlunda mot det som jag hade spelat så jag kollade på Roblox på wiki som länkade vidare till Blockland. Hann dock inte att redigera.
Citera
2009-11-09, 09:55
Medlem
Hingztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

Åhå! Tack så mycket!
Precis vad man behövde under sin sjuka/lediga vecka fram till hemfärden
Citera
2009-11-09, 15:37
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Skull ta mig en titt på spelet "Small Arms" finns som xbla.. dock inte provat spelet och vet inte vad det kostar, men efter ett par titt på youtube måste jag säga att det är det spelet som är mest likt SSB

Måste säga att spelet ser ut att vara mer hardcore och vara ett snabbare spel dessutom!
youtube länkar:

http://www.youtube.com/watch?v=GX4hnpFDUhM&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QD7V8vL-kQU
http://www.youtube.com/watch?v=f-8dYaTnwjk

Blir att fixa hem det

Dom har även en egen hemsida: http://www.smallarmsgame.com/

Ser ju finfint ut, blir till att få köpa en hårddisk då.
Citera
2009-11-09, 17:56
Bannlyst
Jag söker ett spel där man skulle få fram en boll till ett mål genom att bygga olika hjälpmedel, man kunde göra det väldigt avancerat och använda solenergi, vindkraft, kärnkraft, värmekraft med mer. När man hade fått en energikälla kunde man leda strömmen till, dörrar, rullband med mer. Jag kom inte ihåg adressen, men om jag inte minns fel innehöll den "museum" och det var på ett engelskt museums hemsida spelet fanns. Någon som vet vad jag tänker på?
Citera
2009-11-09, 18:12
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorpdrov
Är det någon som vet namnet på spelet där man:

Är en farkost i rymden som i mitten av skärmen ska skjuta sönder stora meteoriter som i sin tur blir mindre (och fler) för att tillslut försvinna.

Har för mig att det fanns olika uppgraderingar på vapnen, som man kanske fick under tiden man spelade eller mellan rundorna.

Spelet liknar spelet Asteroids:
http://en.wikipedia.org/wiki/Asteroids_%28video_game%29

Fast är som en nya version av spelet. "Asterioderna" är mer som gråa stenbumlingar har jag för mig.

Många år sedan man spelade och har fått en nostalgiattack! Hjälp uppskattas

Continuum/Subspace

Det är som asteroids fast du kör mot andra spelare
www.trenchwars.org

Edit: För de som gillar Skyroads så är det en av killarna om inte THE kille bakom det som har gjort Continuum. Tror även han kirrade Everyday.com, kazaa och lite annat smått och gått för att gå lite mer OT haha
Senast redigerad av Herr Guldstjärn 2009-11-09 kl. 18:24.
Citera
2009-11-09, 21:57
Medlem
Sephirots avatar
Skulle vilja ha tips på bra Co-op spel. Gärna shoot-em-up. Ska lira med en polare över internet och har slut på idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in