Citat:
Ursprungligen postat av Hingzte
Jag söker ett 3D lego spel (som inte nödvändigtvis är skapat av just Lego) där man spelar online på olika servrar.
Varje server har sin egen "bana" som kan vara t.ex. vardagsrum, badrum etc.
På olika delar av dessa banor så finns det Leggoplattor och i mitten av banan finns det olika Legoklossar som man kan bygga med på någon av dessa plattor(eller alla om man så vill).
Man spelar då en ful liten Legogubbe som man kan flyga runt med och bygga på Legoplattorna med.
Det går egentligen inte ut på någonting förutom att bygga stora skapelser i Lego för kul (vad jag fattade det som iaf).
Har aldrig spelat det men såg en kille spela det spelet för ett antal år sedan så min beskrivning kanske inte är tillräcklig...
Om ni inte kommer på vilket spel det är så kanske ni kanske tipsa om något liknande spel?
Var riktigt länge sen som jag körde det spelet så jag kommer inte ihåg vad det hette. Hittade det
här spelet genom en Google sökning som kan ha varit det spelet som du söker. Den som skapade spelet ville ju få använda sig av Lego design, men som inte Lego gick med på, så de fick skapa en lite annan design. Jag antar att det inte har varit någon explosionsartad utveckling inom det här spelområdet så det känns som att det här är det spelet du söker.
Edit: Precis som Ja! skriver så är det nog Blockland du söker.