2010-02-24, 12:59
Medlem
Letar efter ett gammalt spel, som man lirade på pc. Man var underjorden och byggde olika rum. Dessa rum hade olika egenskaper exempel bibliotek, där fanns rum med kycklingar också kommer jag ihåg. Man kunde även bygga ut rummen också så att de blev större. Man styrde med en jätte hand, och var liksom the boss.

Någon som har en aning efter denna posten så får ni gärna skriva, det är ett spel jag förmodligen spelade på 90-talet
Citera
2010-02-24, 13:01
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuddy
Letar efter ett gammalt spel, som man lirade på pc. Man var underjorden och byggde olika rum. Dessa rum hade olika egenskaper exempel bibliotek, där fanns rum med kycklingar också kommer jag ihåg. Man kunde även bygga ut rummen också så att de blev större. Man styrde med en jätte hand, och var liksom the boss.

Någon som har en aning efter denna posten så får ni gärna skriva, det är ett spel jag förmodligen spelade på 90-talet

Dungeon Keeper 1 eller 2. Bibloteket lockade till sig trollkarlar som man sen använde sig av för att komma til portalen till nästa nivå.
Citera
2010-02-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Dungeon Keeper 1 eller 2. Bibloteket lockade till sig trollkarlar som man sen använde sig av för att komma til portalen till nästa nivå.

Super tack Massa glädje till dig

Kom på ett spel till som faller in under samma period som det förra. Du kunde välja mellan flera olika flygplan, som du sedan körde i en bana och skulle skjuta ner kommande föremål/ fiender. Det jag kommer ihåg starkast var efter varje bana kunde man uppgradera sitt flygplan med ex nya kanoner motorer för att det skulle bli bättre
Senast redigerad av skuddy 2010-02-24 kl. 13:21.
Citera
2010-02-24, 18:46
Bannlyst
Hejsan allihop,

Jo jag blev visad in till denna trådd. Jag letar efter ett strategi spel eller liknande för 2 personer.

Commander and Conquer serien är redan sönder spelad.

Hjälp till att rädda kvällen vore jäättteee tacksamt.
Senast redigerad av NordLandeRs 2010-02-24 kl. 19:09.
Citera
2010-02-24, 20:03
Medlem
Fyra20s avatar
Jag söker ett spel liknande Uncharted, den måste finnas till ps3 också.
Citera
2010-02-25, 08:59
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Tjenare! Söker ett spel till pc , fps liknande XII eller de gamla jamesbond spelen till N64. Det skall vara realistiskt och inget "skjuta aliens 5 gånger på vänstra testikeln tills dom dör" multplayer eller hur länge spelet existerat är ointressant.

Jag hade ett spel för några år sedan som hette Im going in 2 tror jag.
Lagom smyga och lagom skjuta, man använde sig av sin gps för att se banans karta och planera hur man skulle klara banan.

Spelet är nog från 200w kanske. helt klart värt att pröva. Vilka adrenalinkickar man fick när man var inträngd i någon byggnad och såg på kartan hur alla röda prickar kom mot en hehe
Citera
2010-02-25, 09:15
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkett
Kom igen nu, namedroppa några redigt beroendeframkallande MMO's som är kul att ha som tidsfördriv!

Har du varit bland de bästa i världen så är du så att säga med i svängen, och då borde du ju ha koll på att det inte finns så månge fler mmorpgs än de du spelat.

Fler som i vettiga och populära då alltså.

Wow är störst, everquest var först men är trist. Age of conan kunde blivit bäst men floppade.
Maple story är barnsligt och enformigt.
Lord of the rings online eller vad det heter känns ofärdigt, även 2-3 år efter release.
Dnd online kostade först pengar men vart sedan gratis, varför tror du det är så?

Där har du lisan hehe.
Kör wow. Gör ett alt osv osv
Citera
2010-02-25, 10:09
Medlem
Attackers avatar
Letar ett (reklam?)spel

Jag har för mig att det var Burger King eller något, men kan minnas fel iaf. Det var iaf en/två/tre tjejer som stod vid en disk och man skulle säga åt dom vad dom skulle göra för någonting. Eh, svårt att förklara men någon kanske kan hjälpa mig?
Citera
2010-02-25, 11:16
Medlem
Så, har nu en ny dator och behöver lite grejer som man kan testa på den, så behöver några sjyssta lir som man kan sätta lite press på datorn.

Lir som jag har testat

Tomb Raider: Underworld
Crysis & Warhead (Skit tråkigt lol)
Starcraft 2 Beta
Left 4 dead 2
Dragon Age Origins
Mass Effect 2
Alien vs Predator

Spel som jag inte är intresserad av är

MW1 & 2.
Stalker serien.

Notera att det ska vara bra hyfsad bra grafik på det.
Senast redigerad av SanCo 2010-02-25 kl. 11:22.
Citera
2010-02-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo
Så, har nu en ny dator och behöver lite grejer som man kan testa på den, så behöver några sjyssta lir som man kan sätta lite press på datorn.

Lir som jag har testat

Tomb Raider: Underworld
Crysis & Warhead (Skit tråkigt lol)
Starcraft 2 Beta
Left 4 dead 2
Dragon Age Origins
Mass Effect 2
Alien vs Predator

Spel som jag inte är intresserad av är

MW1 & 2.
Stalker serien.

Notera att det ska vara bra hyfsad bra grafik på det.

ArmA2?
Citera
2010-02-25, 14:50
Medlem
Pathologists avatar
Hej.

Jag söker ett bilspel som fanns till Xbox. Det handlade till stor del om att krascha sig själv och varandra. En gren var då man körde bilen in i ett hinder för att sedan flyga ut ur framrutan och försöka flyga så högt som möjligt för att sedan dö.

Jo, jag vet, informationen är väl sisådär, men jag spelade det bara en gång för flera år sedan och minns inte så mycket mer än att folkölen tog slut och att vi hade förbannat roligt...

/P
Citera
2010-02-25, 15:30
Medlem
Hej

Jag söker ett spel där man jobbade på en tidning eller ett tv-bolag. Man började som typ en papperspojke, sen kunde man ta sig upp till chef genom att svara på frågor, prata med andra anställa eller hämta papper från en fax och få nån sorts poäng. När man fått mera poäng så fick man ett eget skrivbord eller ett eget rum när man var typ medieassistent eller nåt sånt. Sen ibland så kom man till en scen där man var på ett disco där man kunde prata med andra anställda.
Någon som vet vilket spel det här är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in