2009-11-07, 10:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Har precis beställt en ny dator och det var några år sedan jag spelade ett nytt spel. Så min fråga, vad finns det för spel ute nu förtiden som är både roliga och har snygg grafik? Det går bra med spel som börjar närma sig realese.

Dom spel jag vet om som jag ska testa.

Crysis : Testat det tidigare, inte så kul single player men fysik/grafikmotorn gör att det är spelbart ändå.

CoD 6 : Vet inte om det kommit till dator än, men gör väl det snart.

Dirt 2

Starcraft 2 : Ska helt klart köpas orginal på realese dagen, kommer förmodligen nästa år.

Half-Life 2
Det första man tänker på är ju givetvis Batman: Arkham Asylum, som är ett av de senaste årens absolut bästa spel.
Batman: Arkham Asylum (PC, PS3 och XBOX 360) - Sidan 12 - Flashback Forum
Det andra om du missat det är Mass Effect, som det dessutom snart kommer en tvåa på.
Mass effect-tråden - Flashback Forum
Mass Effect 2 - Första informationen (eller första internetlögnerna om spelet) - Sidan 3 - Flashback Forum

Sen, beroende på hur länge sen det egentligen var sen du spelade, så finns det ju massor spel som släppts, men där rekommenderar jag att du läser runt lite i diverse trådar under Spel så lär du får en ganska bra uppfattning.
Citera
2009-11-07, 12:19
Medlem
En.stens avatar
Jag söker ett sådant webbaserat evighetsspel, ex. Travian, Ikariam etc. Spelet får gärna ha ett grafiskt interface (likt mina två förslag) men är det riktigt roligt så funkar textbaserade också. Så.. fram med förslagen gott folk!
Citera
2009-11-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.sten
Jag söker ett sådant webbaserat evighetsspel, ex. Travian, Ikariam etc. Spelet får gärna ha ett grafiskt interface (likt mina två förslag) men är det riktigt roligt så funkar textbaserade också. Så.. fram med förslagen gott folk!

www.kingsage.se Slår Travian med hästlängder. Riktigt kul.
Citera
2009-11-07, 17:07
Medlem
Typoopies avatar
Hallåja

Jag letar efter RPG spel, gärna i first person. Jag vill det ska fokusera på RPGandet främst, eller i alla fall att det ska vara så ingående som möjligt.

Elder Scrolls, Vampire: The Masquerade Bloodlines, Gothic 2, Fallout, är några titlar jag gillat
Citera
2009-11-07, 17:12
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade för många år sedan. Det handlade om någon gubbe som hade någon idé om ett tivoli med 4 olika landskap. Det första var som ett helt vanligt nöjesfält i amerika, det andra var typ en isvärld, den tredje har jag för mig hette "tusen och en natt" och det skulle vara i öknen typ. Den fjärde kom jag aldrig till, och har inget minne alls av den. Det gick ut på att bygga upp feta nöjesfält i alla världar. Spelet var f.ö i 3d
Citera
2009-11-07, 17:17
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Man Krill
Jag söker ett spel som jag spelade för många år sedan. Det handlade om någon gubbe som hade någon idé om ett tivoli med 4 olika landskap. Det första var som ett helt vanligt nöjesfält i amerika, det andra var typ en isvärld, den tredje har jag för mig hette "tusen och en natt" och det skulle vara i öknen typ. Den fjärde kom jag aldrig till, och har inget minne alls av den. Det gick ut på att bygga upp feta nöjesfält i alla världar. Spelet var f.ö i 3d

Kom att tänka på RollerCoaster Tycoon. Har aldrig spelat det själv så jag vet inte om det stämmer
Citera
2009-11-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Man Krill
Theme Park Inc är det du syftar på.

edit: eller Theme Park World kanske
Citera
2009-11-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Kom att tänka på RollerCoaster Tycoon. Har aldrig spelat det själv så jag vet inte om det stämmer
Nej, inte RollerCoaster Tycoon :/
Har för mig att när man startade spelet så kom det fram en bild av, vad jag antar är, tillverkarens logga. Föreställde en groda. Är dock inte säker, kan ha varit något annat spel
Citera
2009-11-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxpy
Theme Park Inc är det du syftar på.
Ja! Tack
Citera
2009-11-08, 09:48
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebaygeek
Woot, underbart med en remake på denna klassiker

Yepp det e sjukt roligt spel! (Y) rekomenderas starkt!
Citera
2009-11-08, 10:55
Medlem
Force-Walkers avatar
Finns det något Fightingspel som påminner om Super Smash Bros?
Citera
2009-11-08, 13:54
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Finns det något Fightingspel som påminner om Super Smash Bros?

Skull ta mig en titt på spelet "Small Arms" finns som xbla.. dock inte provat spelet och vet inte vad det kostar, men efter ett par titt på youtube måste jag säga att det är det spelet som är mest likt SSB

Måste säga att spelet ser ut att vara mer hardcore och vara ett snabbare spel dessutom!
youtube länkar:

http://www.youtube.com/watch?v=GX4hnpFDUhM&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QD7V8vL-kQU
http://www.youtube.com/watch?v=f-8dYaTnwjk

Blir att fixa hem det

Dom har även en egen hemsida: http://www.smallarmsgame.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem