2009-09-13, 23:46
Medlem
Anders.Nilssons avatar
Tipsa mig om online spel! Det enda jag inte vill spela är sport online spel! Fotboll hockey! Annars vill jag veta vad du spelat/spelar som du tyckt vart roligt

(Webb online spel, som spelas på webben t ex the-west!)

//A.N
Citera
2009-09-14, 00:58
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Well, nu har jag klarat prototype och Wolfenstien, visst det var spel som var helt ok, men jag söker en upplevelse utöver det vanliga.
Jag har klarat nästan alla kända titlar som har kommit, plus de klassiska spelen. Jag vill ha bra spel, helst rätt nya vill testa hur datorn står sig(och ja, jag har spelat crysis). Finns det något bra pc-spel längre? Jag har konto på bra på torrentsidor, så det är inga problem.
Således
Tipsa mig om spel, som är bra, riktigt bra en upplevelse helt enkelt.

Killing floor?
Citera
2009-09-14, 14:11
Medlem
Paladias avatar
Finns det något RTS där man inte måste bygga en ny bas varje bana?

Jag skulle vilja ha ett där man helt enkelt börjar med små resurser för att sedan bygger vidare och vidare på den bas man har. Inte som Starcraft där det är en ny bana (och man således måste bygga om allt) varje uppdrag, inte heller som Total War där man måste besöka nya banor för varje område man ska ta över.

Gärna ett där man börjar i en tidig tidsålder och slutar i framtiden, såsom Civilization fast RTS.
Citera
2009-09-14, 15:04
Medlem
Linkerts avatar
Söker ett spel som liknar Disgaea spelen när det kommer till gameplay fast till Windows/OSX. Existerar detta?
Citera
2009-09-14, 15:38
Medlem
ACKE135s avatar
Söker ett roligt Coop spel lite som halo, Farcry etc
Citera
2009-09-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACKE135
Söker ett roligt Coop spel lite som halo, Farcry etc

Killing floor, Left4dead
Citera
2009-09-14, 16:20
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkert
Söker ett spel som liknar Disgaea spelen när det kommer till gameplay fast till Windows/OSX. Existerar detta?
Har du en hyfsad dator så kan du ju köra det på emulator. Har du en mindre hyfsad dator så kan du köra ogre battle, final fantasy tactics, advance wars via emulator.

Specifikt till PC så finns till exempel Wesnoth.
Citera
2009-09-14, 16:40
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Har du en hyfsad dator så kan du ju köra det på emulator. Har du en mindre hyfsad dator så kan du köra ogre battle, final fantasy tactics, advance wars via emulator.

Specifikt till PC så finns till exempel Wesnoth.
Har lirat Disgaea, FF Tactics, Advanced Wars men är sugen på mer

The Battle for Wesnoth verkar underbart utifrån screens och youtube videos. Ska definitivt testa det, mycket trevligt när det finns native till OSX.
Citera
2009-09-14, 17:33
Medlem
Speltips

Hejsan,

Jag har en rätt trött laptop men jag gillar att spela, är det nån som har något spel tips till en Hp dv6500 1.7 Ghz, 4mb RAM och ett pissigt grafikkort (Största problemet) Kan Spela spel som WOW, men det laggar rätt bra när det händer för mkt på en gång.

Har Starcraft broodwar inlagt nu, det funkar bra men e så less på grafiken, måste finnas nått kul spel som funkar bra på min gamla dator...
shumway81 är uppkopplad nu Rapportera inlägget
Citera
2009-09-14, 18:07
Medlem
Linkerts avatar
http://www.indiegames.com/features/
Allmänt kul för den som söker efter något skoj spel. Hur mycket bra som helst!
Citera
2009-09-14, 18:36
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shumway81
Hejsan,

Jag har en rätt trött laptop men jag gillar att spela, är det nån som har något spel tips till en Hp dv6500 1.7 Ghz, 4mb RAM och ett pissigt grafikkort (Största problemet) Kan Spela spel som WOW, men det laggar rätt bra när det händer för mkt på en gång.

Har Starcraft broodwar inlagt nu, det funkar bra men e så less på grafiken, måste finnas nått kul spel som funkar bra på min gamla dator...
shumway81 är uppkopplad nu Rapportera inlägget

Det är ju ett under att wow går igång!
Citera
2009-09-14, 19:31
Medlem
Zkrapmans avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem