2009-06-17, 16:24
Medlem
JoliQuZs avatar
Jag söker ett skönt medeltids strategi spel med nice graffik.. Men inte battle for middle earth ( man kan ju inte ha hur stor arme som helst? )
Citera
2009-06-17, 17:54
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traash
Söker spel som liknar det gamla taktiska actionspelet Hidden & Dangerous. Dvs inte ren Shoot'em up utan något som kräver betydligt mer strategi och taktik för att lyckas.

Någon som har tips på sådant spel som inte är alltför gammalt?

Det senaste Hitman spelet rekommenderas, inte riktigt i stil med gamla hederliga H&D men ändå snarlikt, kan tänka mig att spelet faller inom ramen för din nisch.

E: Kom att tänka på det gamla fina "Deus Ex", testat det spelet? Annars kanske du gillar't.
Senast redigerad av Mouseyyy 2009-06-17 kl. 18:21.
Citera
2009-06-17, 18:27
Medlem
sviffets avatar
Som Heroes might of magic..

Söker ett underhållande spel, snarlikt heroes might of magic 2,3,4.. Tips någon?
Citera
2009-06-17, 19:57
Medlem
Jag söker ett spel som består av många små spel. Jag kommer ihåg att man bl.a. kunde se/lyssna när en häst (?) spelade trummor, sedan skulle man själv spela som hästen gjorde. det fanns också ett spel där man kunde studsa bollar fram och tillbaka över skärmen man kunde också ändra "glaset" så att den blev konkav eller konvex m.m. så det såg ut som ett djup och annat. Det fanns ingen poäng med det sista spelet men det såg väll coolt ut.

Jag är medveten om att beskrivningen av det sistnämnda spelet är dålig men jag hoppas att någon som spelat spelet känner igen det. Jag antar att spelet kom ut någonstans mellan 1993 och 2000
Citera
2009-06-18, 00:32
Medlem
Jag söker ett gammalt spel från 90talet.
Jag spelade de på datorn (co-op) som liten. Du spelade som en trollkarl och gjorde små hål i marken med din trollstav, detta skyddade dig från riddarna som högg ner dig.
väldigt simpelt men de va sjukt skoj.
kommer inte ihåg så mycket annars

fick det på en skiva från en super gammal PC-för alla cd
Citera
2009-06-18, 02:38
Medlem
mannenpatakets avatar
ett spel att ha på flygplatsen.

rester ner till italien den 26 och ska mellan landa i frankrike och sitta där i 4 h. Så för att få tiden att gå så skulle det vara kul att ha ett spel att lira med så om en snäll människa kunde tipsa ett enkelt spel, något i likhet med sealhuter och worms.

tacksam för svar.
Citera
2009-06-18, 02:39
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpataket
rester ner till italien den 26 och ska mellan landa i frankrike och sitta där i 4 h. Så för att få tiden att gå så skulle det vara kul att ha ett spel att lira med så om en snäll människa kunde tipsa ett enkelt spel, något i likhet med sealhuter och worms.

tacksam för svar.

Plants vs zombies. Testa att dra ner demot.
Citera
2009-06-18, 02:39
Medlem
Fzns avatar
Elasto mania AKA "Elma". Sjukt underhållande om du inte har spelat. Där har du att spela i väntan på flyget. Gratis att ladda ner demot med massa roliga banor.

Nog inte så svårt att hitta den fulla versionen av den.
Citera
2009-06-18, 02:41
Medlem
Xavi.Horrrrrrass avatar
Football manager? Hur svårt ska det vara att bli man?! Och det spelar man inte bara på flygplatsen, det spelar man dygnet om!
Citera
2009-06-18, 04:25
Medlem
skillad-banans avatar
dxball är grymt kul
Citera
2009-06-18, 04:38
Medlem
yodos avatar
Både "The Seal Hunter" och "Plants vs zombies" var ju underbara små spel!! Några mer förslag?
Citera
2009-06-18, 04:49
Medlem
Twangs avatar
"Jihad - No Islam Surrender." A game not suitable for infidels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in