2007-06-07, 00:42
Medlem
Thaumatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Tänkte också tipsa om Sniper Elite som är ett härligt spel, men det var ju just i WW2-milö.

Härligt, det kanske man ska ta och kolla in.
http://www.youtube.com/watch?v=Hyew6-VG6LQ

Det ser dock ut lite som Delta Forcespelen minus voxelgrafiken

Ja, jag förstår inte vad han har emot WW2. Spelet är ju jävla härligt
Edit: Oh shit jag måste bara tanka Marine Sharpshooter 3
Edit2: Yes, 595 mb och 59 seeders och 2 leechers
Citera
2007-06-07, 00:53
Medlem
Thaumatines avatar
Såg att MS3 hade fått dåligt betyg. Men som sniper-only på alla online-fps spel så kommer jag nog gilla det.
Citera
2007-06-07, 01:03
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaumatine
Ja, jag förstår inte vad han har emot WW2. Spelet är ju jävla härligt
Edit: Oh shit jag måste bara tanka Marine Sharpshooter 3
Edit2: Yes, 595 mb och 59 seeders och 2 leechers

Precis! Det är kul
Citera
2007-06-07, 01:26
Medlem
Thaumatines avatar
Marine Sharpshooter 3 var riktigt jävla dåligt imo. Alldeles för enkelt. Fienderna kunde man nästan skjuta i foten så dog dom. Och dålig grafik var det också. Nä, jag gillar sniperspel men detta var för dåligt.
Citera
2007-06-07, 01:38
Medlem
askers avatar
Söker turbaserade multiplayerspel av alla dess slag, gärna liknande Civilization men utan att för den skulle behöva ta 20+ timmar.
Citera
2007-06-07, 01:42
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Marine Sharpshooter 3 var riktigt jävla dåligt imo. Alldeles för enkelt. Fienderna kunde man nästan skjuta i foten så dog dom. Och dålig grafik var det också. Nä, jag gillar sniperspel men detta var för dåligt.

Nej allvarligt? Jag gillade det mycket. Det finns ju svårighets grader? Vad hade du för grafikinställningar? Kanske lite enkla uppdrag, men med tanke på att alla fiender fixar så man slösar upp all ammunition så man bara har pistol kvar till slut gör ju saken lite svårare.
Citera
2007-06-07, 15:25
Medlem
Thaumatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Nej allvarligt? Jag gillade det mycket. Det finns ju svårighets grader? Vad hade du för grafikinställningar? Kanske lite enkla uppdrag, men med tanke på att alla fiender fixar så man slösar upp all ammunition så man bara har pistol kvar till slut gör ju saken lite svårare.

Jag stör mig ganska mycket på att snipergevären har aim även när man inte siktar. Och dom har stört mycket ammunition.
Citera
2007-06-07, 16:25
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Jag stör mig ganska mycket på att snipergevären har aim även när man inte siktar. Och dom har stört mycket ammunition.

Okej. Men vänta bara tills det är slut på ammunitionen. Det går inte att hitta ny
Citera
2007-06-07, 18:20
Medlem
Jim Divines avatar
Stridsvagnspel i 2d, -90 tal

Hej, jag och en kompis spelade, för länge sen, ett spel där man var 2 st tanks och skulle eliminera motståndaren. Tank 1 stod tex på ena sidan av ett berg och Tank 2 på den andra. Sen turades man om att ställa in kordinater (småknepigt!) för att tillslut pricka rätt och vinna. Var faktiskt ett riktigt kul spel... skulle som sagt vara kul att testa igen, men polaren vars dator vi spelade på kommer inte ihåg vad det hette. Nån som kan hjälpa/ ge förslag? Har såklart googlat på allt möjligt men lyckas inte hitta det.
Citera
2007-06-07, 19:58
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Hej, jag och en kompis spelade, för länge sen, ett spel där man var 2 st tanks och skulle eliminera motståndaren. Tank 1 stod tex på ena sidan av ett berg och Tank 2 på den andra. Sen turades man om att ställa in kordinater (småknepigt!) för att tillslut pricka rätt och vinna. Var faktiskt ett riktigt kul spel... skulle som sagt vara kul att testa igen, men polaren vars dator vi spelade på kommer inte ihåg vad det hette. Nån som kan hjälpa/ ge förslag? Har såklart googlat på allt möjligt men lyckas inte hitta det.
Scorched Earth? http://en.wikipedia.org/wiki/Scorched_Earth_(computer_game)
Citera
2007-06-07, 21:26
Medlem
Jim Divines avatar
Det var det! Tack så möötche!
Citera
2007-06-07, 22:42
Medlem
Vad heter spelet ? Måste veta :)

Ja söker efter namnet på ett spel hoppas nån gammal go lirare kan ge mig ett korrekt svar..spelet är jättegammalt från 90 nån gång men ja älskade det när ja lirade förr o kan inte sluta drömma tebax till mina första bästa minnen från dataspel.

iaf:
det är ett RPG.
Man börjar i en stad då man kan välja 4 eller 6 kommer inte ihåg exakt "gubbar" som går ihop liknande TIBIA på kartan men när man stöter på nåt så kommer det upp en stridsyta där man mött 1 eller flera monster.
spelet går till så att man väljer en attack eller att heala eller magi i omgångar så det är turnbased fight..

vad som utmärker detta spel o som kan få mig att tro att nån kanske kommer ihåg denna titeln är dom raserna man kan spela..(man kan välja olika raser 4-6 i truppen)

Pixie,Sprite,Human och har för mig Elf osv och när en av gubbarna dör i strid har man chansen o få tebax honom som en undead vilket inte är lika roligt.
man får XP o det finns siffror indikerade för hp osv.
man slumpar ut statsen på dom figurer man valt så det är bara o trycka på tills man får en figur med rätt ok medel stats.

Hoppas det kortar ner svaren något med raserna pixie o sprite kommer inte ihåg så himla bra det har varit många år o många flaskor sprit.

Förresten är detta mitt första inlägg på Flashback

Hej allihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in