Ja söker efter namnet på ett spel hoppas nån gammal go lirare kan ge mig ett korrekt svar..spelet är jättegammalt från 90 nån gång men ja älskade det när ja lirade förr o kan inte sluta drömma tebax till mina första bästa minnen från dataspel.
iaf:
det är ett RPG.
Man börjar i en stad då man kan välja 4 eller 6 kommer inte ihåg exakt "gubbar" som går ihop liknande TIBIA på kartan men när man stöter på nåt så kommer det upp en stridsyta där man mött 1 eller flera monster.
spelet går till så att man väljer en attack eller att heala eller magi i omgångar så det är turnbased fight..
vad som utmärker detta spel o som kan få mig att tro att nån kanske kommer ihåg denna titeln är dom raserna man kan spela..(man kan välja olika raser 4-6 i truppen)
Pixie,Sprite,Human och har för mig Elf osv och när en av gubbarna dör i strid har man chansen o få tebax honom som en undead vilket inte är lika roligt.
man får XP o det finns siffror indikerade för hp osv.
man slumpar ut statsen på dom figurer man valt så det är bara o trycka på tills man får en figur med rätt ok medel stats.
Hoppas det kortar ner svaren något med raserna pixie o sprite kommer inte ihåg så himla bra det har varit många år o många flaskor sprit.
Förresten är detta mitt första inlägg på Flashback
Hej allihop