2009-01-03, 11:38
Medlem
MrNilsson90s avatar
Jag tänkte köpa ett nytt spel till min 360. Det mesta går bra men inte sportspel.

Har tittat lite på Fable 2. Kan det vara något?
Citera
2009-01-03, 12:36
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghazza
Man kan ladda ner Galaxy, men inte ett Wii.

jaha?
tror inte de räknas när dessa undersökningar görs.
ägg
Citera
2009-01-03, 14:43
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNilsson90
Jag tänkte köpa ett nytt spel till min 360. Det mesta går bra men inte sportspel.

kan gott rekommendera Fable. Har inte spelat 2:an, men jag var nöjd med 1:an och folk säger att 2:an inte ska vara sämre.
Citera
2009-01-03, 14:49
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
kan gott rekommendera Fable. Har inte spelat 2:an, men jag var nöjd med 1:an och folk säger att 2:an inte ska vara sämre.

Du har helt rätt. Fable 2 är helt sanslöst underhållande. Jag själv kan fördriva timme efter timme utan att egentligen komma någonvart i spelet. Förmodligen det bästa spelet jag spelat till Xbox 360, alla kategorier.
Citera
2009-01-03, 15:11
Medlem
MrNilsson90s avatar
Det låter bra. Blir till att införskaffa det .)
Citera
2009-01-03, 16:31
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNilsson90

Finns ju även Halo, Battlefield Bad Company, Left 4 Dead, Mirror's Edge,
Gears of War 2, Fallout 3.
Citera
2009-01-03, 17:01
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Vad hette det där pirat-spelet till Playstation 1?

Såg ut ungefär som Age of Booty.
Citera
2009-01-03, 17:24
Medlem
Hej .

Jag letar efter ett jäkligt gammalt spel , ca 10-12 år gammalt där man får köpa spjut,svärd etc. till din arme för att döda fienden . tänk er ett väldigt gammalt total war . Var sinnesjukt kul på den tiden så tänkte se hur det känns nu även fast grafiken kanske inte är den bästa .
Citera
2009-01-03, 17:33
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxenboy
Seriöst, hur gammal är du, 12? Förlåt, men att komma med ett så dumt påstående visar ju bara att du noll koll på spel, och är en av dem som bidrar till att marknaden enbart kommer att bestå av scriptade skitspel som går på räls. Hur kan man INTE uppskatta bra spelmekanik när den är som allra bäst? Blir seriöst orolig hur någon kan missa en av tidernas bästa spel och kalla det barnsligt!

Men du kanske hellre vill ha pubertala spel?

Skitsamma! Galaxy är ett av Wii:s absolut bästa spel. Vill du ha nåt "mindre barnsligt" spela Paper Mario, men det kanske också är barnsligt för att det ser ut som det gör...eller? Seriöst, när ska människor som precis börjat spela tv-spel lära sig att uppskatta spel och se dem för vad de är och inte hur de ser ut? Sorry, alltså, jag kanske bara har spelat spel för länge (har spelat i snart 23 år) och är lite för hardcore gamer för att sitta här och skriva sånt här

Lycka till och hitta nåt som du gillar, och ge för i h-vete ett av tidernas bästa spel en ärlig chans. Det är just denna typ av spel som gör att jag fortfarande spelar, och inte skräp som C.O.D, Guitar Hero och Wii Fit!

Edit: Förlåt om jag låter bitter, men försöker bara banka lite gaming-vett i dig grabben! Hehe...jag är bara så mån om riktigt bra spel

Du var en rolig typ du! Jag kan meddela att vi spelat spel lika länge då, jag är nog inne på mitt 23:e år jag också. Anledningen att jag skapade tråden var just för att jag ville ha ett Mariospel av den "gamla skolan". När jag körde S.M.W tyckte jag att det var just lite för gulligt med alla stjärnor och annat men jag ska som sagt ge det en ny chans.

Uppskattar dock ditt försök, tar även etiketten "grabben" som en komplimang, var länge sedan man blev kallad annat än gamling!
Citera
2009-01-03, 17:35
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missZimbabwe
Förvänta dig dock inte att det kommer vara precis som gamla Mariospel.
Båda spelen innehåller en del experimentella elemänt i syfte att skapa nyskapande spel på samma sätt som Super Mario Galaxy.

Super Mario Galaxy är den officiella uppföljaren till de gamla spelen och en del av Marios huvudserie.

Så det som Wario Shake Dimension och Super Paper Mario egentligen har gemensamt med gamla Mariospel är antalet dimensioner. Super Mario Galaxy är däremot ett gammalt Mariospel fast i 3d då det är skolexempel i plattformsgenren. Kanske dock beror på att Mario per definition är skolexempel.

Du kanske kan förklara mer vad du söker i spelet? Handlar det om att du vill hoppa mellan olika plattformar utan att ramla ner?

Det jag sökte var ett plattformspel a´la Super Mario Bros 3 till NES eller Super Mario till Supernintendo. Är det SMG som är den officiella uppföljaren så ska jag ge det en ny chans, kanske var för snabb att döma det.
Citera
2009-01-03, 17:53
Medlem
volkovs avatar
Söker ett spel som kan spelas av två personer samtidigt (på samma dator) som inte är allt för krävande. Bör funka på en ett år gammal laptop med integrerat grafikkort och 2 GB RAM. Gärna bilspel eller liknande.
Citera
2009-01-03, 18:49
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volkov
Söker ett spel som kan spelas av två personer samtidigt (på samma dator) som inte är allt för krävande. Bör funka på en ett år gammal laptop med integrerat grafikkort och 2 GB RAM. Gärna bilspel eller liknande.
kan bara komma på gammla spel.. Jazz Jack Rabbit, Heroes of Might and Magic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in